2015-04-28, 06:39
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Ärligt talat känns det mer spännande om det blir Ronnie och Neil i final, de har sett fruktansvärt skarpa ut rakt igenom egentligen.

Dock är det ju nu de tuffa matcherna börjar och jag ser sex potentiella finalister bland de åtta. Hawkins och Bingham tror jag inte alls på, men man har ju haft fel förut.
Håller med dej om Hawkins och Bingham, men jag har ju också haft fel förr.
Som flera skriver kommer det bli knallhårt mellan de andra och VM är väldigt ovisst och svårttippat.
Citera
2015-04-28, 09:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Håller med dej om Hawkins och Bingham, men jag har ju också haft fel förr.
Som flera skriver kommer det bli knallhårt mellan de andra och VM är väldigt ovisst och svårttippat.

Manfallet bland storspelarna blev mindre än vad jag trodde. Av dom "stora" så blev det egentligen bara Selby och Higgins som föll av.

Nu blir det med andra ord stenhårt.
Citera
2015-04-28, 11:48
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Manfallet bland storspelarna blev mindre än vad jag trodde. Av dom "stora" så blev det egentligen bara Selby och Higgins som föll av.

Nu blir det med andra ord stenhårt.
Ja verkligen, detta bådar för en jämn final som säkert kan pågå långt in på småtimmarna kommande måndagen och in på tisdagen.
Läge för sovmorgon.
Citera
2015-04-28, 21:52
Medlem
Semifinalerna just nu:

Upplagt för Judd Trump?
Citera
2015-04-28, 22:06
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besserwissertyp
Semifinalerna just nu:

Upplagt för Judd Trump?

Haha jisses du går händelserna i förväg
Citera
2015-04-28, 23:23
Medlem
Moltas666s avatar
Klockan 11.00 imorgon drar snookern igång igen.

Hittar Ronnie tillbaka till spelet? Håller Judd Trumps spel över semifinalen? Nu skall det avgöras vilka som är tillräckligt hårda i psyket för att gå hela vägen.

Ding gör ett bra VM men det märks att han tappat en del av sitt spel. Starkt av Bingham och Hawkins att vara med så här långt. Hawkins börjar bli rutinerad i VM-sammanhang dessutom.

Får vi uppleva några fler smällar? Robertson eller Ronnie?
Citera
2015-04-30, 00:35
Medlem
Glappkontakts avatar
Har bara tittat lite på resultaten i efterhand. Även om jag gillar snooker så är jag ärligt glad att jag inte har tittat på några sändningar.
Citera
2015-04-30, 08:39
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Har bara tittat lite på resultaten i efterhand. Även om jag gillar snooker så är jag ärligt glad att jag inte har tittat på några sändningar.

Kan man säga att du är trumpen över Judds framgångar?
Citera
2015-04-30, 09:56
Medlem
Moltas666s avatar
Till skaran av överraskande förluster (Selby, Higgins och Ding) kan vi numera också räkna in både Ronnie O'Sullivan och Neil Robertson. Vi börjar med andra ord få ett VM som lite grann påminner om 2013 där favoriterna stupade på löpande band. En skillnad är att 2013 höll Ronnie O'Sullivan stilen och vann, detta året får vi en annan vinnare.

Thursday 30 April, best of 33 frames.

13:00 BST

Shaun Murphy (Eng) v Barry Hawkins (Eng)

19:00 BST

Judd Trump (Eng) v Stuart Bingham (Eng)

Barry Hawkins i semifinal bekräftar hans VM-kapacitet. Han har gått från att vara spelaren som alltid åker ut i början av turneringarna till att ha etablerat sig i världstoppen.

Stuart Bingham har gjort samma resa som Barry Hawkins. För några år sedan var han en utfyllnadsspelare som oftast föll ifrån när man närmade sig kvartsfinaler.

Tufft för Ronnie O'Sullivan och Neil Robertson. Det visar på att spelskicklighet inte i slutändan fäller avgörandet utan små fluktuationer rent mentalt.

