Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Byt ut "favorittrycket" mot typ "pressen" eller "trycket" så kommer man närmare sanningen åtminstone enligt mig. Solna kommer knappast ha råd, varken i tabell-aspekten eller prestigemässigt, att tappa poäng mot oss, och framförallt inte i ytterligare ett hemmaderby. För oss gäller det motsatta nästan, alla poäng vi plockar av topplagen på bortaplan får ses som en bonus eftersom vi är nykomlingar, men GIVETVIS skulle jag bli alldeles till mig av raseri om vi går och torskar på måndag då det ändå är ett derby. Tror dock det är stor sannolikhet/risk att vi får se ett väldigt försiktigt Solna som kommer spela för att inte förlora derbyt, medan vi, som verkar vara rätt tröttkörda, går in och parkerar bussen mer eller mindre. Luktar väldigt mycket 0-0 för mig.
Gnaget och Bajen har mötts 55 gånger med Gnaget som hemmalag. Gnaget har vunnit 29 av matcherna, 15 av matcherna har slutat oavgjort.
Första Bajenderbyt var 95 år sedan, då vann Gnaget med 6-1 i. Den segern är tillsammans med derbyt 1955 dn största segrarna mot Bajen.
Så visst finns det ett favoritskap på Gnaget, även om matchen i förhand känns oviss, Bajen vann i cupen och (kanske) är i sin nykomlingssmekmånad.