2015-04-30, 19:35
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast det där med Luleå är ju bara ett väldigt löst rykte helt utan förankring någonstans så vitt jag vet. Luleå jagar nog någonting starkare än Johnson annars blir man besviken (vilket sker varje år iofs.)

Bättre än Johnson? Drömmer ni fortfarande om Omark? Johnson gjorde bra mycket mer poäng än alla Luleåspelare den gångna säsongen. Dessutom mycket rutin från NHL. Tycker det är en av de bästa värvningarna denna silly. Bortsett Thoresen finns det ingen som är uppenbart en bättre värvning.
Citera
2015-04-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Luleå Hockey verkar vara BIF: arnas nya hatlag - how come?

Citat:
Du har inte läst forumet senaste halvåret? Det hela tiden Fuleå hit och Fuleå dit och man jämför sig med luuläää hela tiden.

Var kommer det ifrån?

Haha. Nu fatiserar du som vanligt. Finns väl ingen som bryr sig om Fuleå och er loser mentalitet. Mindre med guld än Skellefteå och inga fler än Björklöven och Växjö

Intressant och se vilka 4 som ska presenteras av Färjestad och när. Kanske en Fuleå spelare som vill ha chansen att vinna sm guld
Citera
2015-04-30, 21:00
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Bättre än Johnson? Drömmer ni fortfarande om Omark? Johnson gjorde bra mycket mer poäng än alla Luleåspelare den gångna säsongen. Dessutom mycket rutin från NHL. Tycker det är en av de bästa värvningarna denna silly. Bortsett Thoresen finns det ingen som är uppenbart en bättre värvning.
Kanske att man dras med i värvningshysterin kring Luleå just nu men tror nog att Johnson hade gjort de flesta fans besvikna om det inte blivit något mer än så. Man är ju ute efter en spelskicklig center i första hand.
Nej Omark är ju avskriven för nu.
Citera
2015-04-30, 21:27
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Haha. Nu fatiserar du som vanligt. Finns väl ingen som bryr sig om Fuleå och er loser mentalitet. Mindre med guld än Skellefteå och inga fler än Björklöven och Växjö

Intressant och se vilka 4 som ska presenteras av Färjestad och när. Kanske en Fuleå spelare som vill ha chansen att vinna sm guld

Rajala var väl en av spelarna du trodde på för nån vecka sen va?
Citera
2015-04-30, 21:59
Medlem
Citat:
Rajala var väl en av spelarna du trodde på för nån vecka sen va?

Vad har det med frågan att göra?
Leif Carlssión gick ut och sa att Rajala inte var aktuell. Missat det? Eller dina källor?
Citera
2015-04-30, 22:22
Bannlyst
Det är verkligen ett erbarmligt vedervärdigt lagbygge Fuleå har satt ihop med fuskmiljonerna. Bla har man lyckas ersätta elitseriens näst värsta ryggtacklare med seriens allra värsta. Detta kryddar man till med en äckligt svettig brynäsback som hitintills aldrig annat än att lyckas peppra sargen med sitt lösriktade skott. Kan aldrig sluta väl detta Fuleå.

Röflunda väljer att sammanföra de tre banditer som höll på att knäcka HV71 totalt, lycka till Röflunda

Nåja, värvningen av Ritola till Skaik är uruselhetssynpunkt inte att leka med den heller
Citera
2015-04-30, 22:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det är verkligen ett erbarmligt vedervärdigt lagbygge Fuleå har satt ihop med fuskmiljonerna. Bla har man lyckas ersätta elitseriens näst värsta ryggtacklare med seriens allra värsta. Detta kryddar man till med en äckligt svettig brynäsback som hitintills aldrig annat än att lyckas peppra sargen med sitt lösriktade skott. Kan aldrig sluta väl detta Fuleå.

Röflunda väljer att sammanföra de tre banditer som höll på att knäcka HV71 totalt, lycka till Röflunda

Nåja, värvningen av Ritola till Skaik är uruselhetssynpunkt inte att leka med den heller
Om du menar Abbott så är han inte ersatt ännu. Det är Ledin som är ersatt av Hedman, någon brynäsback har jag inte hört talas om och hoppas jag slipper också (om det inte är Gunderson).
Lagbygget är inte klart ännu, när det är det så lär vi alla stämma upp i kör och kalla Luleå för Kuleå istället för annat dumt.

Ritola lär ju bli riktigt bra i SkAIK tyvärr.
Citera
2015-04-30, 22:47
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vi håller tummarna.

En kreativ center är väl det som borde stå högst upp i priolistan där. Ollas - NY - Lindblom kan bli en riktigt bra kedja. Problemet som jag ser det är att vi skjuter ner Enterfeldt längre och längre, han är värd mer. Samtidigt fick Westerholmarna mycket speltid i slutet på säsongen. Undrar om Enterfeldt skulle acceptera att bli fjärdecenter.

Framförallt Lindblom tror jag kan ta ett stort steg och börja leverera ordentligt. Även Westerholmarna borde kunna bidra med betydligt mer denna säsong.

Enterfeldt kommer med största sannolikhet centra andrakedjan. Om den ska spetsas till så är det isåfall Ollas - Enterfeldt - NY det kommer handla om. Lindblom ser väldigt lovande ut men han kommer inte få en ordinarie plats i andrakedjan från start. Jag ser mest fram mot vad Olden kan åstadkomma i år när han kanske får lite mer förtroende. Gillade hur han kämpade trots att utdelningen uteblev. Potentialen fanns absolut där.
Citera
2015-04-30, 22:50
Medlem
loafmasters avatar
Och för att kommentera vår värvning av Johnson så är det egentligen inget snack om att vi totalt sett byter upp oss. Jag älskar verkligen Sweatt då han var underbar att se i Brynäs, dock är Johnson en lite bättre hockeyspelare. Hoppas han passar in bra med Scott och Rödin.
Citera
2015-04-30, 23:21
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Enterfeldt kommer med största sannolikhet centra andrakedjan. Om den ska spetsas till så är det isåfall Ollas - Enterfeldt - NY det kommer handla om. Lindblom ser väldigt lovande ut men han kommer inte få en ordinarie plats i andrakedjan från start. Jag ser mest fram mot vad Olden kan åstadkomma i år när han kanske får lite mer förtroende. Gillade hur han kämpade trots att utdelningen uteblev. Potentialen fanns absolut där.
Ja, och jag tycker det är helt rätt. Han håller för det. Problemet blir dock dels att vi får en ganska tunn centerbesättning. Dessutom blir det väldigt viktigt att få in en kreativ spelare på kanten. Där hade Ritola passat perfekt.
Hoppas Olden får chansen på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Och för att kommentera vår värvning av Johnson så är det egentligen inget snack om att vi totalt sett byter upp oss. Jag älskar verkligen Sweatt då han var underbar att se i Brynäs, dock är Johnson en lite bättre hockeyspelare. Hoppas han passar in bra med Scott och Rödin.
Jag tror och hoppas på att vår förstakedja kommer bli bättre än i år. Och om det inte fungerar med Johnson har man Ollas och förhoppningsvis en till ytter att laborera med.
Senast redigerad av Illusioner 2015-04-30 kl. 23:31.
Citera
2015-05-01, 00:07
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad har det med frågan att göra?
Leif Carlssión gick ut och sa att Rajala inte var aktuell. Missat det? Eller dina källor?

Du var ju så säker så jag ifrågasätter ju ditt omdöme/källor.
Citera
2015-05-01, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Finns många värvningar som är bättre eller åtminstone i klass med. Typ Earl, Ryno, Magic, Ritola, Sallinen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in