2015-05-01, 12:01
  #19789
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Den är ett mellanting mellan T29 och T30 med andra ord, och då skulle dess spelstil passa mig rätt ok.
Hur är laddningstiderna för 120mm bössan? samma som med motsvarande hos T30?

Ganska lång laddtid så man får montera rammer och även stabilizer, men vagnen är som en lite långsam T29 med rejält tryck i bössan. Tror faktiskt armor är detsamma som T29 annars, med lite tjockare baktill på tornet bara.
Citera
2015-05-01, 12:27
  #19790
Medlem
T34 är bra som en andra linjens support stridsvagn. Ha med dig lite guldammo och gå hull down så kommer du att kunna göra bra ifrån dig. Brawla endast mot fienden som har lite HP kvar. Det mjuka skrovet tål inte sluggermatcher. Dina 1400 HP kommer att smälta undan väldigt fort om du försöker mot en IS-8 med full HP.
Citera
2015-05-01, 14:26
  #19791
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
T34 är bra som en andra linjens support stridsvagn. Ha med dig lite guldammo och gå hull down så kommer du att kunna göra bra ifrån dig. Brawla endast mot fienden som har lite HP kvar. Det mjuka skrovet tål inte sluggermatcher. Dina 1400 HP kommer att smälta undan väldigt fort om du försöker mot en IS-8 med full HP.

Det gäller bara att använda de andra tanksen på rätt sätt och dölja skrovet bakom dom. Vinkla det på rätt sätt också så är det inga problem att ligga i fronten.
Citera
2015-05-01, 15:21
  #19792
Medlem
[quote=Grishnac|53193275]Det gäller bara att använda de andra tanksen på rätt sätt och dölja skrovet bakom dom. Vinkla det på rätt sätt också så är det inga problem att ligga i fronten.[/QUOTE

Jo visst, men problemet med T34 är att den har alldeles för slö travershastighet och hinner inte med i svängarna mot en mycket snabbare och alertare vagn med snabbare travershastighet. Det andra problemet är den långa omladdningstiden som är ett handikapp vid närstrider. Även om shell rammer är monterat. Jag går in i närkamp endast i yttersta nödfall om ingen annan tank är kvar som normalt är snabbare i ovannämnda saker. Eller om vi går 2 mot en samt om fiendevagnen hal lite HP kvar.
__________________
Senast redigerad av Dart380 2015-05-01 kl. 15:23.
Citera
2015-05-01, 17:09
  #19793
Medlem
Grishnacs avatar
[quote=Dart380|53193755]
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det gäller bara att använda de andra tanksen på rätt sätt och dölja skrovet bakom dom. Vinkla det på rätt sätt också så är det inga problem att ligga i fronten.[/QUOTE

Jo visst, men problemet med T34 är att den har alldeles för slö travershastighet och hinner inte med i svängarna mot en mycket snabbare och alertare vagn med snabbare travershastighet. Det andra problemet är den långa omladdningstiden som är ett handikapp vid närstrider. Även om shell rammer är monterat. Jag går in i närkamp endast i yttersta nödfall om ingen annan tank är kvar som normalt är snabbare i ovannämnda saker. Eller om vi går 2 mot en samt om fiendevagnen hal lite HP kvar.


Visst, den kräver att du tänker efter och inte blir flankad av någon snabb medium så det gäller att ha sällskap eller backup när du är i fronten. Men om man kör smart så kan man klara av sådant också även om traversen är slö. Jag ligger oftast på runt 2500 wn8 med den vagnen så jag tycker den funkar väldigt bra.
Citera
2015-05-01, 20:50
  #19794
Medlem
xyklopfs avatar
Har inte spelat "Overlord" kartan än. Man kan spela till sig 30 guld varje dag under hela maj månad. Och så var det dags för lite nerfs igen:
Citera
2015-05-02, 01:13
  #19795
Moderator
Amirons avatar
Efter att ha slitit som ett djur med att komma underfull med bössan på SP, så har jag iaf lyckats grinda ihop tillräckligt med silver och exp för att få ihop till en fullt uppgraderad Pershing.
Oh boy vilken skillnad...
Rätt bra klipp i bössan för att vara en medium tank, och sen är den hyffsat snabb, vilket underlättar en hel del.

SuperP behåller jag endast för att den är en ruggit bra pengamaskin


Det som jag dock är mest nöjd med är att jag för första gången i min WoT histora har fler vinster än förluster
Citera
2015-05-02, 16:28
  #19796
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Har inte spelat "Overlord" kartan än. Man kan spela till sig 30 guld varje dag under hela maj månad. Och så var det dags för lite nerfs igen:

Jaaaaa äntligen...rövknullas tyska vagnar igen...
Citera
2015-05-02, 17:35
  #19797
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Jaaaaa äntligen...rövknullas tyska vagnar igen...


Allt för att tillfredställa inkompetenta, fulla, öststatare...
Citera
2015-05-02, 17:49
  #19798
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Efter att ha slitit som ett djur med att komma underfull med bössan på SP, så har jag iaf lyckats grinda ihop tillräckligt med silver och exp för att få ihop till en fullt uppgraderad Pershing.
Oh boy vilken skillnad...
Rätt bra klipp i bössan för att vara en medium tank, och sen är den hyffsat snabb, vilket underlättar en hel del.
Ladda med lite guld också så har du en riktig vinnare. Inte den med-VIII jag haft bäst stats med men absolut den som jag tyckte var roligast att spela.

---------

Full som en kastrull drog jag f.ö. igång liret häromnatten (för första gången på över en månad) i hopp om att få D-Day kartan. Inte en enda gång kom den på typ 20 matcher. Det enda som hände var att mina stats tog en snabbdykning ner i dyn. Man e ju en så jävla vass krigare på fyllan. Ffa när man tror att allt man kör har samma armour som en Maus - så det är bara att ösa på framåt! Ju mer öl jag drack desto mindre bromsade jag. Det var skoj... eller nått.
Citera
2015-05-03, 00:26
  #19799
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ladda med lite guld också så har du en riktig vinnare. Inte den med-VIII jag haft bäst stats med men absolut den som jag tyckte var roligast att spela.


Kör med 5 bulor guld för nödfall. Har inte mött en motståndare som jag inte kunnat penna med standard eller HE bulor än.
Citera
2015-05-03, 00:40
  #19800
Medlem
Skarphedens avatar
Stranden på Overlord verkar vara en pålitlig tomatmagnet, kanske lockar alla östeuropéer som aldrig sett havet i verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in