2015-05-01, 00:58
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Kräksmak i munnen när man ser Örebro ramla fotboll och domaren ramlar för det, tänker inte så mycket på straffen antar att två tveksamma blir straff men det ramlas lätt över hela planen idag och överdrivs vidrigt mycket.

Say what? Yasin faller lätt två gånger idag. En gång minuterna efter situationen med Hopf och Holmberg då Lerjéus ger honom en felaktig frispark i hyfsat läge. En annan gång lite senare när han inte får med sig någon frispark. Berätta gärna vilka situationer det är du mår så dåligt över? Inte kan det vara den när Söderqvist flyger som en vante och får med sig en frispark ute vid sidlinjen mot slutet när Valgardsson sparkar undan bollen för honom?

Stor humor är det ju i första halvlek när Yasin tar sig in i straffområdet där han helt sonika tappar balansen och snubblar utan att göra minsta anspråk på att ha blivit fälld. När han reser sig upp för att jogga därifrån skanderar Bajenklacken att han är en filmare...
Citera
2015-05-01, 01:00
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Den första situationen med Hopf är för mig solklar och jag förstår inte hur någon kan argumentera emot att det ska vara straff. Holmberg är först på boll medan en utrusande Hopf krockar in i Holmberg och missar bollen totalt.

Nu orkar jag inte se om situationen igen men först är det väl Solheim som är på bollen o råkar skarva den förbi Hopf varav sedan Holmberg snuddar bollen i samma veva som man springer ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Say what? Yasin faller lätt två gånger idag. En gång minuterna efter situationen med Hopf och Holmberg då Lerjéus ger honom en felaktig frispark i hyfsat läge. En annan gång lite senare när han inte får med sig någon frispark. Berätta gärna vilka situationer det är du mår så dåligt över?

Kan gå igenom det med dig imorgon o du verkligen vill, kan börja redan vid Söderqvist varning i första halvlek, en hel del av duellspelet genom matchen förutom situationerna du redan nämnt. Yasin och Gerzic främst och så straffen såklart. Sedan tröttnade till och med Lerjeus på att blåsa för er.
Senast redigerad av easy_dan 2015-05-01 kl. 01:05.
Citera
2015-05-01, 01:09
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Nu orkar jag inte se om situationen igen men först är det väl Solheim som är på bollen o råkar skarva den förbi Hopf varav sedan Holmberg snuddar bollen i samma veva som man springer ihop.
Ser ut som att Solheim touchar bollen lätt, Holmberg petar förbi den Hopf och strax därefter krockar Hopf in i Holmberg. Straff. Situationen verkar inte finnas med i höjdpunktspaketen men Aftonbladets nyhetssvep visar den om någon vill se med egna ögon.
Citera
2015-05-01, 01:19
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Kan gå igenom det med dig imorgon o du verkligen vill, kan börja redan vid Söderqvist varning i första halvlek, en hel del av duellspelet genom matchen förutom situationerna du redan nämnt. Yasin och Gerzic främst och så straffen såklart. Sedan tröttnade till och med Lerjeus på att blåsa för er.

Behövs inte. Ett tips är att du lägger den tiden på att se om matchen imorgon istället.
Citera
2015-05-01, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Blir en tuff bortamatch på måndag för mitt Bajen, 18 bortamatcher i allsvenskan utan vinst och med Kennedy tveksam. Solnalaget har dessutom visat gryende form och är nog revanschsugna efter cupen. De får bära ett stort favorittryck.

Ni vann senaste derbyt mot oss och vi imponerade knappast mot Åtvidaberg. Favorittrycket är knappast så stort som du vill få det till.
Citera
2015-05-01, 10:16
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Behövs inte. Ett tips är att du lägger den tiden på att se om matchen imorgon istället.

Antar att spelarna står upp om jag ser om matchen

Känner mig lugn inför derbyt, tungt om Kennedy missar matchen men med två derbyvinster i ryggen och en poängmässigt stark inledning kan man ta en förlust.
Citera
2015-05-01, 10:23
Medlem
mishimas avatar
Både AIK och Hammarby riskerar alltså att vara utan sin viktigaste spelare?

Kommer den där finnen att spela för AIK så säger jag att Hammarby är favoriter. AIK bör nog sätta in Nils-Erik Johansson på mitten och Ofori på kanten. Finnen är en säkerhetsrisk.

Annars en väldigt svårtippad match.

