2015-05-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Det kan stämma att SAA har brist på ammunition. "Tigern" och hans styrka har dragit sig tillbaks från Idlib på grund av brist på ammo om man ska tro på denna nyhet:

http://eaworldview.com/2015/04/syria-video-feature-is-this-when-famous-colonel-the-tiger-hassan-appealed-to-damascus-for-reinforcem ents/

Fast å ena sidan så tänker jag att det kan ligga inkompetens bakom Idlibs fall från regimens sida eller så är det ursäkter.

Oroa dig inte för Idlib fronten och att armen lider brist på amunition, dina favoriter i Al-Nusra lider stora förluster just nu och det talas att deras offensiv kollapsat och att armen är på motoffensiv. All den hjälp med moderna vapen och planering de fick utifrån hjälpte till ingeting, de tappra syriska soldaterna slår dem alltid även ifall de skulle lida "brist på ammunition".
Tänk på ditt Kobane istället och hur det ska gå för YPG. Ni har stora problem att slå era motståndare trots amerikanskt flygunderstödd så börjar bli rädd att ni kommer råka illa ut snart när den hjälpen uteblir samtidigt som Erdogan är i farten. Sen kan du ta all diskussion som har med Kobane och Kurdistan att göra i kurdtråden.
Senast redigerad av financialcenter 2015-05-04 kl. 00:30.
Citera
2015-05-04, 00:02
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Du kan tro vad du vill, och anta vad du vill men vi muslimer kommer med våra liv bekämpa din onda ideologi, talibanernas heroiska kamp i Afghanistan dem senaste 14 åren kan du se som exempel, vi muslimer kommer hellre vilja offra våra liv och dö som martyrer än acceptera ateistiska samhället som du vill man ska införa.
Du bor här i Sverige, men du vägrar att acceptera ett sekulärt styre? Jag förstår mig inte på din typ, du är fri att åka. Varför åker du inte ner och bosätter dig i Saudiarabien? Detsamma gäller terroristerna, istället för att åka ner och förstöra samt terrorisera Syrien bör man bosätta sig i Saudiarabien.
Din typ är det största hotet emot islam någonsin. Förr i tiden om man såg en fin blomma eller en vacker kvinna så uttalade man orden allahu akbar. Nu tack vare din typ av psykiskt svaga individer så förknippar hela världen dessa två ord med avskurna huvuden, självmordsbombare och dylikt.

Sen hur går det för dina terrorister? De åker ju på pisk som fan nu. Deras offensiv har stannat upp och SAA intog 2 stora byar brevid Jisr ash-Shugur. Terroristerna blev också tillbakaslagna när de försökte skära av SAA:s försörjningslinjer.
I Quanitra är Nusra nära totalkollaps och din sponsor Israel biter just nu på naglarna då SAA tillsammans med Hizbollah inlett sina attacker på de sista byarna vid gränsen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map
Citera
2015-05-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av financialcenter
Oroa dig inte för Idlib fronten och att armen lider brist på amunition, dina favoriter i Al-Nusra lider stora förluster just nu och det talas att deras offensiv kollapsat och att armen är på motoffensiv. All den hjälp med moderna vapen och planering de fick utifrån hjälpte till ingeting, de tappra syriska soldaterna slår dem alltid även ifall de skulle lida "brist på ammunition".
Tänk på ditt Kobane istället och hur det ska gå för YPG. Ni har stora problem att slå era motståndare trots amerikanskt flygunderstödd så börjar bli rädd att ni kommer råka riktigt illa ut snart när den hjälpen uteblir. Sen kan du ta all diskussion som har med Kobane och Kurdistan att göra i kurdtråden.
Al-nusra är inte mina favoriter, jag skiter i al nusra. Valet mellan al nusra och kompani, och assad är som valet mellan pest eller kolera, vilken väljer man? Det är du som tar upp Kobane och Kurdistan, du kanske borde följa dina egna råd?
Citera
2015-05-04, 00:36
Medlem
Citat:
Har ingen intention att skriva här så kommer hålla mig kortfattad nu. Detta forumet, och ni som skriver här, är antingen en grupp okunniga idioter eller medvetet försöker dölja det som sker i Syrien på ett sätt som inte gör rättvisa alls. Ungefär som att ni är cheerleaders för Assad.

