2015-04-28, 09:53
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Det finns fler än en eftersom alla grifts inte är likadana. Vissa har mer cc som är bättre mot vissa mobs, vissa satsar på mer glass cannon och skippar elites, andra förlitar sig på pylons etc.

Det finns visst variation i toppen. Jag mainar wizard så vi tar det som exempel. Det finns både ranged och melee tal'rasha. Och inom melee så kör vissa med etlich + TR-gloves, medan andra kör TR-neck med TnT. Enforcer gem vs poison vs EA. Blizzard vs cold meteor. Electrocute vs flame blades vs shock pulse. Alla varianter återkommer titt som tätt i toppen.

50 med sunwuko? Dashing tar ju 56+ redan. Jag tycker att det är för stor skillnad för att vara ett bra alternativ.

Det handlar ju fortfarande om matematik så nej det finns ingen variation. Även om du räknar med att du kommer få en viss variation så kommer det fortfarande finnas ett utfall som är bättre än de andra alternativen, även om det handlar om 0.1%

Men det var ju just min poäng. De flesta skiter i leaderboards och spelar för att ha kul. Förstår därför inte att du kan förkasta sunwuko, grift 50 är högt för gemene man och det är ingenting man "bara gör" heller med dash utan du behöver fortfarande gear. Tror inte det finns en enda spec på en enda klass där du kan göra 50 med förutsättningarna "jag har rätt delar med okej stats, non-ancient och level 25 gems" du behöver fortfarande vara optimerad för att komma så högt oavsett vilken spec du väljer och det är väl där motivationen svajar för många att fortsätta grinda när det bästa du kan hitta är typ ett par nya gloves med 1% mer crit!!!! (exempel)

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Var väl GR60 om jag inte är helt ute och cyklar som vart tagen Solo på US servern med Nats?
Non-season iofs, men det kvittar helt och hållet då Setet vart omgjort samtidigt för Season och Non-season.

Sen som jag nämnt tidigare, nya Unholy-set för DH är så sjukt OP, solo som grupp.
Både med och utan Kridershot tom.
DH är lite som Orlash, totalt OP förut, ännumer OP nu

Jag har en ancient leonine(?) bow tror jag att det är? Den ger mer damage från entangling shot. Kör med den och MS full broadside nu. Funkar fint i grupp iaf inte provat det solo utöver lite T6. Hittade en non-ancient okej kridershot för nån dag sedan så provade slowball eftersom jag hade en ancient meticilous bolts men vet inte vad jag tycker..
Märkligt och lite svårt gameplay, vet inte om man måste ha en grupp med bättre cc eller bara köra högre grifts? Vi gjorde typ 43 och det mesta dör av MS. bollarna är så sega att de liksom inte hinner fram, alternativt blir det bara fel riktning osv på svårare mobs där folk dör/måste flytta sig hela tiden.
Skrotade den builden nu tills jag hittar en ancient krider iaf, är dessutom så sjukt less på sentry efter M6.
Citera
2015-04-28, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Det handlar ju fortfarande om matematik så nej det finns ingen variation. Även om du räknar med att du kommer få en viss variation så kommer det fortfarande finnas ett utfall som är bättre än de andra alternativen, även om det handlar om 0.1%

Tid är en faktor så man kan inte köra 0 defense som barb och hoppas på att ens 2.7% stun på vapen gör att alla är perma-stunnade eller är ur range när slaget ska träffa - vilket vore mer dmg än att ha vitality och annan skit, så att man kan klara högra rifts. Variation finns, även i toppen. Risk vs reward.
Citera
2015-04-28, 10:30
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Jag har en ancient leonine(?) bow tror jag att det är? Den ger mer damage från entangling shot. Kör med den och MS full broadside nu. Funkar fint i grupp iaf inte provat det solo utöver lite T6. Hittade en non-ancient okej kridershot för nån dag sedan så provade slowball eftersom jag hade en ancient meticilous bolts men vet inte vad jag tycker..
Märkligt och lite svårt gameplay, vet inte om man måste ha en grupp med bättre cc eller bara köra högre grifts? Vi gjorde typ 43 och det mesta dör av MS. bollarna är så sega att de liksom inte hinner fram, alternativt blir det bara fel riktning osv på svårare mobs där folk dör/måste flytta sig hela tiden.
Skrotade den builden nu tills jag hittar en ancient krider iaf, är dessutom så sjukt less på sentry efter M6.