Bra resultat igår. Tror det var bra för oss att HIF slog tillbaka efter skitmatchen i Göteborg. HIF imponerade väl inte så jävla mycket om jag förstår rapporterna rätt. De överskattar sin skicklighet och vi vinner på deras nonchalans och naivitet och utnyttjar misstagen. På samma sätt som IFK vann över dem. Mot bra lag kan de inte tappa boll så enkelt. Det straffar sig.
Citera
2015-05-01, 10:25
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Ni vann senaste derbyt mot oss och vi imponerade knappast mot Åtvidaberg. Favorittrycket är knappast så stort som du vill få det till.

Byt ut "favorittrycket" mot typ "pressen" eller "trycket" så kommer man närmare sanningen åtminstone enligt mig. Solna kommer knappast ha råd, varken i tabell-aspekten eller prestigemässigt, att tappa poäng mot oss, och framförallt inte i ytterligare ett hemmaderby. För oss gäller det motsatta nästan, alla poäng vi plockar av topplagen på bortaplan får ses som en bonus eftersom vi är nykomlingar, men GIVETVIS skulle jag bli alldeles till mig av raseri om vi går och torskar på måndag då det ändå är ett derby. Tror dock det är stor sannolikhet/risk att vi får se ett väldigt försiktigt Solna som kommer spela för att inte förlora derbyt, medan vi, som verkar vara rätt tröttkörda, går in och parkerar bussen mer eller mindre. Luktar väldigt mycket 0-0 för mig.
Senast redigerad av simonvp 2015-05-01 kl. 10:29.
Citera
2015-05-01, 10:25
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Motivera gärna varför du inte tycker det är straff. Holmberg är först på boll, Hopf kommer i full fart och kapar honom. Om det hade varit en utespelare i straffområdet som hade gjort så, så hade det varit straff utan konstigheter.

Angående filmningarna så vet jag inte. Tyckte inte det var överdrivet, men jag kan ha fel. Möjligen Yasin någon gång i en nickduell där han vann frispark i bra läge. Har bara sett någon enstaka repris på straffsituationen men visst ser det väl ut som en filmning från Sigurdbjörnsson. I mina ögon kompenserades dock straffsituationerna innan i och med det beslutet av domaren.

Helt enkelt för att det på sin höjd är en 50/50 situation. Bara för att man kastar fram foten och rör bollen betyder det inte att man "äger situationen". Hade ÖSKaren kommit med kontroll hade det varit en annan sak.
Jag ser det som att det är tre spelare som kommer in i situationen. Det är en krock, en sådan som skedde ett par gånger ute på plan utan frisparkar.

Det är MIN åsikt, min motivering.
Citera
2015-05-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Byt ut "favorittrycket" mot typ "pressen" eller "trycket" så kommer man närmare sanningen åtminstone enligt mig. Solna kommer knappast ha råd, varken i tabell-aspekten eller prestigemässigt, att tappa poäng mot oss, och framförallt inte i ytterligare ett hemmaderby. För oss gäller det motsatta nästan, alla poäng vi plockar av topplagen på bortaplan får ses som en bonus eftersom vi är nykomlingar, men GIVETVIS skulle jag bli alldeles till mig av raseri om vi går och torskar på måndag då det ändå är ett derby. Tror dock det är stor sannolikhet/risk att vi får se ett väldigt försiktigt Solna som kommer spela för att inte förlora derbyt, medan vi, som verkar vara rätt tröttkörda, går in och parkerar bussen mer eller mindre. Luktar väldigt mycket 0-0 för mig.

Om jag inte missminner mig så var bajen och dess fans väldigt stolta över att slå oss 2006 då vi var nykomlingar. Att slå en nykomling, i synnerhet i början av säsongen är knappast en självklarhet.
Citera
2015-05-01, 11:07
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Om Kennedy är med är det fortfarande solnalaget som har trycket på sig, och de kommer givetvis att komma extra laddade då det blir en minnesmanifestation för Turina , vila i frid, innan matchen.

Det är inget försök att baissa, det är bara ett konstaterande att ni är rejäla favoriter, sen kan man kalla det vad man vill.
Citera
2015-05-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Gnaget och Bajen har mötts 55 gånger med Gnaget som hemmalag. Gnaget har vunnit 29 av matcherna, 15 av matcherna har slutat oavgjort.

Första Bajenderbyt var 95 år sedan, då vann Gnaget med 6-1 i. Den segern är tillsammans med derbyt 1955 dn största segrarna mot Bajen.

Så visst finns det ett favoritskap på Gnaget, även om matchen i förhand känns oviss, Bajen vann i cupen och (kanske) är i sin nykomlingssmekmånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in