Citat:
Ursprungligen postat av
flashdownssyndrom
Därför att kvinnor vill ha jämställdhet tolkat som 50/50 inom alla yrken.
Eller kräver ni bara 50/50 inom de mest glassiga yrkena?

Ja, det är styrelseposter som avses. Lågavlönade skitjobb har ju kvinnor redan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
De kan ju söka dessa platser redan idag men gör det inte. Jag har frågat dig tidigare men du har undvikit att svara, vill du tvinga kvinnor att göra val som de inte av fri vilja vill göra? I så fall varför?
Jag har redan svarat dig för länge sen att jag tycker att man ska få välja själv. Det är TS och ingen annan som vill tvångskvotera.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashdownssyndrom
Så det är män som måste leda utvecklingen? Kvinnor kan inte göra något själva?
Hur då tänker du? Jo, så kan det ju bli att kvinnor tar över platserna på civilingenjörsutbildningarna och så får platserna på sjuksköterskeutbildningen stå tomma. Absolut en tänkbar utveckling.