2015-05-03, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Det här en av de barnsligaste trådar jag sett på länge. Män som kommer med så dåliga argument att ni gör er till åtlöje. Det bevisar bara ännu en gång hur det står till med jämlikheten i det här landet...smygkvinnohatare är ett nytt begrepp som sett dagens ljus i den här tråden. Går inte att diskutera med människor som inte lämnat sandlådestadiet.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du kommer med dina alltid lika lysande sammanfattningar som bevisar hur patetisk du och dina gelikar är

Nej precis du kan komma tillbaka när du kommit ur därifrån.

När dina argument tryter tar du på dig offerkoftan hänt i varje tråd nu faktiskt
Användaren har ju helt rätt. Oavsett om någon skulle vilja diskutera kvotering eller motsatsen. Skulle det aldrig gå för TS eller ens Du, är intresserade av en riktigt diskussion. Sandlådenivå- Check..

Men FemininFeminist var det första vettiga inlägget i denna tråd
Citat:
Du kommer med dina alltid lika lysande sammanfattningar som bevisar hur patetisk du och dina gelikar är

När dina argument tryter tar du på dig offerkoftan hänt i varje tråd nu faktiskt
Citera
2015-05-03, 14:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Användaren har ju helt rätt. Oavsett om någon skulle vilja diskutera kvotering eller motsatsen. Skulle det aldrig gå för TS eller ens Du, är intresserade av en riktigt diskussion. Sandlådenivå- Check..

Men FemininFeminist var det första vettiga inlägget i denna tråd

Det är feministerna som inte är intresserad av någon riktigt diskussion. Jag har sagt redan att jag är emot alla former av kvotering
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-03 kl. 14:10.
Citera
2015-05-03, 14:08
Bannlyst
Citat:
Också kommer du har du inte fullt upp med dina katter du tycker om att sätta på?

Det är feministerna som inte är intresserad av någon riktigt diskussion. Jag har sagt redan att jag är emot alla former av kvotering
Varför känner du dig träffade en FemininFeminist inlägg då. Jag håller med den användaren. Det finns inte ett uns välvilligt debatt klimat
Citera
2015-05-03, 14:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Varför känner du dig träffade en FemininFeminist inlägg då. Jag håller med den användaren. Det finns inte ett uns välvilligt debatt klimat

För att hon skriver samma sak i alla trådar så fort hennes argument tryter... senast börja hon grina om hur synd det var om henne för hon var kvinna hur hennes liv från dag ett varit förstört pga det faktumet.
Citera
2015-05-03, 14:12
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:

Jag är inget offer för någonting. Skulle aldrig falla mig in att låta en sådan här meningslös diskussion påverka mig överhuvudtaget. Jag bara konstaterar fakta...att män tycker sig vara bättre, värda mer än kvinnor. Sanningshalten i det är ju lika med 0. Men det tar tid att få mäns hjärnor att vänja sig vid nytänk. I alla fall män som tillhör den här gruppen som spyr ur sig fula ord om kvinnor bara för att man har målat in sig i ett hörn. Vem är det som tar på sig offerkofta i tråd efter tråd?
Citera
2015-05-03, 14:15
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
För att hon skriver samma sak i alla trådar så fort hennes argument tryter... senast börja hon grina om hur synd det var om henne för hon var kvinna hur hennes liv från dag ett varit förstört pga det faktumet.

Haha! Nu får du ge dig. Jag har massor med argument men du har inte förmåga att ta in och begrunda vad jag säger. Du kommer bara med korkade påståenden som inte har någon som helst grund. Gå ut och lek med dig istället!
Citera
2015-05-03, 14:15
Medlem
oldtimedrunks avatar
Största problemet för kvinnor är att andra kvinnor motarbetar dem och pratar bakom rygg på varandra så fort de bara kan. Får dessutom nån reda på att kvinnliga kollegan fick bättre lönehöjning blir det livat. Ser det jämt på mitt arbete och även på andra områden.
Kan inte folk fatta att kvinnor och män är olika både fysiologiskt och psykologiskt. Därför kommer det alltid finnas orättvisor åt bägge håll. Istället förs det ett medialt krig mot svenska män som för övrigt är den mest jämställde mannen i världen, men trots det väljer svenske kvinnan de mest testoronstinna våldsmännen.
Svenska män har blivit lurade av samhället att tro att snällaste killen vinner. Kvinnor väljer sin man och får vad hon förtjänar.
Citera
2015-05-03, 14:18
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Finns det nåt som hindrar män idag från att söka sig till kvinnodominerade yrken?

För om fler män börjar konkurrera om undersköterske- eller barnskötarjobben så får ju fler undersköterskor försöka bli byggnadsarbetare, gruvarbetare eller slaktare istället.

Eller har du tänkt att alla ska bygga hus, slakta och arbeta i gruvor och ingen ska städa, sitta i kassan på ICA eller ta hand om barn, sjuka och gamla?