Just nu, i skrivande stund, pågår den största offensiven sedan kriget startats, och den utförs av rebellerna i Idlib provinsen. Offensiven påbörjades idag och här i forumet har ingen ens nämnt detta. Offensiven är så stor att 12 000 rebeller och hundratals stridsvagnar nu bokstavligen förstör och förintar den SAA i Idlib provinsen. Den är så omfattande att den inbegriper 2 stycken provinser (Idlib och Hama), och 3 separata slag. Det första är i Sahl al Ghab i nordvästra Hama provinsen, den andra är i Jisr al Shughour och målet är att ta över staden och den tredje är i Mastoumah, Ariha och Qarmeed basen.

Redan nu är Qarmeed basen befriat och man har nått utkanten av Jisr. Detta kommer efter att man befriat Idlib stad under makalösa 72 timmar av strider förra månade. Här på forumet nämndes det tydligen i 4-5 inlägg om detta!

Vi står mot en stor katastrof för SAA som kommer förändra hela situationen och ingen ens nämner det här på forumet.

Hela provinsen bokstavligen brinner för tillfället, marken skakar hos Allawiterna och man har även aktiverat frontlinjerna i norra Hama provinsen. Vi står inför en stor katastrof hos Assad armén men ingen nämner något om detta här utan det är bara massa fantasier och hypotetiska önskningar och drömmar folk yttrar här, samma fantasier man haft i över 1 år nu, fantasier och hypotetiska scenarior om Aleppo som man fantiserat i 1,5 år nu. Kom igen nu, det tog 72 timmar att ta över Idlib, det kommer ta nu några dagar för resten av Idlib provinsen att falla och SAA kollapsa totalt och här sitter folk och fantiserar samma saker i 1,5 år!

Detta forumet är ett skämt.

För er som är seriösa, följ bland annat

https://twitter.com/search?f=realtime&q=%23idlib&src=typd

Jorden skakar och brinner i både Idlib och Hama provinsen, aldrig sedan kriget började har en sådan omfattande offensiv skett, inget som varken rebellerna eller SAA tidigare gjort kommer ens i närheten av detta, och detta kommer ha drastiska och omskakande konsekvenser främst för Aleppo och Hama men ingen ens nämner detta.

Detta är ett stort skämt.

Läs vad han skrev.
"Har ingen intention att skriva här så kommer hålla mig kortfattad nu. "

Han ljög om det, så som han ljugit om allting han skriver
Eller vissa grejer ljuger han inte om.. Han förutspår framtiden med andra ord...
Haha riktigt patetisk människa är du.. Som Zuparn skrev, du leker Gud eller dylikt,
leker att du kan förutspå framtiden , men ingen du skriver om sker, eller kommer att ske..

Lite nyheter från SAA, de ska ha tagit 2 byar också vid Jisr Al Shagour,
läste att ungefär 4000 terrorister ska ha dött I Idleb.
Citat:
Syrian Arab Army units started an offensive 36 hours ago and so far have full fire control over the following towns in Western Hama Countryside: al-Mansora, Kherbet al-Naqos, al-Qahira, Qildeen, al-Zaqoom, Daqman, and al-Hamedea.
Troops are advancing from multiple axes to secure a route to Jisr al-Sho`ur.

Jag förstår inte hur personer som dig Imam kan bo här i Sverige?
Med eran ideologi och syn på livet.. varför flyttar du inte till Saudi?
Nu när denna konflikt skett och grupper som ISIS och Al Nusra dykt upp
så kommer deras fanboys fram och de finns överallt!

Det är lite skrämmande att det finns många här i Sverige också..
Är man inte nöjd med livet här och hur vi har det i vårat samhälle, gå flytta till saudi
där ni kan mörda era kvinnor om de kör bil.
Citera
2015-05-04, 00:46
Medlem
Citat:
Al-nusra är inte mina favoriter, jag skiter i al nusra. Valet mellan al nusra och kompani, och assad är som valet mellan pest eller kolera, vilken väljer man?
Kurdistan så klart, vad annars.

