2015-04-28, 16:31
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Det är ju ganska svårt att jämföra generellt. Solo vs MP? en klass vs en annan? Hade solo varit just solo där t.ex trial-keys enbart kunde användas i den typen av spel de blev skapade i (solo eller MP) och om riftsen var lite mer balanserade både vad det gäller mobs dmg/HP skala samt pylons etc så hade kanske bilden blivit klarare men nu vette fan..
Problemet kvarstår ju att det blir svårt om inte omöjligt att placera dig i toppen om du inte har detta som jobb och spelar typ 10h/dag. Eftersom allt är baserat på RNG betyder det i princip att ju mer tid du vräker ner desto bättre blir det i slutändan.

Jag tycker D3 är skitkul, i många aspekter bättre än D2 men samtidigt så ja.. jag vet inte. Jag får samma känsla som någon annan nämnde att jag levlar en karaktär, det är kul och spännande att göra rifts, grifts, bounties, gambla osv för att få all gear man behöver. Samla set-delar, leta efter det specifika vapnet osv.. men efter det så dör det lite för mig. Det är helt enkelt inte lika kul att farma "bättre stats". Det är inte kul när legendaries droppar och 9/10 gånger ser man på en gång att det är skit innan man ens plockat upp det.

Jakten på items var mer spännande i D2. Dels pga trading vilket gjorde att allt du hittade hade ett värde. Hade du inte själv användning för den kunde du byta den till något du ville ha.
Men den enskilt största anledningen är variationen på gear och detta blev ännu värre sedan ancients introducerades.
Det droppar en 2-hand mace OMG tänk om det är en furnace? 100 gånger är det en crushbane men så äntligen är den där och du har farmat i veckor, kanske månader. Identifierar och.. den är skit. Non-ancient, skräpstats, sämsta rollen på bonusen.. helt värdelös.

Jag saknar verkligen känslan av att man liksom vet redan innan att man sitter på något bra men nu är det inte så längre. För att inte tala om den jävla besvikelsen när man letat efter något specifikt hur länge som helst så har den rollsen från helvetet när man väl får den.

Roligaste i spelet just nu för mig är faktiskt goblins. Vet inte varför men det är bara så spännande att se vad man får och så låter de roligt. Har senaste veckan farmat delar till staven för att kunna göra whimsy och har nu spectrum så jag kunde transmogga på min barbar. Tyvärr är BK-vapnen (non-ancient) så jävla värdelösa i jämförelse med min ancient IK-mace att de helt enkelt får ligga kvar i stashen.. besvikelsen där igen

Ska se om jag kan förklara mig lite mer.
En DemonHunter är helt sjuk i DPS oavsett i singel eller party, utan 1 eller 2 DH i ett party så är det tufft att komma upp i höga nivåer, för att dessa ska kunna göra den skadan krävs minst 1 supprot i form av Crusader eller WD, munk är att glömma då du ska upp GR55 och högre på effektivast sätt.

Sen kan vi då göra samma som ovan, GR55+ utan DH.
Enda, i mina ögon som skulle kunna palla att gå upp över GR55 är Wizards tillsammans med support-WD/Sader.
Du komer aldrig/jävligt sällan se ett party över GR55 utan minst 1DH då denna utgör 90% av skadan.

Såg klipp med MannerCookie igår från PTR innan season 3, dom var faktiskt upp i GR60+ med 2 Barbaren, 1 WD och 1 Sader.
Men det var PTR då gear testades och inte nerfades innan Season 3 startade.

En DH är fullt kapabel helt klar och tydligt bevisat att ta GR60 solo, likväl som GR60 i party.

Övriga char som vill ta GR60 gör det i grupp av DH med SupportWD/Sader.
Du kan ju se själv framför dig, 4 munkar ta GR60 i grupp?
Kommer lixom inte ske, likväl som 4 WD i grupp eller 4 Saders eller 4 Babbar.

På såsätt anser jag att DH är OP då den är kapabel till just såpass höga nivåer både med och utan support.
Vad jag vill ha sagt är egentligen att det är tråkigt att varje char individuellt kan ha den nivån.
Citera
2015-04-28, 16:34
Medlem
ImWorthlesss avatar
Vart lite upprörd häromdagen med då min kombatant på vännerlistan tog en GR52 nyligen 17 sekunder snabbare än mig, så man fick ju börja pusha igen o denna blev nyss verklighet; http://oi60.tinypic.com/29ek4ki.jpg

Väntar nu på Kebabens GR54 screenshot
Citera
2015-04-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Vart lite upprörd häromdagen med då min kombatant på vännerlistan tog en GR52 nyligen 17 sekunder snabbare än mig, så man fick ju börja pusha igen o denna blev nyss verklighet; http://oi60.tinypic.com/29ek4ki.jpg

Enjoy it while it lasts....
Citera
2015-04-28, 19:29
Medlem
Citat:

Kommer nog fan inte pusha på ett tag, för tidigt koncentrera sig på.... eller så är jag bitter för mitt bajsoflyt när jag pushat lite idag.
Körde de få keys jag hade , 5st 54, 1st 55.