Min tanke var att eftersom det är i huvudsak är mest kvinnor som vill och arbetar för jämlikhet. Kanske de borde vara mest ivriga att visa de vidriga svenska männen att de där gottejobben tar vi gärna över till 50%.
Män i genem är ju gubbgrisigt nöjda med hur arbetena var och är fördelade. Inget som feminister håller med om, vad jag vet.
Inte ska ni kavata kvinnor vänta på att männen leder uppgiften. Nä, ta för er, ni jämlikhetstörstande kvinnor, av arbetsuppgifter männen orättfärdigt lagt beslag på. Då tvingar ni männen in i er tuffa värld!

VARANNAN DAMERNAS!
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag är inget offer för någonting. Skulle aldrig falla mig in att låta en sådan här meningslös diskussion påverka mig överhuvudtaget. Jag bara konstaterar fakta...att män tycker sig vara bättre, värda mer än kvinnor. Sanningshalten i det är ju lika med 0. Men det tar tid att få mäns hjärnor att vänja sig vid nytänk. I alla fall män som tillhör den här gruppen som spyr ur sig fula ord om kvinnor bara för att man har målat in sig i ett hörn. Vem är det som tar på sig offerkofta i tråd efter tråd?

Jo det gör du i varje tråd du får mothugg, vilka här har skrivit att de är bättre och mer värda än kvinnor? Snarare ni feminister som gjort gör det omvända.
Sanningshalten i detta är inte lika med 0.
Du ser du börjar redan med och nedvärdera män och så grinar du att män nedvärderar kvinnor, du lever inte som du lär.

Du tillhör den grupp av kvinnor som spyr ur dig ditt hat på män och pojkar, det har du gjort i det flesta trådar.
Det är du målar in dig i hörn i tråd efter tråd och när du inte har något mer att komma med så kommer såna där inlägg ifrån dig
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Jaså, nu passar det att komma med olikheter mellan könen? Är det inte feminister som alltid förkunnar om att enda skillnade sitter mellan benen.
Jag (vi) är trött på att göra skitjobbet samtidigt som vi får höra vilka, vita svenska skitar, vi är.

Jag hoppas du själv ser hur jävla dumt ditt (fetade) uttalande är. Män ska alltså kvoteras in i kvinnoyrken och kvinnor in i styrelserum? Hahaha oslagbart!
Hur skulle det vara med en inkvotering i någon av dessa arbetskategorier,
Gruvarbetare, golvläggare, takläggare, plåtslagare, rörläggare, isolerade, saneringsarbetare, stenläggare, elektriker, snickare, betongarbetare, vägbyggare, sotare, renhållningsarbetare, verkstadsarbetare, fiskare och slaktare, mm mm.

Att det finns olikheter mellan könen är väl självklart? Det är ju omöjligt att förneka.
Det som är viktigast är att det är lika lön för lika arbete vilket inte är fallet.
Att lönen ska vara mindre för än kvinna är helt obegripligt.
Kvoteringar är i regel av ondo.
Citera
2015-05-03, 14:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Haha! Nu får du ge dig. Jag har massor med argument men du har inte förmåga att ta in och begrunda vad jag säger. Du kommer bara med korkade påståenden som inte har någon som helst grund. Gå ut och lek med dig istället!

Vad är dina argument då mer än att det är synd om dig som kvinna? Nej du ska nog tillbaka till förskolan och börja om från början och sluta tycka synd om dig själv.

Fan dina inlägg är så korkade och verklighetsfrämmande att man blir mörkrädd.

Så fort tjejer presterar bättre i skolan är det pga de är så överlägsna
Så fort en man presterar bättre i yrkeslivet är det könsdiskriminering mot kvinnor

Det är vad du och dina gelikar i princip sagt i denna tråd.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-03 kl. 14:24.
Citera
2015-05-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Min tanke var att eftersom det är i huvudsak är mest kvinnor som vill och arbetar för jämlikhet. Kanske de borde vara mest ivriga att visa de vidriga svenska männen att de där gottejobben tar vi gärna över till 50%.
Män i genem är ju gubbgrisigt nöjda med hur arbetena var och är fördelade. Inget som feminister håller med om, vad jag vet.
Inte ska ni kavata kvinnor vänta på att männen leder uppgiften. Nä, ta för er, ni jämlikhetstörstande kvinnor, av arbetsuppgifter männen orättfärdigt lagt beslag på. Då tvingar ni männen in i er tuffa värld!

VARANNAN DAMERNAS!
Det är ju just gottejobben kvinnor vill ha och inte bara skitjobben. Så varför skulle de vilja byta ett skitjobb mot ett annat?

Det verkar ju enligt vad du skriver män som inte vill byta sina gottejobb mot kvinnors skitjobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in