Jo, du vill nog komma upp i 55+ grifts för att göra slowball effektiv, som sagt så är ju allt redan dött innan dina bollar hinner fram på lägre nivåer! Mig veterligen fungerar den inte alls för solo då man inte längre kan vara odödlig. Man behöver wd'n som cc'ar så att man kan stå fritt och kasta bollarna.
Citera
2015-04-28, 10:34
Medlem
Kan inte bestämma mig för vad jag ska lira. Valet står mellan barb, dh, monk och wiz. Har totalt lirat kring 65-70 timmar denna season och speltiden är ganska jämt fördelad på ovanstående klasser. Har inget speciellt gear på någon av gubbarna men har fulla set med någon del ancient. Noterbart är att jag har en ancient furnace på munken även om flying d är optimalt. Tror jag har tagit mellan 41-45 grift på alla utom wiz. Vad tycker ni jag bör spela (kör HC)? Har ingen unity därför ställer jag mig tveksam till barbaren.

Dags att välja snart och beslutsångesten är ett faktum.
Citera
2015-04-28, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Kan inte bestämma mig för vad jag ska lira. Valet står mellan barb, dh, monk och wiz. Har totalt lirat kring 65-70 timmar denna season och speltiden är ganska jämt fördelad på ovanstående klasser. Har inget speciellt gear på någon av gubbarna men har fulla set med någon del ancient. Noterbart är att jag har en ancient furnace på munken även om flying d är optimalt. Tror jag har tagit mellan 41-45 grift på alla utom wiz. Vad tycker ni jag bör spela (kör HC)? Har ingen unity därför ställer jag mig tveksam till barbaren.

Unity är ju inget förhinder, den kommer du att ha många av. Vilken klass tycker du är roligast? I och med att DH och Monk båda använder dex så kan man spela båda dem och dela en del gear.
Citera
2015-04-28, 11:43
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Jag har en ancient Krider med ok roll och en Leonine med perfekt roll samt en perfect windforce (dock utan +12 discipline, vilket gör den värdelös)
Några tips utan att ha sett din profil:
1. Kör med den båge som ger högst damage samt har +12 i discipline
2. Kör med Dead mans legacy quivern för dubbla multishot hits när mobsen har under ~55% (med +12 i dicipline) (droppa Meticoulus om du kör solo, ger för dålig cc)
3. Byt multishot runa mot arsenal och släng på passive skill balistics
4. Kör med Evasive Fire med Focus runan för att procca ice blink, bane of the trapped, cull the weak och focus/restraint ringarna.

Det ALLT för många gör fel med UE builden är att det glömmer att stacka discipline!
Ha ALLTID +12 i discipline på quiver, båge och chest!
Citera
2015-04-28, 12:43
Medlem
Biqquss avatar
Började spela igår, tyckte spelet såg roligt ut.. paragon 128 idag, men hur vet jag vilken gear som är bra för min klass? (wizard) jag får ju massor av drops i riftsen, men jag har svårt att se helheten.
Citera
2015-04-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse

Beror ju lite på vad du är ute efter i GR så att säga?

Det finns en rätt kraftfull build med Lashing Tale Kick (fire build) framförallt när du har en ancient furre, helt klart värt att testa, givetvis med gungdo..
Kör 3 set ina (head, pants, belt)+ 3 delar SW (amu shoulders, hands) rorg, unity, cindercoat och Crudest boots... Så kan du smälla 50+ om du vill nöta lite för som sagt, 50+ krävs en del tålamod!
Citera
2015-04-28, 12:50
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Började spela igår, tyckte spelet såg roligt ut.. paragon 128 idag, men hur vet jag vilken gear som är bra för min klass? (wizard) jag får ju massor av drops i riftsen, men jag har svårt att se helheten.

