Citat:
Ursprungligen postat av
ZuparN
Syriens framtid och de olika parternas ideologiska ställningar är högst relevanta att diskutera i denna tråd. Det har vi gjort i fyra år utan större ingrepp från moderatorerna.
I övrigt anser jag att det ofta mynnar ut i intressanta diskussioner - det ger perspektiv på vilken vision man har för Syrien. Denna tråd handlar inte endast om militära aspekter, utan även om politiska. Dessutom hävdar i vart fall inte jag, att "jag har rätt". Jag ger min syn på en eventuell framtida utveckling.
Har dock viss förståelse för att visioner och politiska samhällsideal kan bli för abstrakt. De flesta är nog ändå överens om att idealet är ett sekulärt och demokratiskt Syrien. Det är i min mening bra för tråden att det uppstår debatter. När ingen diskuterar något säger man att tråden är död och när man börjar diskutera - då är det inte relevant eftersom det handlar om politik...
Men klarar ni hålla er till det då? Eller blir det såhär som alltid:
Nej tack, tror de flesta skulle bli glada av att få slippa all kurdprat.
Mitt råd: lämna Syrien i fred, skapa ert Kurdistan i norr med Erdogan, sen kan ni ta all diskussion om det i den tråden.
Jag ska ta upp det med övriga kurder
Jag förstår inte hur personer som dig Imam kan bo här i Sverige?
Med eran ideologi och syn på livet.. varför flyttar du inte till Saudi?
Nu när denna konflikt skett och grupper som ISIS och Al Nusra dykt upp
så kommer deras fanboys fram och de finns överallt!
Det är lite skrämmande att det finns många här i Sverige också..
Är man inte nöjd med livet här och hur vi har det i vårat samhälle, gå flytta till saudi
där ni kan mörda era kvinnor om de kör bil.
Du kan tro vad du vill, och anta vad du vill men vi muslimer kommer med våra liv bekämpa din onda ideologi, talibanernas heroiska kamp i Afghanistan dem senaste 14 åren kan du se som exempel, vi muslimer kommer hellre vilja offra våra liv och dö som martyrer än acceptera ateistiska samhället som du vill man ska införa.
Du bor här i Sverige, men du vägrar att acceptera ett sekulärt styre? Jag förstår mig inte på din typ, du är fri att åka. Varför åker du inte ner och bosätter dig i Saudiarabien? Detsamma gäller terroristerna, istället för att åka ner och förstöra samt terrorisera Syrien bör man bosätta sig i Saudiarabien.
Din typ är det största hotet emot islam någonsin. Förr i tiden om man såg en fin blomma eller en vacker kvinna så uttalade man orden allahu akbar. Nu tack vare din typ av psykiskt svaga individer så förknippar hela världen dessa två ord med avskurna huvuden, självmordsbombare och dylikt.
5- 6 inlägg klistrade jag in orkade inte mer, är det sånt du tycker är relevant för Syriens framtid, att få diskutera? Vilka ideoligier som diskuteras, förundas, woow.. Bra, fortsätt då. Har inte mer att säga om saken, fortsätt i samma takt. det är väldigt upplysnade med att höra era
ideologierQ