2015-05-03, 13:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
det är ju TS som vill kvotera. Han är inte feminist... Därför vore det på sin plats att ni slutar bråka om detta utifrån Feminister och Anti-feminister

TS = Ingen feminist vill ha kvotering
Enligt TS = Vill ALLA feminster ha kvotering

Därför borde ni ställa upp det här i ett riktigt BRÅK (MATEMATIK)
så ni kan förstå vilka jävla politiska bottnar, Kvotering grundar sig i och inte i.

Jävla idiot... Feminism är inte först med kvotering om du tror det

Jag svarade inte på TS jävla fråga, om det gick dig förbi.

Jag har aldrig varit för kvotering, kommer aldrig att bli det heller... Vad var och en vill göra med sina företag ger jag blanka fan i och det skall pappastaten också göra.

Jävla pappskalle
Citera
2015-05-03, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag svarade inte på TS jävla fråga, om det gick dig förbi.

Jag har aldrig varit för kvotering, kommer aldrig att bli det heller... Vad var och en vill göra med sina företag ger jag blanka fan i och det skall pappastaten också göra.

Jävla pappskalle
Då borde du bredda dina argument. Och förstå kvotering som rör alla. och inte bara utifrån ditt hat mot feminister... JU..

Så vad är din ideologi?!! Fan om det finns kvotering där!!! Hycklare!
Citera
2015-05-03, 13:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Då borde du bredda dina argument. Och förstå kvotering som rör alla. och inte bara utifrån ditt hat mot feminister... JU..

Jag breddar min kvotering när det är omvänt också...

Min ideologi är anarkism eller en variant av den iafall
Citera
2015-05-03, 13:40
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Du har fått det hela om bakfoten. Det handlar ju om att kvotering i praktiken har funnits hela tiden. Män som väljer män. Bara för att de är just män. Det har ingenting med kunskap eller hur lyckad man är i arbetslivet att göra. Eftersom kvinnor utgör hälften av befolkningen är det rimligt och inte mer än rätt att maktpositioner i samhället fördelas lika mellan kvinnor och män.

JA!
Det är även rimligt att de besätter övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden till 50%.

Jag väntar ivrigt på dagen när vi får se kvinnor i lag, uppföra sitt genom tiderna första hus.
När hälften av alla arbetsoveraller köps och slits av kvinnor.
När slakthusblod kletar ner exakt till hälften kvinnliga slaktare.
När arbete utomhus i regn, snö och minusgrader innehas av hälften kvinnor.
När arbeten 1000 m under pumpsen, i gruvschakt, åtrås av pumpsägarinnorna.
När kvinnor utsätter sig för asbest och andra hälsovådliga ämnen under saneringsarbeten i större skala än lösningsmedel vid borttagning av nagellack. mm.
Jag kan ta fram fler exempel på arbetsuppgifter som skriker efter jämställt fördelas lika mellan män och kvinnor om det behövs för att åskådliggöra min poäng.

Så det är inte bara maktpositionerna som behöver jämställas.
Även massor av företeelser i samhället behöver ses över små som stora, för att få absolut jämlikhet.
Som exempelvis, denna löjliga företeelse, gentleman. Föråldrad och förnedrande för kvinnor.
Köns-uppdelningen inom idrott, även den föråldrad och förnedrande för kvinnor.

Det är verkligen inte det vi har mellan benen som avgör vilka arbetsuppgifter vi ska utföra.

Så därför... Varannan damernas. Låt oss sträva mot TOTAL JÄMSTÄLLDHET!
Citera
2015-05-03, 13:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Att låta arbetsgivaren bedöma vem som kan göra störst nytta för lönen de kräver är väl rimligt. Det är trots allt arbetsgivaren som ska betala lönen och som vet vad de behöver hjälp med.
Citera
2015-05-03, 13:52
Medlem
Darmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Jag ör för,
TOTAL JÄMLIKHET PÅ ALLA OMRÅDEN
Hur kan du vara det? Vari ligger egenvärdet? Det är ju helt sjukt och naturvidrigt.
Det finns ingen jämlikhet mellan könen, vi är inte jämlika. Vi är varandras motpoler.
Citera
2015-05-03, 13:54
Medlem
Harrfenas avatar
Männens villkor vid vårdnadstvister är inte ens mätbar, här bestämmer
soc-tanter över allt och alla, är det rättvisa?

Könskriget del 1
https://www.youtube.com/watch?v=BmfRwYM3Ivo
Könskriget del 2
https://www.youtube.com/watch?v=K7fE76PtFsU

Gudrun Schyman vill införa skatt på män.....

Scum,,, Googla själv, orkar inte läsa eländet.