Citat:
Det är du som tar upp Kobane och Kurdistan, du kanske borde följa dina egna råd?

Nej tack, tror de flesta skulle bli glada av att få slippa all kurdprat.
Mitt råd: lämna Syrien i fred, skapa ert Kurdistan i norr med Erdogan, sen kan ni ta all diskussion om det i den tråden.
Citera
2015-05-04, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av financialcenter
Mitt råd: lämna Syrien i fred, skapa ert Kurdistan i norr med Erdogan, sen kan ni ta all diskussion om det i den tråden.
Jag ska ta upp det med övriga kurder
Citera
2015-05-04, 00:57
Bannlyst
Kan ni för fan lägga bakom er allt jävla skitsnackandet om vem som är sekulär eller inte. Vem som har rätt att bo i Sverige eller inte. Vem som är trångsynt eller inte, det är inte helt enigt med själva tråden. Förstår ni hur ni har fått trådarna spåra ur? Man har tappat intresset mer och mer i den här befintliga tråden och Irak- tråden. Tjafsa gärna med varandra men inte här, ta det via PM. Diskutera istället vad som händer i Syrien. Har ni inget nytt att tillföra tråden? Skriv inte en jävla massa nonsens heller då. Alla ni som tjafsar om samma sak är lika myket efterblivna, inga av er kan säga jag har rätt du har fel då alla har samma tänkandet att Det är jag som tänker rätt tänkandet.

Låt bli!

I skrivande stund så attackerar IS med allierade på flera fronter by- ar i Rojava. IS avyrar rakteter oavbtutet medan USA flygbombar IS. Det verkar inte som jänkarna gör det helhjärtat eller så går det inte bomba IS på grund av deras terräng eller miljö dem befinner sig på. Det här har pågått i flera timmar ska jag tillägga.

Samtidigt så börjar YPG omorganisera sig. YPG har förnimmelse av att något stort kommer ske, må Gud va på deras sida. Vill inte ens veta hur deras stridsmoral är nu efter att Peshmerge lämnat dem till sitt eget öde. Peshmerge betydde mycket för YPG, det var inte själva manskapet eller deras stridsduglighet, YPG slår Peshmerge med hästlängder men det är vapnen Peshmerge hade, vapnen gjorde storskada på IS fordon, man slog ut mycket av deras fordon. Det är tack vare vapnen man kunde bara avancera framåt. Nu har det vänt, IS börjar istället avancera och gå framåt.

Må du Barzani brinna i helvetet och dö en väldigt plågsam död.
Citera
2015-05-04, 01:16
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Kan ni för fan lägga bakom er allt jävla skitsnackandet om vem som är sekulär eller inte. Vem som har rätt att bo i Sverige eller inte. Vem som är trångsynt eller inte, det är inte helt enigt med själva tråden. Förstår ni hur ni har fått trådarna spåra ur? Man har tappat intresset mer och mer i den här befintliga tråden och Irak- tråden. Tjafsa gärna med varandra men inte här, ta det via PM. Diskutera istället vad som händer i Syrien. Har ni inget nytt att tillföra tråden? Skriv inte en jävla massa nonsens heller då. Alla ni som tjafsar om samma sak är lika myket efterblivna, inga av er kan säga jag har rätt du har fel då alla har samma tänkandet att Det är jag som tänker rätt tänkandet.

Låt bli!

Syriens framtid och de olika parternas ideologiska ställningar är högst relevanta att diskutera i denna tråd. Det har vi gjort i fyra år utan större ingrepp från moderatorerna.

I övrigt anser jag att det ofta mynnar ut i intressanta diskussioner - det ger perspektiv på vilken vision man har för Syrien. Denna tråd handlar inte endast om militära aspekter, utan även om politiska. Dessutom hävdar i vart fall inte jag, att "jag har rätt". Jag ger min syn på en eventuell framtida utveckling.