Barry Hawkins är det enda spelaren som är kvar i min kvartett av bettade spelare. Fastoddset för att han skulle nå kvartsfinal låg på 14 gånger pengarna (då VM började) och min investerade 100-lapp räddar finansieringen (vilket var mitt egentliga och enda mål).

http://www.bbc.com/sport/0/snooker/32267904

http://www.tv.nu/view_config-033029116
Senast redigerad av Moltas666 2015-04-30 kl. 10:01.
Citera
2015-04-30, 12:03
Medlem
TilleyHats avatar
Jag dreglar inte över någon av semifinalerna. Om man tittar på vilka som är kvar så vore det bästa för snookern om Judd Trump vinner VM. Han är populär och har stjärnstatus överallt, även i det viktiga Asien. Hawkins eller Bingham är knappast några biljettmagnater, inte heller Murphy, även om han vore en mer OK världsmästare än de två som jag nyss nämnde. Hawkins borde rimligtvis vara ganska trött. Han har i sina tre matcher spelat maximalt antalet frame förutom ett. Trump har sedan tidernas begynnelse spåtts en lysande framtid. Nu är det verkligen upp till bevis. Får han en bättre chans än denna?
Senast redigerad av TilleyHat 2015-04-30 kl. 12:08.
Citera
2015-04-30, 12:46
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag dreglar inte över någon av semifinalerna. Om man tittar på vilka som är kvar så vore det bästa för snookern om Judd Trump vinner VM. Han är populär och har stjärnstatus överallt, även i det viktiga Asien. Hawkins eller Bingham är knappast några biljettmagnater, inte heller Murphy, även om han vore en mer OK världsmästare än de två som jag nyss nämnde. Hawkins borde rimligtvis vara ganska trött. Han har i sina tre matcher spelat maximalt antalet frame förutom ett. Trump har sedan tidernas begynnelse spåtts en lysande framtid. Nu är det verkligen upp till bevis. Får han en bättre chans än denna?

Jag håller med om Judd Trump. Snookervärlden behöver en ny stabil stjärna och Trump bör vara den stjärnan.

Vi skall samtidigt komma ihåg att Ronnie O'Sullivan inte längre tillför så mycket till snookervärlden som för 5-6 år sedan. Ronnie drar fortfarande åskådare och alla vi som är snookerfans älskar honom.

Hans perioder av dominans är lite splittrade och han är inte intresserad av långa resor till Asien, jetlag och konstig mat. Även om Ronnies mentala problem är mindre idag än för 5-6 år sedan så har han blivit mer hemmakär och har allt svårare med motivationen.

Han vinner fortfarande när han är på rätt humör men både sponsorer och finansiärer och snookerförbundet ser nog gärna att snookervärlden tillförs några yngre stjärnor med aptit på livet och som dessutom inte är lika komplicerade som Ronnie.
Citera
2015-04-30, 14:45
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag håller med om Judd Trump. Snookervärlden behöver en ny stabil stjärna och Trump bör vara den stjärnan.

Vi skall samtidigt komma ihåg att Ronnie O'Sullivan inte längre tillför så mycket till snookervärlden som för 5-6 år sedan. Ronnie drar fortfarande åskådare och alla vi som är snookerfans älskar honom.

Hans perioder av dominans är lite splittrade och han är inte intresserad av långa resor till Asien, jetlag och konstig mat. Även om Ronnies mentala problem är mindre idag än för 5-6 år sedan så har han blivit mer hemmakär och har allt svårare med motivationen.

Han vinner fortfarande när han är på rätt humör men både sponsorer och finansiärer och snookerförbundet ser nog gärna att snookervärlden tillförs några yngre stjärnor med aptit på livet och som dessutom inte är lika komplicerade som Ronnie.

Sista tredjedelen av Ronnies kvart igår var ju så sinnessjuk tråkig att titta på. Jag hoppades till slut på att Ronnie skulle åka ut för att hans spel var så tråkigt och oinspirerat, vilket inte är likt mig.

Jag tycker också att det är ganska fräckt att sitta och se uttråkad och besvärad ut när man spelar en match som är många snookerspelares dröm att få spela, en VM-kvart i The Crucible. Men okej, jag vet hur han är, så det kan jag ha överseende med. Men att han spelar tråkig snooker, det har jag inte överseende med. Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin sett en tråkigare snookermatch, det skulle möjligtvis vara någon Ebdonmatch...

Jag är glad för Binghams skull, kul för honom att få "living his dream" just nu. Håller en liten tumme för honom. Och det klart jag håller på Barry i matchen mot Shaun!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in