2015-04-30, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Enligt de maskade handlingar som har erhållits kan ytterligare en del klargöras.

Jan Olof Dahlsjö.

Han kom att efterlysas av sin mor 1966-03-31 kl. 17.30. Hennes anmälan kom att registreras av Skyddspolisen den 1 april. Försvinnandedatumet är 1965-07-28. Detta datum har sedan ändrats på anmälningsblanketten till den 29 juli. I spärregistret hamnade han den 2 april.

På anmälningsblanketten framkommer det också att Dahlsjö avlystes 1986-04-28.

Samma datum hölls ett telefonsamtal med den försvunnes äldre broder där det bl. a. står följande: "Han var vidare införstådd med att vi avskriver ärendet."

1987-12-09 står det bl. a. följande: "Lokala Skattemyndigheten uppger att Dahlsjö fortfarande bokförs i obefintligreg." Därunder namnet Knutsson maskinskrivet.
Det tog alltså åtta månader från försvinnandet innan Dahlsjö anmäldes försvunnen. M.a.o. så hände det inget under den tiden?
Citat:
Gay Roger Karlsson.

Han kom att anmälas som försvunnen av sin syster 1968-07-19. Polismannen som mottog hennes anmälan har under hennes anmälan skrivit detta datum. I spärregistret hamnade han samma datum.

Vidare framkommer det att det foto hon lämnade och som aldrig blev publicerat i PU återlämnades till henne så sent som troligtvis 1972-09-04. Siffran 2 är dock slarvigt skriven.

På anmälningsblanketten framkommer det också att Karlsson avlystes 1986-04-24.

Samma datum hölls ett telefonsamtal med henne där det bl. a. finns antecknat "Anmälan avskrives och detta har anm. underrättats om." Därunder återigen namnet Knutsson.

De fyra försvunna personerna kom alltså alla att avlysas i april 1986 efter nästan 21 år som försvunna.

1. Kjell-Åke Johansson 1986-04-09.
2. Hübner Lundqvist 1986-04-09.
3. Gay Roger Karlsson 1986-04-24.
4. Jan Olof Dahlsjö 1986-04-28.
Beträffande Karlsson så tog det nästan tre år innan han anmäldes försvunnen! Vad förväntar man sig att polisen ska göra efter tre år?
Citera
2015-05-01, 12:49
Medlem
Spionorganisations avatar
Är det kraftigt maskerade handlingar du fått ta del av, Skaraborg?
Citera
2015-05-01, 13:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Maskningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Är det kraftigt maskerade handlingar du fått ta del av, Skaraborg?

Förhållandevis ganska kraftiga maskningar.

Allt uppgifter gällande t. ex. förnamn (förutom de försvunnas), telefonuppgifter och adresser till olika arbetsplatser är maskade.

Nu spelar dessa maskningar ingen som helst roll, för dessa uppgifter är redan sedan länge kända. Detta gäller alla tre. Det är bara någon av maskningarna där förnamn och adress är okända.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-05-01 kl. 13:46.
Citera
2015-05-02, 23:46
Medlem
Jag har läst denna tråd i sin helhet o följt den i några år och jag måste säga att det är den mest spännande historia jag har stött på. Angående Skaraborg2s vetande eller inte vetande om vissa saker så tycker jag att man får respektera löften mm som han har givit till vissa personer, visst jag hade velat veta mer men ett löfte är ett löfte och hur som helst så har denna tråden givit mig ett antal timmar av underhållning!!
Citera
2015-05-03, 00:03
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe72
Jag har läst denna tråd i sin helhet o följt den i några år och jag måste säga att det är den mest spännande historia jag har stött på. Angående Skaraborg2s vetande eller inte vetande om vissa saker så tycker jag att man får respektera löften mm som han har givit till vissa personer, visst jag hade velat veta mer men ett löfte är ett löfte och hur som helst så har denna tråden givit mig ett antal timmar av underhållning!!
Du behöver inte vara besviken. Jag kan lova dig att Skaraborg2 och vi andra faktiskt inte vet vad som hände de fyra. Vi är precis som alla andra här helt beroende av de få källornas välvilja och dessa ligger fortfarande lågt.
Det är tyvärr bara att vänta...
Citera
2015-05-03, 17:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket märkligt tillika spännande fall.

[quote=Peppe72|53210928]Jag har läst denna tråd i sin helhet o följt den i några år och jag måste säga att det är den mest spännande historia jag har stött på. Angående Skaraborg2s vetande eller inte vetande om vissa saker så tycker jag att man får respektera löften mm som han har givit till vissa personer, visst jag hade velat veta mer men ett löfte är ett löfte och hur som helst så har denna tråden givit mig ett antal timmar av underhållning!![/QUOTE]

Ja dessa försvinnanden är verkligen ett mycket märkligt som spännande fall. Inte var dag precis att det sker ett massförsvinnande i detta land.

Vi vill alla naturligtvis, som är intresserade av detta fall, ha svar på vad som var orsaken till att dessa personer kom att försvinna för alltid. För närvarande får vi hålla oss till olika teorier och scenarios.

Jag är ganska säker på att detta redan finns i tråden, i a f delvis, men problemet är ju vilken av alla dessa teorier är den rätta? Det är ju inte precis en liten tråd på enbart några sidor.

