2015-05-04, 13:14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
I rlighetens namn s vet jag bara att jag har ett visakort, ska kolla upp det
Om du har fjortiskortet electron s stor det p kortet vid visa logon.
Citera
2015-05-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Ja jag blev ocks arg d man inte vet hur det hela ska sluta

Verkar vara ett ganska vanligt problem dr nere.
Fick du tillbaka pengarna efter ngra bankdagar eller gjorde du en kortreklamation?
Ska jag vara helt rlig s vet jag faktiskt inte ifall pengarna kom tillbaka. Jag tror inte det. Jag sg att pengarna hade dragits frn kontot, men jag tyckte inte att summan var tillrckligt stor fr att orka gra ngot t saken. Jag knde att jag kunde leva med det.
Citera
2015-05-04, 14:48
Medlem
tog nog 5-7 dagar s var pengarna tillbaka.
Citera
2015-05-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Om du har fjortiskortet electron s stor det p kortet vid visa logon.

Tack. Kollade nu och det str bara visa och ingenting annat kring visa loggan.
Citera
2015-05-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
tog nog 5-7 dagar s var pengarna tillbaka.

Okej, Tack! det lugnar mig lite
Citera
2015-05-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Har aldrig haft problem dr. Se till att det r en ATM-automat bara.

Det var en ATM automat som tur r. Det var min kompis som tipsade mig om att ta ut pengar i dessa. Han har varit dr ett tiotal gnger.

Men det r klart, r det ngon det ska strula fr s r det mig som vanligt
Citera
2015-05-04, 15:18
Medlem
drkomdenjas avatar
Det r lugnt. Ibland flippar vissa ATM ur ibland, men det betyder inte lost money. Jag bor i Turkiet sedan mnga r, det funkar. Jag anvnder dock nstan uteslutande min valda turkiska bank, dr jag har konton, och kan konsultera bankpersonalen om vad som helst. Skter ocks en stor del av mina affrer, betalningar, transferreringar, via denna turkiska bank. Dom har ett internet-bank-system, som r snarlikt svenska Skandiabankens, som jag gillar och r van vid.
Citera
2015-05-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det r lugnt. Ibland flippar vissa ATM ur ibland, men det betyder inte lost money. Jag bor i Turkiet sedan mnga r, det funkar. Jag anvnder dock nstan uteslutande min valda turkiska bank, dr jag har konton, och kan konsultera bankpersonalen om vad som helst. Skter ocks en stor del av mina affrer, betalningar, transferreringar, via denna turkiska bank. Dom har ett internet-bank-system, som r snarlikt svenska Skandiabankens, som jag gillar och r van vid.

Bankerna dr r rliga med andra ord? man har ju hrt en del om att man inte ska anvnda sitt kort utomlands men det r ju nd 2015 och det br vara lugnt tycker man.
Har dom flippat ur fr dig som fr mig ngon gng?
Citera
2015-05-06, 01:35
Medlem
Sdr. Jag lmnade in en kortreklamation och fick tillbaka pengarna efter nstan tv dygn. Snabbt och smidigt
Citera
2016-09-06, 02:00
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
Hej

Hnt ngot liknande fr mig i turkiet. Fast jag fick ut pengarna, men det gjordes tv dragningar av samma belopp. Men efter ngra dagar s gick den ena tillbaka och jag fick pengarna.

S avvakta lite, s lnge beloppet r reserverat s tror jag inte banken gr ngot och troligen fr du tillbaka beloppen.
Det har hnt mig ocks, fast i Litauen. Tydligen inte helt ovanligt, i alla fall frr. De drar en ungefrlig summa. Sedan drar de rtt summa, efter den aktuella valutakursen och sedan stts det frsta beloppet tillbaka p kontot. Nu fr tiden tror jag inte det sker, eftersom bankomaterna drar exakt rtt summa direkt.
Citera
2016-09-06, 04:06
Medlem
Har bara haft bra erfaranheter av automaten i Turkiet. Tror fr vrigt inte p att banker sitter och lurar folk p pengar. Anledningen till varfr man blir varnad av att anvnda sitt kort utomlands r fr att det finns ligor som lurar mnniskor med kort, men officiella banker r alltid skra. Jag har varit i Turkiet otaliga gnger och min uppfattning r att det r ett ganska stabilt system. TS kommer f sina pengar tillbaka.
Citera
2016-09-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Har aldrig haft problem dr. Se till att det r en ATM-automat bara.

Tror du TS frskte ta ut pengar i en parkeringsautomat? ATM betyder ju bara uttagsautomat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in