2015-04-30, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Aldrig att jag går ut kyrkan...
Du vill alltså ta del av en icke kristen kyrka? Okej det är upp till dig. Du vet sanningen nu-
Citera
2015-04-30, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robin22
Helt rätt att Svenska kyrkan inte är kristen.

Homoäktenskap är ett ytterligare exempel.

Men du... Det är enkelt att gå ur: http://uturkyrkan.se/
Japp tack, jag får kolla på den sidan nogare någon dag.
Citera
2015-04-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Du vill alltså ta del av en icke kristen kyrka? Okej det är upp till dig. Du vet sanningen nu-

SV kyrkan är det inget fel på.
Citera
2015-04-30, 19:01
Bannlyst
Citat:
SV kyrkan är det inget fel på.
Skrev jag inte några punkter med fel inom Svenska Kyrkan? Läste du inte dom?
Citera
2015-04-30, 19:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Den Svenska PROTESTANTISKA kyrkan är falsk och låtsas vara helig. Jag har aldrig känt Guds närvaro i detta hus.
Ser ut som prästerna står och ljuger om det de påstår sig tro på. Hjärtat/kärleken känns inte i orden.
Romersk/katolska kyrkan är däremot mer känsla av Gud/kärleken, rättare sagt mycket mer, kan jag tycka.
Citera
2015-04-30, 19:05
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
* För 3 år sedan ca så var jag inne på deras hemsida och kollade på "frågor och svar" - En person frågade om helvetet och en präst svarade att helvetet inte existerar. Alltså denna prästen går emot bibeln och leder folk till helvetet.
Jaha... nu säger väl inte Bibeln speciellt mycket om helvetet.

Citat:
* Ärkesbiskopen (?) eller om det var någon präst sa en gång något i stil med att Muhammed inom Islam var lika vis som Jesus själv. Vilken äkta kristen säger något sådant?
Någon som funderat mycket? Hur vis var Jesus? Hur vis var Muhammed?

Citat:
* Dom verkar skydda islam. Dom fördömer inte islam och därför står dom på deras sida. Riktiga kristna fördömer all ondska. Islam är ondska.
Jesus var inte den som mestadels hängde med de mest kända teologerna. Han både umgicks med och skyddade alla möjliga flummisar.
Citera
2015-04-30, 19:08
Medlem
Citat:
Skrev jag inte några punkter med fel inom Svenska Kyrkan? Läste du inte dom?

Nej, jag känner svenska kyrkan för bra för att tro på dig och dina åsikter.
Citera
2015-04-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugzvamp
Jaha... nu säger väl inte Bibeln speciellt mycket om helvetet.
Någon som funderat mycket? Hur vis var Jesus? Hur vis var Muhammed? Jesus var inte den som mestadels hängde med de mest kända teologerna. Han både umgicks med och skyddade alla möjliga flummisar.

Nu handlar tråden om att gå ur svenska kyrkan men jesus Kristus umgicks med " jordens avskum som ingen ville ta i och veta av "
Citera
2015-04-30, 19:14
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Nu handlar tråden om att gå ur svenska kyrkan men jesus Kristus umgicks med " jordens avskum som ingen ville ta i och veta av "

Jag ville bara visa att de argument TS drar upp är ogenomtänkta och inte håller.
Finns dock säkert en massa andra skäl att gå ur.
Citera
2015-04-30, 19:25
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Svenska Kyrkan är inte direkt kristen. Här är ett par punkter som tyder på det:

* För 3 år sedan ca så var jag inne på deras hemsida och kollade på "frågor och svar" - En person frågade om helvetet och en präst svarade att helvetet inte existerar. Alltså denna prästen går emot bibeln och leder folk till helvetet.

* Ärkesbiskopen (?) eller om det var någon präst sa en gång något i stil med att Muhammed inom Islam var lika vis som Jesus själv. Vilken äkta kristen säger något sådant?

* Dom döper barn som inte ens vet vad omvändelse är, bibeln lär ut att man döper sig EFTER omvändelse och ett litet barn vet inte ens vad det är för något! Dom gör fel!

* Dom verkar skydda islam. Dom fördömer inte islam och därför står dom på deras sida. Riktiga kristna fördömer all ondska. Islam är ondska.

+ En punkt jag inte är helt säker på men misstänker är att dom promotar homoäktenskap? Om dom gör det är det bara för mycket!

Nej, Svenska Kyrkan styrs av Satan så mitt råd är att gå ur. (Jag har inte gått ur ännu för att det är så KRÅNGLIGT att gå ur. Riktigt dåligt!)