Bara att läsa på om din char.
www.diablofans.com är ett bra ställe att starta
Alla olika builds som finns idag handlar om olika set-items (gröna drops)
Annars gäller det att hitta synergier mellan olika gear-items. Har inget exempel för wiz rakt av, men tex Kridershot och Meticulous Bolts till DH, eller Vile Wards och Reakors-setet till Babben.
Citera
2015-04-28, 13:05
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Tid är en faktor så man kan inte köra 0 defense som barb och hoppas på att ens 2.7% stun på vapen gör att alla är perma-stunnade eller är ur range när slaget ska träffa - vilket vore mer dmg än att ha vitality och annan skit, så att man kan klara högra rifts. Variation finns, även i toppen. Risk vs reward.

Siktar du på att toppa leaderboard fiskar du efter en specifik rift och då är det alltså den riften du utgår ifrån när du gör din build. Så nej det finns ingen variation, något kommer alltid vara bäst.

Sen är spelet baserat på RNG så självfallet uppkommer viss variation av det. Vad det gäller leaderboards just nu är vi bara typ tre veckor in i en säsong som kommer vara i minst fyra månader. Kan garantera dig att variationen kommer vara avsevärt mindre när säsongen är över och folk har haft lite mer tid på sig att upptäcka vad som gör 1% mer dmg i minuten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag har en ancient Krider med ok roll och en Leonine med perfekt roll samt en perfect windforce (dock utan +12 discipline, vilket gör den värdelös)
Några tips utan att ha sett din profil:
1. Kör med den båge som ger högst damage samt har +12 i discipline
2. Kör med Dead mans legacy quivern för dubbla multishot hits när mobsen har under ~55% (med +12 i dicipline) (droppa Meticoulus om du kör solo, ger för dålig cc)
3. Byt multishot runa mot arsenal och släng på passive skill balistics
4. Kör med Evasive Fire med Focus runan för att procca ice blink, bane of the trapped, cull the weak och focus/restraint ringarna.

Det ALLT för många gör fel med UE builden är att det glömmer att stacka discipline!
Ha ALLTID +12 i discipline på quiver, båge och chest!

Här är min DH: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Moffin-2684/hero/59890797

Jag körde evasive fire innan men bytte ut den mot entangling då jag hittade denna bågen då 25% dmg är rätt mycket. Finns ju en hel del att förbättra och min templar är inte mycket att hänga i granen heller, fortfarande aldrig provat någon solo rift.

Farmar T6 med min barbar för gear till templars. Hittat en(!) sköld hittills som jag tyvärr gav bort till en vän då han behövde den till sin crusader.

edit: Ser nu att jag sade fel namn på bågen blandar alltid ihop de där två nya..
Senast redigerad av Moffin 2015-04-28 kl. 13:08.
Citera
2015-04-28, 13:54
Medlem
ImWorthlesss avatar
Jag gnäller inte på att Blizzard gjort fler builds viable, tycker raka motsatsen.
Vad jag dock tycker är att dom lagt stor fokus på den karaktär som varit OP i season 1 och 2 för att göra samma karaktär ännumer OP i season 3.
Som jag skrev för 1 vecka sen cirka, första gången jag testade DH season 3 efter att dels fått den boostad till 70 samt att jag som barbar tagit upp gear från partyn där folk kastat ut vad dom inte behöver.
Gearat på min DH, startar en GR43 och klarar den direkt utan att ens aldrig testat Unholy-setet innan utan bara sett hur folk spelar den karaktären.
Testade igår en GR46 och var inte många sekunder att även det skulle gå.

Wizard har dom garanterat gjort bättre tycker jag, vilket är sjukt kul även om jag inte spelar den.
Babben har fått tillbaka WW vilket gör den intressant då i mitt tycke så är Raekor så jäkla bökig spelstil.
Munk & WD ligger kvar i segmentet med Sader som supports fortfarande, även om dom fått lite korrigeringar dom med om man ser tillbaka på s1, s2..
Men inte så pass stora korrigeringar så det är gamechanging direkt i s3.

