2014-11-08, 11:52
Medlem
Freixenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Å andra sidan är denna tröga "lagomhet" mycket effektiv vad angår att hålla religiöst fanatiker-galenskap inom vissa gränser.

Med tanke på hur fördummade och/eller mentalt sjuka många av detta forums missionerande teister är, är det en betryggande tanke att SvK inte förespråker eskapader.
Jag håller inte helt med om den bilden utan kan tänka mej att många med ett religiöst intresse känner sej besvikna på SvK och därför söker sej till andra typer av samfund. Dessa kan i vissa fall vara fanatiska sekter. Tex Scientologikyrkan. Huvuddelen av SvK medlemmar är nog bara med av gammal vana + att de vill utnyttja de tjänster som erbjuds, typ bröllop, dop och begravning. De är mao helt indifferenta till religion egentligen.
Citera
2014-11-09, 13:43
Bannlyst
Oj, snubblade över denna artikel som fullständigt sågar Antje Jackelen (och rätt mycket annat i Sverige dessutom!)
http://www.frontpagemag.com/2013/bruce-bawer/swedish-archbishop-why-pick-jesus-over-muhammed/

Hon har NOLL trovärdighet såvitt jag kan se. Det var absolut droppen för mig, när hon blev utnämnd.
Artikeln måste nästan vara skriven av en svensk, även om den är på perfekt engelska. Verkar omöjligt att någon i USA skulle ha så bra insikt i Sverige. Författaren är inte så förtjust i muslimer...

Problemen enligt författaren:

Hon kunde inte klart svara på frågan om Jesus är viktigare än Muhammed.
Hon tar ställning för palestinierna i Israelkonflikten.
Sen verkar han inte så bekymrad över att hon inte erkänner jungfrufödelsen, medan han kommenterar att svenska kristna var upprörda över det.

Hela artikeln är ett mycket amerikanskt frossande i Sveriges fel och brister.
Citera
2014-11-09, 14:42
Medlem
TLuthers avatar
Har nyss kommit hem från kyrkan, blev faktiskt pingstkyrkan idag och jag är mycket nöjd med allting. Kommer förmodligen fortsätta gå i pingst eftersom jag trivdes mycket bra där idag
Citera
2014-11-09, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TLuther
Har nyss kommit hem från kyrkan, blev faktiskt pingstkyrkan idag och jag är mycket nöjd med allting. Kommer förmodligen fortsätta gå i pingst eftersom jag trivdes mycket bra där idag

Härligt att höra! Tack för att du delade med dig av detta, broder!
Citera
2014-11-09, 16:01
Medlem
TLuthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molndans
Härligt att höra! Tack för att du delade med dig av detta, broder!
Tack själv

Har registrerat mig på forumet i din signatur. Heter "Johtresexton" där
Citera
2014-11-09, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TLuther
Tack själv

Har registrerat mig på forumet i din signatur. Heter "Johtresexton" där

coolt! cu i så fall! bra nick - det forumet har absolut potential..
Citera
2015-03-18, 14:14
Medlem
kanelipullas avatar
Och åter igen Svenska Kyrkan Uppsala Stift får det absolut nyaste inom IT.
Nu pratar vi om verkligen före alla andra. Svenska Kyrkan är fortfarande lika med satanismen. Jävla hycklare va dom är. Satan bor i Svenska Kyrkan!!

https://instagram.com/p/0XrLl9Bspy/?taken-by=olssonjerry
Citera
2015-04-30, 18:25
Bannlyst
Svenska Kyrkan styrs av Satan - Gå ur!

Svenska Kyrkan är inte direkt kristen. Här är ett par punkter som tyder på det:

* För 3 år sedan ca så var jag inne på deras hemsida och kollade på "frågor och svar" - En person frågade om helvetet och en präst svarade att helvetet inte existerar. Alltså denna prästen går emot bibeln och leder folk till helvetet.

* Ärkesbiskopen (?) eller om det var någon präst sa en gång något i stil med att Muhammed inom Islam var lika vis som Jesus själv. Vilken äkta kristen säger något sådant?

* Dom döper barn som inte ens vet vad omvändelse är, bibeln lär ut att man döper sig EFTER omvändelse och ett litet barn vet inte ens vad det är för något! Dom gör fel!

* Dom verkar skydda islam. Dom fördömer inte islam och därför står dom på deras sida. Riktiga kristna fördömer all ondska. Islam är ondska.

+ En punkt jag inte är helt säker på men misstänker är att dom promotar homoäktenskap? Om dom gör det är det bara för mycket!

Nej, Svenska Kyrkan styrs av Satan så mitt råd är att gå ur. (Jag har inte gått ur ännu för att det är så KRÅNGLIGT att gå ur. Riktigt dåligt!)

Vad tycker ni om Svenska Kyrkan? Har ni stött på någon annat som är fel i den kyrkan? Berätta era erfarenheter!
Citera
2015-04-30, 18:29
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish

* För 3 år sedan ca så var jag inne på deras hemsida och kollade på "frågor och svar" - En person frågade om helvetet och en präst svarade att helvetet inte existerar. Alltså denna prästen går emot bibeln och leder folk till helvetet.

* Ärkesbiskopen (?) eller om det var någon präst sa en gång något i stil med att Muhammed inom Islam var lika vis som Jesus själv. Vilken äkta kristen säger något sådant?

* Dom döper barn som inte ens vet vad omvändelse är, bibeln lär ut att man döper sig EFTER omvändelse och ett litet barn vet inte ens vad det är för något! Dom gör fel!

* Dom verkar skydda islam. Dom fördömer inte islam och därför står dom på deras sida. Riktiga kristna fördömer all ondska. Islam är ondska.

+ En punkt jag inte är helt säker på men misstänker är att dom promotar homoäktenskap? Om dom gör det är det bara för mycket!

Nej, Svenska Kyrkan styrs av Satan så mitt råd är att gå ur. (Jag har inte gått ur ännu för att det är så KRÅNGLIGT att gå ur. Riktigt dåligt!)

Vad tycker ni om Svenska Kyrkan? Har ni stött på någon annat som är fel i den kyrkan? Berätta era erfarenheter!

Dom har inte alla hästar i stallet kan man säga men det har inte du heller, sluta gör bort dig. Du gör Guds spikraka väg så krokig och du kommer definitivt bli fin mat till elden i hop med resten av hycklande religionshaverister
Citera
2015-04-30, 18:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish

Den är tom, kylig, död och en enda salig röra av verser från Bibeln och hallelujah samt amen i en vansinnig blandning och sedan hejdå, Gud varde med dig.
Den är andefattig och lika död som korset framme vid koret.
Citera
2015-04-30, 18:37
Medlem
Helt rätt att Svenska kyrkan inte är kristen.

Homoäktenskap är ett ytterligare exempel.

Men du... Det är enkelt att gå ur: http://uturkyrkan.se/
Citera
2015-04-30, 18:48
Medlem
Aldrig att jag går ut kyrkan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in