Åsa Romsons talar...
https://www.youtube.com/watch?v=72d4E3Qencs
Byt ut ordet man till något annat så blir det åtalbart.

Är detta rättvist...?

Kvinnor är härliga varelser, feminister är avskyvärda.

Nu ska jag göra Åsa Romson glad, jag ska säga upp mig från mitt jobb
i skogen för jag använder bensin för att ta mig dit och alkylatbensin i maskinerna.
Sen ska jag köpa mig en båt, Du Åsa,,,, har du tips p¨å en bra färg till båten?
Citera
2015-05-03, 13:55
Bannlyst
När ska folk fatta att allt kvinnor gör blir av sämre kvalitet än när män gör det. En kvinnas roll är att vara en klippa bakom mannen och hans framgångar. En kvinnas framgångar mäts i hur hon uppfostrat sina barn och hur välnärda dom är. Så snälla svenska slynor sluta skäm ut er inför hela världen och börja uppföra er normalt. Ni kommer ALDRIG att vara jämlika männen då det är männen som byggt upp världen. Det krävs en revolution och alla vet att svenska kvinnor enbart är starka i kakhålet men när det kommer till kritan så ska det gråta och anmälas till DO. Så tyvärr svenska kvinnor öde bygger på att klaga klaga klaga men i slut ändan slutar det med just klagandet och inget annat.
Citera
2015-05-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
JA!
Det är även rimligt att de besätter övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden till 50%.

Jag väntar ivrigt på dagen när vi får se kvinnor i lag, uppföra sitt genom tiderna första hus.
När hälften av alla arbetsoveraller köps och slits av kvinnor.
När slakthusblod kletar ner exakt till hälften kvinnliga slaktare.
När arbete utomhus i regn, snö och minusgrader innehas av hälften kvinnor.
När arbeten 1000 m under pumpsen, i gruvschakt, åtrås av pumpsägarinnorna.
När kvinnor utsätter sig för asbest och andra hälsovådliga ämnen under saneringsarbeten i större skala än lösningsmedel vid borttagning av nagellack. mm.
Jag kan ta fram fler exempel på arbetsuppgifter som skriker efter jämställt fördelas lika mellan män och kvinnor om det behövs för att åskådliggöra min poäng.

Så det är inte bara maktpositionerna som behöver jämställas.
Även massor av företeelser i samhället behöver ses över små som stora, för att få absolut jämlikhet.
Som exempelvis, denna löjliga företeelse, gentleman. Föråldrad och förnedrande för kvinnor.
Köns-uppdelningen inom idrott, även den föråldrad och förnedrande för kvinnor.

Det är verkligen inte det vi har mellan benen som avgör vilka arbetsuppgifter vi ska utföra.

Så därför... Varannan damernas. Låt oss sträva mot TOTAL JÄMSTÄLLDHET!
Finns det nåt som hindrar män idag från att söka sig till kvinnodominerade yrken?

För om fler män börjar konkurrera om undersköterske- eller barnskötarjobben så får ju fler undersköterskor försöka bli byggnadsarbetare, gruvarbetare eller slaktare istället.

Eller har du tänkt att alla ska bygga hus, slakta och arbeta i gruvor och ingen ska städa, sitta i kassan på ICA eller ta hand om barn, sjuka och gamla?
Citera
2015-05-03, 13:57
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darmann
Hur kan du vara det? Vari ligger egenvärdet? Det är ju helt sjukt och naturvidrigt.
Det finns ingen jämlikhet mellan könen, vi är inte jämlika. Vi är varandras motpoler.

NejNej!
Vi är absoluta jämlikar!

Eller hur mina Feminister?
Citera
2015-05-03, 13:59
Medlem
FemininFeminists avatar
Det här en av de barnsligaste trådar jag sett på länge. Män som kommer med så dåliga argument att ni gör er till åtlöje. Det bevisar bara ännu en gång hur det står till med jämlikheten i det här landet...smygkvinnohatare är ett nytt begrepp som sett dagens ljus i den här tråden. Går inte att diskutera med människor som inte lämnat sandlådestadiet.
Citera
2015-05-03, 14:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Det här en av de barnsligaste trådar jag sett på länge. Män som kommer med så dåliga argument att ni gör er till åtlöje. Det bevisar bara ännu en gång hur det står till med jämlikheten i det här landet...smygkvinnohatare är ett nytt begrepp som sett dagens ljus i den här tråden. Går inte att diskutera med människor som inte lämnat sandlådestadiet.

Du kommer med dina alltid lika lysande sammanfattningar som bevisar hur patetisk du och dina gelikar är

Nej precis du kan komma tillbaka när du kommit ur därifrån.

När dina argument tryter tar du på dig offerkoftan hänt i varje tråd nu faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in