I fyra av de riften spawnade jag bossen med 7-8 min kvar. De bossar jag fick var följande:
Ghom, raziel, rime, ghom, sand shaper. Vill fan slå sönder datorn.
Citera
2015-04-28, 20:08
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Kommer nog fan inte pusha på ett tag, för tidigt koncentrera sig på.... eller så är jag bitter för mitt bajsoflyt när jag pushat lite idag.
Körde de få keys jag hade , 5st 54, 1st 55.

I fyra av de riften spawnade jag bossen med 7-8 min kvar. De bossar jag fick var följande:
Ghom, raziel, rime, ghom, sand shaper. Vill fan slå sönder datorn.

Kan inte annat än hålla med.
Jag hade 32 st GR53 nycklar, nu efter att jag klarade GR53 så har jag 3 kvar, jag körde då endå på med till bittra slutet och tog fram RG innan jag verkligen quita, om nu inte tiden emot förmodan rann ut eller det var riktiga grismobs som körde Raekor-style på mig stup i ett.
Citera
2015-04-29, 03:13
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Kan inte annat än hålla med.
Jag hade 32 st GR53 nycklar, nu efter att jag klarade GR53 så har jag 3 kvar, jag körde då endå på med till bittra slutet och tog fram RG innan jag verkligen quita, om nu inte tiden emot förmodan rann ut eller det var riktiga grismobs som körde Raekor-style på mig stup i ett.

kör du i grupp för att få dom? jag spelar endast själv och vet inte riktigt hur jag ska farma upp till dom nycklarna så nu blir det bara 50-->51--->52-->osv om möjligt
Citera
2015-04-29, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
kör du i grupp för att få dom? jag spelar endast själv och vet inte riktigt hur jag ska farma upp till dom nycklarna så nu blir det bara 50-->51--->52-->osv om möjligt

Kör speed 43-45or typ och uppgradera keystone. Alternativt rolla en supportclass och bjud in en DH till trials...

Edit: såg du spelar endast själv... Why? Men det finns barb builds som du kan köra för att få keys upp till 55 solo i trials.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-04-29 kl. 05:18.
Citera
2015-04-29, 07:57
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Jag gör som Kebabeb svara mer eller mindre.
Jag fixar i regel alltid massa GR42-43 keys, sen då folk jag lirar med kommer online så kör vi massa exp-runs där dom reusar en key medans jag uppgraderar mina, en Speedrift på GR42 ger en GR52 nyckel om man nu inte schabblar till det totalt i Griften dvs och får en 51 alt 50 nyckel

Så för min del nu, så ska jag fixa lite gr 43-45 nycklar, sen speedruns på dom och konvertera till 54+ nycklar.
Dödstråkigt som fan, inte för att tala om t6 för att få trialstones.
Kräks på skiten.
Citera
2015-04-29, 13:19
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Kör speed 43-45or typ och uppgradera keystone. Alternativt rolla en supportclass och bjud in en DH till trials...

Edit: såg du spelar endast själv... Why? Men det finns barb builds som du kan köra för att få keys upp till 55 solo i trials.

då får det bli mitt enda alternativ. varför är att jag inte har några polare som spelar längre än paragon 150 när säsongen har börjat och sen är man själv och vet inte riktigt hur jag ska hitta en ny clan som spelar lite aktivare.
Citera
2015-04-29, 13:37
Bannlyst
Citat:
då får det bli mitt enda alternativ. varför är att jag inte har några polare som spelar längre än paragon 150 när säsongen har börjat och sen är man själv och vet inte riktigt hur jag ska hitta en ny clan som spelar lite aktivare.

Det som så många har missat, är att det finns jättebra communities. Sortera efter medlemmar så finns det ett antal tusen i "Greater rifts", "Rifting", "Split Bountys" och allt vad de heter. Där annonseras det efter medlemmar till allt möjligt. Superbra, det är knappt så att jag fattar hur jag klarade mig innan.
Citera
2015-04-29, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Siktar du på att toppa leaderboard fiskar du efter en specifik rift och då är det alltså den riften du utgår ifrån när du gör din build. Så nej det finns ingen variation, något kommer alltid vara bäst.

Sen är spelet baserat på RNG så självfallet uppkommer viss variation av det. Vad det gäller leaderboards just nu är vi bara typ tre veckor in i en säsong som kommer vara i minst fyra månader. Kan garantera dig att variationen kommer vara avsevärt mindre när säsongen är över och folk har haft lite mer tid på sig att upptäcka vad som gör 1% mer dmg i minuten.

Är area dmg och cdr det som barbs ska ha på shoulders utöver skill-dmg och str? Generator-dmg på legs och bälte som monk? Det är ju mer dmg än någon defensiv stat, och i en perfekt rift, som du säger att man utgår i från, så behövs inte det. Defensiva passives är skit för alla klasser? Min poäng är att det finns variation även i toppen, och att man inte satsar på att klara den optimala riften (som är sannolikhet <0.001%), utan att man ska hamna så högt upp på LB när säsongen är över, och man har inte oändligt med chanser.
Citera
2015-04-29, 14:49
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Det som så många har missat, är att det finns jättebra communities. Sortera efter medlemmar så finns det ett antal tusen i "Greater rifts", "Rifting", "Split Bountys" och allt vad de heter. Där annonseras det efter medlemmar till allt möjligt. Superbra, det är knappt så att jag fattar hur jag klarade mig innan.

inte missat alls men är det inte klunky att köra 40-45+ med randoms?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in