Citat:
Ursprungligen postat av
ekerilar
Vad är det som är äckligt med dessa?
En massproducerad dussinlager gör väl inte att smaklökarna dansar tango, men nog slinker de ned alltid.
Äckligt skulle jag inte vilja påstå.
En riktigt god ale eller porter är enligt min mening till och med bättre än sex, medan andra varianter smakar som sirap uppblandat i tonic water.
Jag har också svårt att begripa att så många ölfantaster verkar ha så otroligt svårt för dussinlager. De har förmodligen precis som de flesta andra dödliga druckit mängder av dessa och varit helt nöjda med detta innan de blev "frälsta" och upptäckte att det finns betydligt godare öl där ute. Det känns mest som ett sätt att markera inför omvärlden att man minsann är kultiverad när man ylar om att Pripps är odrickbart...Ölfantaster är oftast precis lika löjliga som exempelvis popnördar som bara lyssnar på obskyra band. Det primära är inte vad som smakar gott eller låter bra, det är att inte vara mainstream.
För att svara på den ursprungliga frågan så finns det i princip ingen öl som jag tycker är direkt äcklig. Enda gången som jag har hällt ut en öl är vad jag kan minnas nån grotesk rököl som jag inte minns namnet på.