2015-05-03, 17:30
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Hur rankar ni dom bästa värvningarna hittills?

Min lista:
1. Thoresen
2. Johnson
3. Wikstrand
4. Sweatt
5. Sallinen

Är väldigt svårt. Thoresen etta och Thörnberg tvåa. Sen finns det massor att välja på. Sweatt, Johnson, Sallinen, Anderson, Ryno, Earl, Ritola, Hultström, Wikstrand, Haugen säkert flera man glömt.

1. Thoresen
2. Thörnberg
3. Johnson
4. Sweatt
5. Sallinen
Citera
2015-05-03, 19:02
Medlem
m4tt145s avatar
Andreas Stene till Mora. Ännu en norrman som byter ner sig
Citera
2015-05-03, 19:11
Moderator
Gromguttens avatar
Stålberg tillbaka till Indians. Synd, han var ju ok.
Citera
2015-05-03, 19:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Tydligen ska Johan Harju spela med sitt gamla nummer (24) nästa säsong. Därmed kan man räkna med att det är färdigspelat för Cam Abbott.
Citera
2015-05-03, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Tydligen ska Johan Harju spela med sitt gamla nummer (24) nästa säsong. Därmed kan man räkna med att det är färdigspelat för Cam Abbott.
Apropå olika sorters psykfall är det någon som hört några rykten om Ledin utöver detta http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/15/ledin-kopplas-ihop-med-malmo/?

Varför vill inte Luleå behålla psykfallet?
Citera
2015-05-03, 20:06
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Apropå olika sorters psykfall är det någon som hört några rykten om Ledin utöver detta http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/15/ledin-kopplas-ihop-med-malmo/?

Varför vill inte Luleå behålla psykfallet?

Syftar du på att det är du som kommenterar eller vad?

Nej, det har varit ganska sparsmakat med silly-info från Luleå Hockey sista tiden. Att man drar ut på kontraktsförlängningen beror väl till stor del på löneanspråk, en diskussion vi båda känner väl till. Jag hoppas han stannar kvar, men Osten verkar vara på snålhumör för tillfället. Malmö är inte otänkbart om han skulle lämna, då Osten har en del känningar där nere.
Citera
2015-05-03, 20:10
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Stålberg tillbaka till Indians. Synd, han var ju ok.

Gillade det jag såg i de få matcherna han spelade i höstas.

Nu behövs det lite spets.
Citera
2015-05-03, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Syftar du på att det är du som kommenterar eller vad?

Nej, det har varit ganska sparsmakat med silly-info från Luleå Hockey sista tiden. Att man drar ut på kontraktsförlängningen beror väl till stor del på löneanspråk, en diskussion vi båda känner väl till. Jag hoppas han stannar kvar, men Osten verkar vara på snålhumör för tillfället. Malmö är inte otänkbart om han skulle lämna, då Osten har en del känningar där nere.
Aha, jaja hur som i och med att du och din polare balle-botte skryter om att ni gjort ett storkap som bara behövt betala Ledin lite drygt 4 miljoner de senaste 2 åren så kan vi nog nog räkna med Osten till slut sajnar honom på 10 år med 1,8 miljoner om året
Citera
2015-05-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulagsFasa
Skellefteå AIK är tydligen muntligt överens om ett 2+1 år med Jimmie Eriksson om det blir så att han lämnar KHL.

Glöm att jag är Lövare.

Men det känns enormt krystat att hålla på och förhandla med en spelare innan denne ens fullgjort sitt avtal. Är ju ett jävla hallå om 1/5 som KHL har som stoppdatum och ändå är det OK att skriva avtal med en spelare som faktiskt spelar och har kontrakt med lag i KHL. Jo jag hade nog reagerat lika om det gällt ett annat lag. Men lite konstigt är det ju. Luktar nästan lite både hybris och panik i samma andetag.
Citera
2015-05-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Han är en väldigt hetlevrad typ. Det känns inte som en sådan som kan tänka rationellt när det hettar till. Rent generellt brukar det krävas väldigt speciella spelare för att klara av såna där tränare. Jag tvivlar att alla i HV71: s omklädningsrum är jättepeppade på att ha AJ.

Eftersom man inte får skriva saker här i forumet så skickar jag dig ett PM.

Vi har en ruggigt bra kull med 99: or i nästa års hockeygym. Där finns det framtida NHL-spelare. Men det är ju spelare som fyller 16 i år.

Klarar du att hålla dig till ämnet?
Klarar denna Christopher Mastomäk att spela Fuleås våldshockey?
Citera
2015-05-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Glöm att jag är Lövare.

Men det känns enormt krystat att hålla på och förhandla med en spelare innan denne ens fullgjort sitt avtal. Är ju ett jävla hallå om 1/5 som KHL har som stoppdatum och ändå är det OK att skriva avtal med en spelare som faktiskt spelar och har kontrakt med lag i KHL. Jo jag hade nog reagerat lika om det gällt ett annat lag. Men lite konstigt är det ju. Luktar nästan lite både hybris och panik i samma andetag.

Vadå innan han har fullgjort sitt avtal? Laget han spelade i vann och säsongen är över, därmed spelar han inte längre. Kontraktet sträckte sig bara över 1 säsong.

Förövrigt är det inte alls ovanligt att spelare kommer överens långt innan säsongen är över, sen om man ska byta liga eller bara lag i samma liga är det väl ingen skillnad på, så förstår inte vart du vill komma med ditt "argument".
Citera
2015-05-03, 23:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Klarar du att hålla dig till ämnet?
Klarar denna Christopher Mastomäk att spela Fuleås våldshockey?

Det är upp till Mastomäki att bevisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in