• 1
  • 2
2015-05-04, 10:50
Medlem
Hej!

Försökte skriva i en annan tråd men fick inga svar så hoppas någon kan hjälpa mig att bli klokare.

Är det någon som har erfarenhet av bankomater iTurkiet/Alanya?

Jag försökte ta ut pengar ifrån en bankomat med mitt visakort där förra veckan men lyckades inte få ut några pengar, det stog bara "error". Så jag gick till nästa automat ca 50m bort och resultatet blev samma där "error" och inga pengar fick jag ut.

Nu kollade jag kontot då jag kom hem och ser att jag har två stycken aviserade belopp på exakt dessa summor jag försökte ta ut.

Har jag blivit blåst av bankomaterna eller vad är problemet? Har ringt min bank (Nordea) och dom kan inte hjälpa mig förens den 5/5 då aviseringsdatumet är satt.

Mvh
Citera
2015-05-04, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Hej!

Försökte skriva i en annan tråd men fick inga svar så hoppas någon kan hjälpa mig att bli klokare.

Är det någon som har erfarenhet av bankomater iTurkiet/Alanya?

Jag försökte ta ut pengar ifrån en bankomat med mitt visakort där förra veckan men lyckades inte få ut några pengar, det stog bara "error". Så jag gick till nästa automat ca 50m bort och resultatet blev samma där "error" och inga pengar fick jag ut.

Nu kollade jag kontot då jag kom hem och ser att jag har två stycken aviserade belopp på exakt dessa summor jag försökte ta ut.

Har jag blivit blåst av bankomaterna eller vad är problemet? Har ringt min bank (Nordea) och dom kan inte hjälpa mig förens den 5/5 då aviseringsdatumet är satt.

Mvh

Nej hände mig exakt likadant när jag försökte använda ett maestrokort. Inga pengar drogs dock. Testa att köra på bara visa eller Mastercard nästa gång.
Citera
2015-05-04, 11:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Nej hände mig exakt likadant när jag försökte använda ett maestrokort. Inga pengar drogs dock. Testa att köra på bara visa eller Mastercard nästa gång.
dallie skrev ju att det var ett visakort
Citera
2015-05-04, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
dallie skrev ju att det var ett visakort

Jag såg det men misstänker att TS har ett electronkort, väldigt många som kallar sina electronkort för visa. Men jag reserverar mig på att jag kan ha fel.
Citera
2015-05-04, 11:16
Medlem
Hej

Hänt något liknande för mig i turkiet. Fast jag fick ut pengarna, men det gjordes två dragningar av samma belopp. Men efter några dagar så gick den ena tillbaka och jag fick pengarna.

Så avvakta lite, så länge beloppet är reserverat så tror jag inte banken gör något och troligen får du tillbaka beloppen.
Citera
2015-05-04, 11:38
Bannlyst
Lita aldrig på Turkar
Citera
2015-05-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Jag såg det men misstänker att TS har ett electronkort, väldigt många som kallar sina electronkort för visa. Men jag reserverar mig på att jag kan ha fel.

I ärlighetens namn så vet jag bara att jag har ett visakort, ska kolla upp det
Citera
2015-05-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thuretupp
Lita aldrig på Turkar

Åker nog aldrig dit igen efter det här. Ingen super stor summa men det är ändå 8000:- som står reserverat
Citera
2015-05-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
Hej

Hänt något liknande för mig i turkiet. Fast jag fick ut pengarna, men det gjordes två dragningar av samma belopp. Men efter några dagar så gick den ena tillbaka och jag fick pengarna.

Så avvakta lite, så länge beloppet är reserverat så tror jag inte banken gör något och troligen får du tillbaka beloppen.

Tack för svar!

Hur länge tog det för dig att få tillbaka dom? Slutar väl med att man får göra en kortreklamation och vänta på en massa processer
Citera
2015-05-04, 12:02
Medlem
Sjukt, har hänt mig med i just Turkiet. :P
Det rörde sig dock bara om en dryg femhundring, så det var egentligen inte hela världen. Blev dock ganska så arg när det väl hände. Kan tillägga att jag har Mastercard ifall det skulle ha någon betydelse.
Citera
2015-05-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizzor
Sjukt, har hänt mig med i just Turkiet. :P
Det rörde sig dock bara om en dryg femhundring, så det var egentligen inte hela världen. Blev dock ganska så arg när det väl hände. Kan tillägga att jag har Mastercard ifall det skulle ha någon betydelse.

Ja jag blev också arg då man inte vet hur det hela ska sluta

Verkar vara ett ganska vanligt problem där nere.
Fick du tillbaka pengarna efter några bankdagar eller gjorde du en kortreklamation?
Citera
2015-05-04, 13:10
Medlem
Knotknets avatar
Har aldrig haft problem där. Se till att det är en ATM-automat bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in