2015-01-14, 13:23
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Så, för att summera min morgon..

6 st Gob-rifts.
Aldrig en rift-run som gett mindre än 6 legends
3 Ancient-rollade items
Okänd, men kopiöst stor summa BloodShards.

Patchen levererar i mitt tycke!

Jag som trodde ancientitems skulle vara ruggigt sällsynta. Och 6 st gob-rifts ... wtf? Har du haft dundertur tror du? Det känns som att "alla kommer ha allt" som det är sådär lätt att grinda ihop items.

Jag själv har varit datorlös de senaste tre månaderna, har haft annat för mig men ska hämta ut min nya dator på posten idag. Ska bli kul att lira lite igen!
Citera
2015-01-14, 14:47
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag som trodde ancientitems skulle vara ruggigt sällsynta. Och 6 st gob-rifts ... wtf? Har du haft dundertur tror du? Det känns som att "alla kommer ha allt" som det är sådär lätt att grinda ihop items.

Jag själv har varit datorlös de senaste tre månaderna, har haft annat för mig men ska hämta ut min nya dator på posten idag. Ska bli kul att lira lite igen!

2 av dom Gob-riftarna var inuti samma Rift-run med, på 2 olika "våningar"
Citera
2015-01-14, 15:32
Medlem
Azchateros avatar
Vilken klass kommer ni köra i Season 2?
Jag funderar på att re-rolla Monk.
Har spelat dessa:
1. Demon Hunter.
2. Wizard.
3. Witch Doctor.
4. Crusader (nuvarande).
Citera
2015-01-14, 16:05
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
2 av dom Gob-riftarna var inuti samma Rift-run med, på 2 olika "våningar"

Pratar vi att vaults (goblin som droppar portal) kan förekomma i rifts?
Citera
2015-01-14, 16:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren

Nej, vaults kan inte komma rifts.

gobriftar är när det är packs med goblin, se mitt screenshot som är resultatet av detta (10+ goblins eller något): http://www.ladda-upp.se/files/2015/b133043.jpg

Fick riftguardian samtidigt
Citera
2015-01-14, 18:23
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nej, vaults kan inte komma rifts.

gobriftar är när det är packs med goblin, se mitt screenshot som är resultatet av detta (10+ goblins eller något): http://www.ladda-upp.se/files/2015/b133043.jpg

Fick riftguardian samtidigt
Fan avd det är najs med gobrift. Fick en innan, i det stora ökenområdet i act2. var san över 30st.. Helt galet och omöjligt att ta alla! :P
Citera
2015-01-14, 18:42
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag har spelat i 3 timmar, de här bästa patchen någonsin =)..

Jag har fått 2 vaults goblins, och 3 rum med 30 st i varje, de bara regnar gems, leg bloodshards =))..

Sen sammlat ihop 7 st AC-legs...
Citera
2015-01-14, 18:45
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren

Vi pratar om Goblin Rift, där det är 10++ goblins samlade..
Vad du pratar om är Goblin Realm / Vault

14 ancient atm.
Citera
2015-01-14, 19:33
Medlem
Summerar lite snabbt efter ca. 3 timmars spelande med nya patchen.

Känns bra med nya densityn, ibland kanske den är lite väl tät? Jag ska egentligen inte alls klaga på detta eller ens yttra mig så som jag tjatat och åter tjatat om den där förbannade densityn haha..

Tycker conduilt i GR ät patetisk, Power är dock jädrigt mycket bättre och i mina ögon nu mer värd än den fattiga conduilt som bjuds!

Har inte fått några Ancient items än så jag låter det vara osagt, har ni som gamblat fått några ancient?

Dock så ska det tilläggas att jag är oerhört besviken och irriterad å season spelarnas vägnar då blizzard väljer att släppa en patch innan season är över vilket resulterar i att dom som lagt extremt mycket tid för att bli riktigt bra på season känner sig blåsta, så en fet känga i baken på blizzard för detta! Avsluta season, låt det gå 2-3 dagar och sedan släpp patchen, vänta 1-2 veckor och starta S2 istället! Rock on!
Citera
2015-01-14, 20:39
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Summerar lite snabbt efter ca. 3 timmars spelande med nya patchen.

Känns bra med nya densityn, ibland kanske den är lite väl tät? Jag ska egentligen inte alls klaga på detta eller ens yttra mig så som jag tjatat och åter tjatat om den där förbannade densityn haha..

Tycker conduilt i GR ät patetisk, Power är dock jädrigt mycket bättre och i mina ögon nu mer värd än den fattiga conduilt som bjuds!

Har inte fått några Ancient items än så jag låter det vara osagt, har ni som gamblat fått några ancient?

Dock så ska det tilläggas att jag är oerhört besviken och irriterad å season spelarnas vägnar då blizzard väljer att släppa en patch innan season är över vilket resulterar i att dom som lagt extremt mycket tid för att bli riktigt bra på season känner sig blåsta, så en fet känga i baken på blizzard för detta! Avsluta season, låt det gå 2-3 dagar och sedan släpp patchen, vänta 1-2 veckor och starta S2 istället! Rock on!
Kan bara hålla med dig på de sista. Är ju helt lönlöst för dom som har kämpat som djur för sina items i season och så kommer denna patchen med ancient legendarys och rifts med asmycket goblins så alla kommer ikapp. Inget smart drag.
Annars är jag asnöjd med patchen och dess innehåll!
Citera
2015-01-15, 01:43
Medlem
swebarbs avatar
Själv fick jag av dom få ancients bara en hyffsad legendary ring 560 str och crit dam 48% med en socket så bara för man får ett antal ancients betyder ingenting, dom är oftast på skräp items som ingen behöver ändå. Och blizzard har sagt att ancient items är ju inte för alla utan det riktar sig mest till dom som har typ maxad gear, då finns det anledning att spela och ev få en uppgradering så jag förstår inte problemet egentligen.
Citera
2015-01-15, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Själv fick jag av dom få ancients bara en hyffsad legendary ring 560 str och crit dam 48% med en socket så bara för man får ett antal ancients betyder ingenting, dom är oftast på skräp items som ingen behöver ändå. Och blizzard har sagt att ancient items är ju inte för alla utan det riktar sig mest till dom som har typ maxad gear, då finns det anledning att spela och ev få en uppgradering så jag förstår inte problemet egentligen.

Den enda skillnaden mellan ancient och icke-ancients är 30% högre main stat, andra stats påverkas inte. Däremot dmg range på vapen.

30% extra int och 30% extra dmg på vapen är sjukt mycket. Många fick ancient furnaces första dagen och gick upp typ 2 grift-levlar bara där.

Självklart är det synd om de som har kämpat i flera månader för att komma högst upp innan säsongen är över, och så blir det helt förgäves. Patchen skulle inte släppas förrän efter säsongen var över, men det var något "problem" med att starta season två samtidigt, därför blev det så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in