Citat:
Ursprungligen postat av
Illsuionist
Det finns fler än en eftersom alla grifts inte är likadana. Vissa har mer cc som är bättre mot vissa mobs, vissa satsar på mer glass cannon och skippar elites, andra förlitar sig på pylons etc.
Det finns visst variation i toppen. Jag mainar wizard så vi tar det som exempel. Det finns både ranged och melee tal'rasha. Och inom melee så kör vissa med etlich + TR-gloves, medan andra kör TR-neck med TnT. Enforcer gem vs poison vs EA. Blizzard vs cold meteor. Electrocute vs flame blades vs shock pulse. Alla varianter återkommer titt som tätt i toppen.
50 med sunwuko? Dashing tar ju 56+ redan. Jag tycker att det är för stor skillnad för att vara ett bra alternativ.
Du har egentligen inte fel i det du säger, för de som är metamedvetna och verkligen vill vara på topp så finns det bara en spec, tyvärr.
Men att säga att det bara finns en spec är lite missvisande, alla spelar inte för att ligga etta i världen, även om säkert majoriteten strävar efter att placera sig bland de tusen bästa. Men så som ett spel är kommer det alltid bara att finnas en spec som är bättre. För att prata om wizard eller DH, så handlar det egentligen om den spec som kan göra skada fort nog för att saker skall dö innan de slår din hjälte.
Så finns det en spec som gör 1% mer skada, så kommer den vinna delvis för att Grifts har en progressiv svårighetsgrad och delvis för att 1% mer skada kommer ge dig större marginaler. I vissa fall kanske det inte blir så i t.ex. Nats fallet, för det är en "svår" spec att spela, medan UE är lätt för de flesta som redan spelat M6 och den är inte jättelångt efter.
Så vad jag vill säga med mitt förra inlägg är egentligen att det finns massor av specs som faktiskt fungerar, även om de inte kan pusha toprifts. Vi spelar väl i slutänden för att ha kul?
Edit: Det sistnämnda finns det till och med ett exempel på. Barbarerna på reddit verkar vara ganska överens om att Raekor faktiskt har bättre potential att pusha högt än WW vid de rätta förhållandena, men de flesta är så trötta på Raekor att de faktiskt mer eller mindre vägrar spela det och istället spelar det mer jämna riftpushandet med WW och har roligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dundernisse
Många fler än zealers kan ta uber. T ex WW/Frenzy/zerk babas, kicker, summoner och SS druids.
Tänkte då gällande just Pallys, men visst har du rätt. Det jag menar är att det fanns massor av typer av pallys, men att i dagens spelvärld hade de inte setts som viable, bara för att de inte klarade den "sista" bossen. Vilket i sin tur gör att man missar mycket content.
Jag tror jag hade absolut roligast med en charger jag hade som var runt ~35 som jag pvpade väldigt mycket med, inte var det en jätteviable build, men roligt det hade jag och den fungerade helt okej för det den var avsedd att göra.