Har dock viss förståelse för att visioner och politiska samhällsideal kan bli för abstrakt. De flesta är nog ändå överens om att idealet är ett sekulärt och demokratiskt Syrien. Det är i min mening bra för tråden att det uppstår debatter. När ingen diskuterar något säger man att tråden är död och när man börjar diskutera - då är det inte relevant eftersom det handlar om politik...
Senast redigerad av ZuparN 2015-05-04 kl. 01:21.
Citera
2015-05-04, 01:21
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN

Låt bli!

I skrivande stund så attackerar IS med allierade på flera fronter by- ar i Rojava. IS avyrar rakteter oavbtutet medan USA flygbombar IS. Det verkar inte som jänkarna gör det helhjärtat eller så går det inte bomba IS på grund av deras terräng eller miljö dem befinner sig på. Det här har pågått i flera timmar ska jag tillägga.

Samtidigt så börjar YPG omorganisera sig. YPG har förnimmelse av att något stort kommer ske, må Gud va på deras sida. Vill inte ens veta hur deras stridsmoral är nu efter att Peshmerge lämnat dem till sitt eget öde. Peshmerge betydde mycket för YPG, det var inte själva manskapet eller deras stridsduglighet, YPG slår Peshmerge med hästlängder men det är vapnen Peshmerge hade, vapnen gjorde storskada på IS fordon, man slog ut mycket av deras fordon. Det är tack vare vapnen man kunde bara avancera framåt. Nu har det vänt, IS börjar istället avancera och gå framåt.

Må du Barzani brinna i helvetet och dö en väldigt plågsam död.

Skönt faktiskt med ett konstruktivt inlägg i denna tråden! Det vi ser här på forumet är ju givetvis fruktansvärt oseriösa inlägg.

Du verkar ha kunskap om YPG fronten, jag har inte följd det så mycket alls men har hört något om IS offensiv mot Hasaka stad? Alltså pratar om staden Hasaka, inte dem olika byhålorna såsom Tal Tamr. Har du någon information om detta? För att vara uppriktig så bryr jag mig inte om kriget mellan IS och YPG, tror inte någon sida kan avancera så mycket längre, YPG har sina fästen i Hasaka och IS sina söder om staden Hasakah och ingen kommer gå in i den andres "fästen" så att säga. Däremot är jag intresserad i kriget mellan Assad i staden Hasakah och IS, hur det kommer se ut i sommar, så om du har någon information om staden Hasaka, IS offensiv där och hur det ser ut där.

Annars så var det någon i tråden som påpekade att jag skrev att jag kommer vara kortfattad och inte var här länge. Det är sant och så är det. Jag ville påpeka för folk här om Idlib offensiven som pågår och sen dess var det endast ZuparN som höll mig lite tillbaka här på forumet, men det är endast några dagar innan jag lämnar detta forumet och kommer inte återvända på en lång tid.

Detta forumet är så oseriöst, okonstruktivt så att det är hemskt att ens vistas här, men kände att det var min skyldighet att folk som är här åtminstone får veta att en offensiv pågår i Idlib provinsen. Ska väldigt snart lämna ändå, tycker det är dock lite tråkigt att folk som faktiskt har kopplingar till Syrien och är genuint intresserade av vad som sker och befinner sig på detta forumet får stå ut med detta totalt värdelösa och oseriösa forumet.
Citera
2015-05-04, 01:24
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Syriens framtid och de olika parternas ideologiska ställningar är högst relevanta att diskutera i denna tråd. Det har vi gjort i fyra år utan större ingrepp från moderatorerna.

I övrigt anser jag att det ofta mynnar ut i intressanta diskussioner - det ger perspektiv på vilken vision man har för Syrien. Denna tråd handlar inte endast om militära aspekter, utan även om politiska. Dessutom hävdar i vart fall inte jag, att "jag har rätt". Jag ger min syn på en eventuell framtida utveckling.

Har dock viss förståelse för att visioner och politiska samhällsideal kan bli för abstrakt. De flesta är nog ändå överens om att idealet är ett sekulärt och demokratiskt Syrien. Det är i min mening bra för tråden att det uppstår debatter. När ingen diskuterar något säger man att tråden är död och när man börjar diskutera - då är det inte relevant eftersom det handlar om politik...