Roligt att läsa att tråden i a f har givit dig ett antal timmar av underhållning.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-05-03 kl. 17:07.
Citera
2015-05-03, 19:56
Bannlyst
Citat:

Ja dessa försvinnanden är verkligen ett mycket märkligt som spännande fall. Inte var dag precis att det sker ett massförsvinnande i detta land.

Vi vill alla naturligtvis, som är intresserade av detta fall, ha svar på vad som var orsaken till att dessa personer kom att försvinna för alltid. För närvarande får vi hålla oss till olika teorier och scenarios.

Jag är ganska säker på att detta redan finns i tråden, i a f delvis, men problemet är ju vilken av alla dessa teorier är den rätta? Det är ju inte precis en liten tråd på enbart några sidor.

Roligt att läsa att tråden i a f har givit dig ett antal timmar av underhållning.
Hur vet du att alla försvann samtidigt? Vissa har ju setts efter 29/7. Vad och vilka räknar du in i ditt massförsvinnande? Hur vet vi att personerna i verkligheten är formellt försvunna?
Senast redigerad av Zambora 2015-05-03 kl. 20:31. Anledning: Txt
Citera
2015-05-04, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Du behöver inte vara besviken. Jag kan lova dig att Skaraborg2 och vi andra faktiskt inte vet vad som hände de fyra. Vi är precis som alla andra här helt beroende av de få källornas välvilja och dessa ligger fortfarande lågt.
Då ställer man sig frågan FDC. Dessa anonyma källor. Hur pass stor tilltro har du för dem?
Citera
2015-05-04, 23:48
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

Vad väntar vi på? De anonyma källornas välvilja? Har de tigit i så många år vad skulle komma fram nu?

Vad vet era källor? Hur vet ni att det inte är några mytomaner som njuter av uppmärksamheten ni ger dem? Nu har de plötsligt blivit fyra igen, hmm, fanns det inte en viss överenskommelse i tråden att Hymme inte hörde till gänget?

Tycker vi verkligen att det ska bli spännande med böcker om "fallet"? Jag vet inte riktigt varför jag tror att det blir lite väl fiction och egna slutsatser av de böckerna också.. Är det helt otänkbart att boken/böckerna bygger på denna tråden och så skriver författaren slutet själv
Senast redigerad av why123 2015-05-04 kl. 23:56. Anledning: .
Citera
2015-05-05, 16:43
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Då ställer man sig frågan FDC. Dessa anonyma källor. Hur pass stor tilltro har du för dem?
En av dem är inte längre anonym!
Så dennes trovärdighet har ökat rejält.

En annan har ju presenterat sig här. Men tyvärr verkar det som att han blivit förhindrad att yttra sig mer. Det är i alla fall min gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vad väntar vi på? De anonyma källornas välvilja? Har de tigit i så många år vad skulle komma fram nu?
Jag kan tyvärr inte påverka dem. Det är bara till att fortsätta vänta om man nu är intresserad av fallet. Jag anser att det bästa är att låta tråden vila tills det dyker upp riktig fakta och det kan ju ta åratal.

Citat:
Hur vet ni att det inte är några mytomaner som njuter av uppmärksamheten ni ger dem?
Jag har inte noterat av att de skulle njuta av uppmärksamheten, snarare tvärtom. Och om du vill tro att de är mytomaner, är det helt OK för mig, jag har aldrig presenterat deras uppgifter som verifierad fakta.
Citat:
Nu har de plötsligt blivit fyra igen, hmm, fanns det inte en viss överenskommelse i tråden att Hymme inte hörde till gänget?
Överenskommelse? Vad surrar du om?

Som sagt, tråden skulle tjäna på att gå i vila.
Citera
2015-05-05, 23:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
"En viss överenskommelse".

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu har de plötsligt blivit fyra igen, hmm, fanns det inte en viss överenskommelsei tråden att Hymme inte hörde till gänget?

Vad talar du om? Det aldrig någonsin funnits "en viss överenskommelse" gällande "Hymme"!

I tråden råder det olika uppfattningar. Själv tror jag inte detta efter att ha tagit del av hans polisutredning. Ingen kan dock säga hur det egentligen förhöll sig eftersom ingen vet.

Här kan du läsa mera om honom: (FB) Konstnärssonen Hymme Lundquists försvinnande 1965
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-05-05 kl. 23:20.
Citera
2015-05-05, 23:25
Medlem
why123s avatar
Citat:
Vad talar du om? Det aldrig någonsin funnits "en viss överenskommelse" gällande "Hymme"!

I tråden råder det olika uppfattningar. Själv tror jag inte detta efter att ha tagit del av hans polisutredning. Ingen kan dock säga hur det egentligen förhöll sig eftersom ingen vet.

Här kan du läsa mera om honom: (FB) Konstnärssonen Hymme Lundquists försvinnande 1965

Då TS varit den som drivit tråden frammåt och kommit med information så ansåg TS först (tror jag) att de var tre, sedan att de var fyra, för att sedan åter landa på tre. Hymme har inte ansetts vara med i massförsvinnandet på väldigt länge, från TS sida, och jag tror inte det är någon som kommit med avvikande åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in