2015-05-03, 19:59
Medlem
Målrekord på Tele 2 idag? Djurgården upp på Europaplats, njut i era 24 timmar. Allsvenskan är härlig så här års.
Citera
2015-05-03, 20:04
Medlem
asslikethats avatar
Inget hjärta bara pengar.

Robin Olsen
Rasmus Bengtsson
Lewicki
Cibicki
Rosenberg

5 Malmö killar från start. Sen kom Helander och Rakip in.

Samtidigt stoltserar Heif med 3 lokala killar.

Inget hjärta inga pengar med andra ord.
Citera
2015-05-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tycker synd om Giffarna, de får verkligen inte med sig poängen...

Håller med. Riktigt bra spelat av Sundsvall idag. Jag tackar eventuella högre makter, Kevins placeringsförmåga samt Sundsvallspelarnas tafatta avslut att det blev tre poäng idag. Med det här försvarsspelet kommer MFF göra mos av oss nästa måndag.

Glädjeämnen denna match? Kevins form, att Prodell fick avgöra och att vi trots allt tar tre poäng, på något konstigt jävla vänster.
Citera
2015-05-03, 20:12
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Målrekord på Tele 2 idag? Djurgården upp på Europaplats, njut i era 24 timmar. Allsvenskan är härlig så här års.

Nja, beror lite på hur man räknar. Antal mål totalt eller största vinsten. Vi vann i alla fall med 6-0 mot Syrianska förra säsongen och dessutom 5-0 mot Degerfors och 5-0 mot Jönköping Södra.

Men har inte ni vunnit mot BP där med typ 7-0?
Senast redigerad av Bajenjeppe 2015-05-03 kl. 20:16.
Citera
2015-05-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Nja, beror lite på hur man räknar. Antal mål totalt eller största vinsten. Vi vann i alla fall med 6-0 mot Syrianska förra säsongen och dessutom 5-0 mot Degerfors och 5-0 mot Jönköping Södra.

Jag är dålig på att minnas resultat, men det blev väl 0-4 när Segerström hade gått bort. Jag tänkte på allsvenska resultat. Superettan är lite för ojämn för att räknas, enligt mig.
Citera
2015-05-03, 20:24
Medlem
Tibbling blev tydligen cup-mästare idag också, vilket tydligen ska ge Djurgården 1.6 Mkr. Om man var Djurgårdare skulle man köpa en lott idag.
Citera
2015-05-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Inget hjärta bara pengar.

Robin Olsen
Rasmus Bengtsson
Lewicki
Cibicki
Rosenberg

5 Malmö killar från start. Sen kom Helander och Rakip in.

Samtidigt stoltserar Heif med 3 lokala killar.

Inget hjärta inga pengar med andra ord.

cibicki är väl polack eller har jag missat något? Du glömde att Simovic var på plan så du räknade fel, fast ändå rätt - om nu cibbe är polack? Har du så kass koll så du inte vet att Simovic är från MFF? Hjärta tyckte jag HIF visade. Stod upp bra. Visade inte pålsson hjärta med sina 5 räddande hockeblockningar framför eget mål? Avskyr partiska "bloggare" Eikrem var riktigt vass med boll idag. Tinnerholm är grym. ADU är fan skillnaden mellan lagen, vilken klasspelare! Cibbe är talangfull. Mindre impad av Rosenberg, känns inte farligt när han har bollen
Citera
2015-05-03, 20:30
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag är dålig på att minnas resultat, men det blev väl 0-4 när Segerström hade gått bort. Jag tänkte på allsvenska resultat. Superettan är lite för ojämn för att räknas, enligt mig.

Det där spelar ju ingen roll eftersom både vi och våra motståndare spelade i Superettan. Samma nivå för båda med andra ord. Hade varit skillnad om det typ varit träningsmatch eller Svenska Cupen.

Och när jag tänker efter så torskade väl BP mot något Serie A-lag i Europa League med rätt stora siffror. Eller det kanske också var 4-0.
Citera
2015-05-03, 20:34
Medlem
P.Gs avatar
Kul att vi fortsätter att ånga på och vågar spela ut idag, men jag förstår att Gefles supportrar hänger sina banderoller upp och ner, lagets insats var nog det lojaste jag sett mot oss på flera säsonger. Mrabti såg riktigt bra ut idag.
Citera
2015-05-03, 20:59
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kul att vi fortsätter att ånga på och vågar spela ut idag, men jag förstår att Gefles supportrar hänger sina banderoller upp och ner, lagets insats var nog det lojaste jag sett mot oss på flera säsonger. Mrabti såg riktigt bra ut idag.
Mrabti slet verkligen idag, tror han kommer bli riktigt bra när han får med sig fler situationer. Även Walker gör sin bästa match i Djurgårdströjan, trots det stod han dock i skuggan av min nya favorit Karlström. Shit i hela helvete vad bra han är och kommer att bli.

Berntsen är en skum upplevelse, syns knappt på plan men är alltid på rätt ställe när det kommer till avgörande moment.
Citera
2015-05-03, 21:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe

6-0 blev det 2013. 4-0 2014.
Citera
2015-05-03, 21:07
Medlem
LT10s avatar
Otroligt viktigt att vi tar poängen mot de sämre lagen. Sen blir det mycket tuffare schema men det ska bli intressant att se nu när laget blivit mer samspelta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen
Kerim Mrabti, vilket fynd av djurgården.
Han är ju verkligen fantastisk. Hans teknik och explosivitet blandat med krigarinställningen kan ta honom långt. Nu förstår man verkligen varför han var Bosses drömvärvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in