2015-05-03, 23:06
  #241
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Vad är det som är så åtråvärt med att vara rörläggare menar du som gör att kvinnor hellre skulle lägga rör än arbeta i vården? Förutom att lönen är bättre då förstås?
Om kvinnor villa ha höga loner så kan inte kvinnor förvänta sig roliga jobb. Höga löner kräver uppoffringar, är kvinnor beredda till det?
Citera
2015-05-03, 23:08
  #242
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ja när män tar hälften av platserna på sköterskeutbildningarna så blir det nog 60-70 % kvinnor på civilingenjörsutbildningarna ska du se.
Varför då? Verkar mest som att du fantiserar fritt.
Citera
2015-05-03, 23:09
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Om kvinnor villa ha höga loner så kan inte kvinnor förvänta sig roliga jobb. Höga löner kräver uppoffringar, är kvinnor beredda till det?
Fortfarande ingen förklaring på varför kvinnor ska kräva kvotering till jobb som slaktare och rörläggare.
Citera
2015-05-03, 23:10
  #244
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Ja, du fattar helt enkelt förbannat trögt.

Vad är det som är så åtråvärt med att vara rörläggare menar du som gör att kvinnor hellre skulle lägga rör än arbeta i vården? Förutom att lönen är bättre då förstås?

Det synnerligen enkla svaret är JÄMLIKHET, något jag trodde kvinnor och feminister eftersträvade.

Är det något du tycker är att anse som att tänka trögt?
Citera
2015-05-03, 23:12
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Varför då? Verkar mest som att du fantiserar fritt.
Därför att kvinnor har nästan 100% av platserna på sjuksköterskeutbildningen. När hälften av dem inte kommer in för att männen söker hälften av platserna samtidigt som hälften av männen försvinner från civilingenjörsutbildningen så är det troligt att kvinnor söker dessa lediga platser istället.
Citera
2015-05-03, 23:13
  #246
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Finns det ett tak av glas ...
Glastak, låter svårt att ta sig förbi sådana
Citera
2015-05-03, 23:14
  #247
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Fortfarande ingen förklaring på varför kvinnor ska kräva kvotering till jobb som slaktare och rörläggare.
Därför att kvinnor vill ha jämställdhet tolkat som 50/50 inom alla yrken.

Eller kräver ni bara 50/50 inom de mest glassiga yrkena?
Citera
2015-05-03, 23:14
  #248
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Därför att kvinnor har nästan 100% av platserna på sjuksköterskeutbildningen. När hälften av dem inte kommer in för att männen söker hälften av platserna samtidigt som hälften av männen försvinner från civilingenjörsutbildningen så är det troligt att kvinnor söker dessa lediga platser istället.

De kan ju söka dessa platser redan idag men gör det inte. Jag har frågat dig tidigare men du har undvikit att svara, vill du tvinga kvinnor att göra val som de inte av fri vilja vill göra? I så fall varför?
Citera
2015-05-03, 23:16
  #249
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Därför att kvinnor har nästan 100% av platserna på sjuksköterskeutbildningen. När hälften av dem inte kommer in för att männen söker hälften av platserna samtidigt som hälften av männen försvinner från civilingenjörsutbildningen så är det troligt att kvinnor söker dessa lediga platser istället.
Så det är män som måste leda utvecklingen? Kvinnor kan inte göra något själva?
Citera
2015-05-03, 23:19
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Det synnerligen enkla svaret är JÄMLIKHET, något jag trodde kvinnor och feminister eftersträvade.

Är det något du tycker är att anse som att tänka trögt?
Så jämlikhet för dig är att tvångskvotera till allt.

Vem ska utföra denna tvångskvotering? Vad händer om byggnadsarbetaren inte alls vill gå ner kraftigt i lön för att istället torka skit på en vårdavdelning?

Ska han skickas till Gulag?
Citera
2015-05-03, 23:26
  #251
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Så jämlikhet för dig är att tvångskvotera till allt.

Vem ska utföra denna tvångskvotering? Vad händer om byggnadsarbetaren inte alls vill gå ner kraftigt i lön för att istället torka skit på en vårdavdelning?

Ska han skickas till Gulag?

Låt oss börja med att arbeta för, TOTAL JÄMLIKHET gemensamt.

Jag anser att kvinnor och feminister bör leda arbetet och leda oss undan fallgropar. Detta eftersom männen inte förstått JÄMLIKHETENS enorma fördelar.

Är vi överens, feminister?
Citera
2015-05-03, 23:29
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Därför att kvinnor vill ha jämställdhet tolkat som 50/50 inom alla yrken.

Eller kräver ni bara 50/50 inom de mest glassiga yrkena?
Ja, det är styrelseposter som avses. Lågavlönade skitjobb har ju kvinnor redan.
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De kan ju söka dessa platser redan idag men gör det inte. Jag har frågat dig tidigare men du har undvikit att svara, vill du tvinga kvinnor att göra val som de inte av fri vilja vill göra? I så fall varför?
Jag har redan svarat dig för länge sen att jag tycker att man ska få välja själv. Det är TS och ingen annan som vill tvångskvotera.
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Så det är män som måste leda utvecklingen? Kvinnor kan inte göra något själva?
Hur då tänker du? Jo, så kan det ju bli att kvinnor tar över platserna på civilingenjörsutbildningarna och så får platserna på sjuksköterskeutbildningen stå tomma. Absolut en tänkbar utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in