Citat:
De flesta är nog ändå överens om att idealet är ett sekulärt och demokratiskt Syrien.

Det som är relevant är vad det syriska folket vill och önskar. Detta eftersom kriget utspelar sig i Syrien. Vad någon etnisk svensk önskar i Sverige är inte relevant. Och de flesta syrier vill INTE ha ett sekulärt samhälle.
Citera
2015-05-04, 01:26
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Annars så var det någon i tråden som påpekade att jag skrev att jag kommer vara kortfattad och inte var här länge. Det är sant och så är det. Jag ville påpeka för folk här om Idlib offensiven som pågår och sen dess var det endast ZuparN som höll mig lite tillbaka här på forumet, men det är endast några dagar innan jag lämnar detta forumet och kommer inte återvända på en lång tid.

Detta forumet är så oseriöst, okonstruktivt så att det är hemskt att ens vistas här, men kände att det var min skyldighet att folk som är här åtminstone får veta att en offensiv pågår i Idlib provinsen. Ska väldigt snart lämna ändå, tycker det är dock lite tråkigt att folk som faktiskt har kopplingar till Syrien och är genuint intresserade av vad som sker och befinner sig på detta forumet får stå ut med detta totalt värdelösa och oseriösa forumet.

Jag och du har avtalat om att återkomma till varandra den första september 2015.

Tråkigt att du vill lämna. Måste medge att det blir intressantare att läsa tråden när det finns perspektiv.

Citat:
Det som är relevant är vad det syriska folket vill och önskar. Detta eftersom kriget utspelar sig i Syrien. Vad någon etnisk svensk önskar i Sverige är inte relevant. Och de flesta syrier vill INTE ha ett sekulärt samhälle.

Ett förtydligande, jag syftade inte på det syriska folket - utan på de som läser och skriver i denna tråd. Jag vet att iden om sekularism i Syrien just nu är orealistisk, det var därför jag diskuterade i termer av ideal. Det är inget som kommer ske på kort sikt.
Senast redigerad av ZuparN 2015-05-04 kl. 01:29.
Citera
2015-05-04, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN

Men klarar ni hålla er till det då? Eller blir det såhär som alltid:

Jag ska ta upp det med övriga kurder

Jag förstår inte hur personer som dig Imam kan bo här i Sverige?
Med eran ideologi och syn på livet.. varför flyttar du inte till Saudi?
Nu när denna konflikt skett och grupper som ISIS och Al Nusra dykt upp
så kommer deras fanboys fram och de finns överallt!

Det är lite skrämmande att det finns många här i Sverige också..
Är man inte nöjd med livet här och hur vi har det i vårat samhälle, gå flytta till saudi
där ni kan mörda era kvinnor om de kör bil.

Du kan tro vad du vill, och anta vad du vill men vi muslimer kommer med våra liv bekämpa din onda ideologi, talibanernas heroiska kamp i Afghanistan dem senaste 14 åren kan du se som exempel, vi muslimer kommer hellre vilja offra våra liv och dö som martyrer än acceptera ateistiska samhället som du vill man ska införa.

Du bor här i Sverige, men du vägrar att acceptera ett sekulärt styre? Jag förstår mig inte på din typ, du är fri att åka. Varför åker du inte ner och bosätter dig i Saudiarabien? Detsamma gäller terroristerna, istället för att åka ner och förstöra samt terrorisera Syrien bör man bosätta sig i Saudiarabien.
Din typ är det största hotet emot islam någonsin. Förr i tiden om man såg en fin blomma eller en vacker kvinna så uttalade man orden allahu akbar. Nu tack vare din typ av psykiskt svaga individer så förknippar hela världen dessa två ord med avskurna huvuden, självmordsbombare och dylikt.

5- 6 inlägg klistrade jag in orkade inte mer, är det sånt du tycker är relevant för Syriens framtid, att få diskutera? Vilka ideoligier som diskuteras, förundas, woow.. Bra, fortsätt då. Har inte mer att säga om saken, fortsätt i samma takt. det är väldigt upplysnade med att höra era ideologierQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in