Citat:
Ursprungligen postat av
KURDISHEN
13 stycken olika fraktioner har gått ihop om att bestämt slå ut YPG.
Knappt en vecka efter att Peshmerge drar sig undan men förklaring att allt är under kontroll och lugnt. Hur kunde man säga så, ser situationen huvudtaget lugnt ut i Syrien eller Irak? Är det lugnt så är KRG det lugnaste stället just nu där det råder kaos men att säga att det är lugnt i Syrien är totalt känslokallt att säga.
Jag har alltid varit misstänksam mot Barazani och kommer inte ändra på min instälning mot han. Barzani har något i görningen. Jag har sagt det tidigare och gör det igen, Barzani är inte FÖR att alla kurder, han bryr sig bara om kurder i KRG, resten skiter han fullständigt i. För någon dag sen så gav PKK tidsfrist till Turkiet att komma med något om förhandlingar, skulle man inte göra det övervägde man attacker på militären. Peshmerge fick order om att ta sig hem och i sama veva drog PKK tillbaka sitt hot.
Jag fattar inte vad som händer bakom kulliserna, det pågår något sååååå stort i MÖ att jag skulle bara se ned på den personen och spotta på den som vågar säga; Jag vet vad som händer.
Minns du Haider Shasho gripande?
Då många försökte hetsa Ezidi kurder mot övriga kurder genom att publicera och skriva vilt när han blev gripen?
Nu i efterhand, så har han erkänt vissa saker.
Och Bagdads försök till att skapa en shitisk länkad milis genom att dela på Ezidi misslyckades tack vare Barzani.
Det var en "hemlig" operation som inte gick igenom fullt ut.
Det är idag, förbjudet för shitisk milis på Kurdisk mark utan tillstånd, så Bagdad försökte skapa en inifrån istället.
Det var olagligt det han bedrev och därför fängslades han.
Dagen efter hans gripande skrev jag att han är gripen för att ha varit olaglig och dom kommer nog bara förklara för honom och tala vett till honom.
Vilket verkar ha varit fallet.
Han har nu gått med personligen i Peshmerga.
Samt 50% av dom Ezidi och fler ska med.
Det var den sagan, "onda" propaganda mot Barzani som ingen talar om i efterhand efter resultatet.
http://www.basnews.com/en/news/2015/04/13/haider-shasho-released-and-joins-peshmerga/