Jag resonerar då i Partyspel här ovan och inte singelplayer-push (förutom på DHn då, SP eller MP så är den karaktären OP oavsett)
Citera
2015-04-28, 14:59
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Jag gnäller inte på att Blizzard gjort fler builds viable, tycker raka motsatsen.
Vad jag dock tycker är att dom lagt stor fokus på den karaktär som varit OP i season 1 och 2 för att göra samma karaktär ännumer OP i season 3.
Som jag skrev för 1 vecka sen cirka, första gången jag testade DH season 3 efter att dels fått den boostad till 70 samt att jag som barbar tagit upp gear från partyn där folk kastat ut vad dom inte behöver.
Gearat på min DH, startar en GR43 och klarar den direkt utan att ens aldrig testat Unholy-setet innan utan bara sett hur folk spelar den karaktären.
Testade igår en GR46 och var inte många sekunder att även det skulle gå.

Wizard har dom garanterat gjort bättre tycker jag, vilket är sjukt kul även om jag inte spelar den.
Babben har fått tillbaka WW vilket gör den intressant då i mitt tycke så är Raekor så jäkla bökig spelstil.
Munk & WD ligger kvar i segmentet med Sader som supports fortfarande, även om dom fått lite korrigeringar dom med om man ser tillbaka på s1, s2..
Men inte så pass stora korrigeringar så det är gamechanging direkt i s3.

Jag resonerar då i Partyspel här ovan och inte singelplayer-push (förutom på DHn då, SP eller MP så är den karaktären OP oavsett)

Det är ju ganska svårt att jämföra generellt. Solo vs MP? en klass vs en annan? Hade solo varit just solo där t.ex trial-keys enbart kunde användas i den typen av spel de blev skapade i (solo eller MP) och om riftsen var lite mer balanserade både vad det gäller mobs dmg/HP skala samt pylons etc så hade kanske bilden blivit klarare men nu vette fan..
Problemet kvarstår ju att det blir svårt om inte omöjligt att placera dig i toppen om du inte har detta som jobb och spelar typ 10h/dag. Eftersom allt är baserat på RNG betyder det i princip att ju mer tid du vräker ner desto bättre blir det i slutändan.

Jag tycker D3 är skitkul, i många aspekter bättre än D2 men samtidigt så ja.. jag vet inte. Jag får samma känsla som någon annan nämnde att jag levlar en karaktär, det är kul och spännande att göra rifts, grifts, bounties, gambla osv för att få all gear man behöver. Samla set-delar, leta efter det specifika vapnet osv.. men efter det så dör det lite för mig. Det är helt enkelt inte lika kul att farma "bättre stats". Det är inte kul när legendaries droppar och 9/10 gånger ser man på en gång att det är skit innan man ens plockat upp det.

Jakten på items var mer spännande i D2. Dels pga trading vilket gjorde att allt du hittade hade ett värde. Hade du inte själv användning för den kunde du byta den till något du ville ha.
Men den enskilt största anledningen är variationen på gear och detta blev ännu värre sedan ancients introducerades.
Det droppar en 2-hand mace OMG tänk om det är en furnace? 100 gånger är det en crushbane men så äntligen är den där och du har farmat i veckor, kanske månader. Identifierar och.. den är skit. Non-ancient, skräpstats, sämsta rollen på bonusen.. helt värdelös.

Jag saknar verkligen känslan av att man liksom vet redan innan att man sitter på något bra men nu är det inte så längre. För att inte tala om den jävla besvikelsen när man letat efter något specifikt hur länge som helst så har den rollsen från helvetet när man väl får den.

Roligaste i spelet just nu för mig är faktiskt goblins. Vet inte varför men det är bara så spännande att se vad man får och så låter de roligt. Har senaste veckan farmat delar till staven för att kunna göra whimsy och har nu spectrum så jag kunde transmogga på min barbar. Tyvärr är BK-vapnen (non-ancient) så jävla värdelösa i jämförelse med min ancient IK-mace att de helt enkelt får ligga kvar i stashen.. besvikelsen där igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in