Vad tycker ni om Svenska Kyrkan? Har ni stött på någon annat som är fel i den kyrkan? Berätta era erfarenheter!

Kyrkan styrs av satan och du går inte ur för att det är för krångligt. Alltså fortsätter du hellre att stödja satan än att anstränga dig lite. Undrar vad gud tycker om det. Dessutom tycker du att andra ska göra det du själv inte orkar.

Kyrkan, precis som alla andra religiösa institutioner, bör bekostas av de som vill ha dem, inte via skattsedeln. Därför har jag gått ur.
Citera
2015-04-30, 19:26
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=Repent-OR-Perish|53185151]
Citat:
Svenska Kyrkan är inte direkt kristen. Här är ett par punkter som tyder på det:
Nähä du, så kan du definitivt inte säga, SvK är per definition kristen. Ingår i den kristna samfälldheten.

Citat:
Bokstavsstro resp. mer nutida förhållning till bibelorden, är INTE indikation på att en kyrka "inte är kristen" , du har fel.

Citat:
Jesus var en läromästare, som sådan fann han många i sin väg att dryfta med och botade hellre än fördömde.

Att en muslim utifrån att inte ha vandrat i Jeus exakta fotspår därmed, inte skulle kunna bära på godhet i mötet med jesu lära, är ett allvarligt feltänk från din sida ; i synnerhet gör du hjärtlösa uttalande och vantolkar jesus budskap, medan SvK i detta fall förstår vad *medmänniska är, man förstår också vad nöden är och asyl fördrivning och folkmord är.

Du är mkt omogeni din vantlkning och aggression av xenofobisk karaktär vad som märks här, så din vandring i jesu lära kommer att bjuda på en del, det får du se vad tiden lider.

Att du enlgt din egen retorik, är en klockren syndare.

Citat:

* Dom döper barn som inte ens vet vad omvändelse är, bibeln lär ut att man döper sig EFTER omvändelse och ett litet barn vet inte ens vad det är för något! Dom gör fel!
Fel, igen.

Du är som ett krypande blöjbarn framför ett berg av leksaker bankar och slår och skräller, men förstår inte vad det är du har framför dig för saker och begrepp.

Kanseke om tio femton år du blir "botad", för här framstår du som ett pundhuvud, själaglad över att framställa dig som kristen, medan du är djupt människoföraktande.

Du bör skilja på politik och religion. Så du.. förenad i jesus anda? LOL

Du kanju inte läsa ens människor, hur då en helig ande? clown

Citat:
Riktigt kristna, LOL

clown

Citat:

+ En punkt jag inte är helt säker på men misstänker är att dom promotar homoäktenskap? Om dom gör det är det bara för mycket!
Du fåt ringa upp knutbypastorn, kanske han kan ta dig till sitt hjärta, ta ni och skapa en bibel för alla och envar, ni inte kan bemöta i medkänslans sans, så kan jesus lära fortsatt ta sig an dem som stått offer för den skit som ännu inte runnit ur dig, är övertygad om att efter ditt punktande här, att du är portad i fler hus än svenska kyrkan...

så du missionerar här istället..

dåre

Citat:
Nej, Svenska Kyrkan styrs av Satan så mitt råd är att gå ur. (Jag har inte gått ur ännu för att det är så KRÅNGLIGT att gå ur. Riktigt dåligt!)
Mmm har man dyslexi kan det ju bli lite kinkigt med de finare jesusbudkapen med den mer innerligande sens moralen, att du inbillar dig att du med mer syndafixerad kropp under dop, liksom en tvagning.... att skrubba bort skiten på insidan, skulle erhålla mer immunitet, nej.. du är en rollspelande galning, inget mer.
Citat:

Vad tycker ni om Svenska Kyrkan? Har ni stött på någon annat som är fel i den kyrkan? Berätta era erfarenheter!
Det kan du fortsätta skita i, det enda du har att fråga är dig själv, spegeln är nog din bäste vän, långt bättre än jesus för dig.

= du hade fel på alla punkter, för din religion är "synden", den medvetna synden ja, du är pr definition, antiteist.
Citera
2015-04-30, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kyrkan styrs av satan och du går inte ur för att det är för krångligt. Alltså fortsätter du hellre att stödja satan än att anstränga dig lite. Undrar vad gud tycker om det. Dessutom tycker du att andra ska göra det du själv inte orkar.

Kyrkan, precis som alla andra religiösa institutioner, bör bekostas av de som vill ha dem, inte via skattsedeln. Därför har jag gått ur.
Jag ska gå ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in