2015-04-27, 15:42
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Sant, det är mycket bättre än tidigare två säsonger. Men Wiz och WDs har bara en specc/set, och det är carnevil respektive fullt tal'rasha, resten är alldeles för långt bakom. Monks har bara dashing strike.

Om du ska ta det till extremer så finns det bara en viable build för varje klass eftersom bara en kan vara bäst oavsett hur liten skillnaden är. Men monks t.ex så kan du ju fortfarande komma till åtminstone 50 solo med sunwuko så är väl lite av en överdrift att säga att de bara har dashing strike? Tror de flesta som spelar grifts aldrig ens kommer till 50 så nöjer du dig med 40-45 eller kanske tom 35 kan du spela på flera olika sätt. På toppen finns aldrig någon variation, det är inte ens logiskt.
Citera
2015-04-27, 16:01
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Om du ska ta det till extremer så finns det bara en viable build för varje klass eftersom bara en kan vara bäst oavsett hur liten skillnaden är. Men monks t.ex så kan du ju fortfarande komma till åtminstone 50 solo med sunwuko så är väl lite av en överdrift att säga att de bara har dashing strike? Tror de flesta som spelar grifts aldrig ens kommer till 50 så nöjer du dig med 40-45 eller kanske tom 35 kan du spela på flera olika sätt. På toppen finns aldrig någon variation, det är inte ens logiskt.

Men samtidigt så borde det kunnas finnas variation. Eftersom det finns olika maps med olika dens och mobs.
Tänk dig en DH som är sjukt effektiv mot winged assasins och anarch t.ex.

Men nej, som spelet ser ut idag så är det ingen variation på toppen generellt. Men det hade faktiskt kunnat implementeras.
Min DH kan slita med en 42a för att i nästa stund ramla igenom en 48a. Allt beroende hur tillpassad Griften är till min DH.
Citera
2015-04-27, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

Det finns fler än en eftersom alla grifts inte är likadana. Vissa har mer cc som är bättre mot vissa mobs, vissa satsar på mer glass cannon och skippar elites, andra förlitar sig på pylons etc.

Det finns visst variation i toppen. Jag mainar wizard så vi tar det som exempel. Det finns både ranged och melee tal'rasha. Och inom melee så kör vissa med etlich + TR-gloves, medan andra kör TR-neck med TnT. Enforcer gem vs poison vs EA. Blizzard vs cold meteor. Electrocute vs flame blades vs shock pulse. Alla varianter återkommer titt som tätt i toppen.

50 med sunwuko? Dashing tar ju 56+ redan. Jag tycker att det är för stor skillnad för att vara ett bra alternativ.
Citera
2015-04-27, 17:11
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Det finns fler än en eftersom alla grifts inte är likadana. Vissa har mer cc som är bättre mot vissa mobs, vissa satsar på mer glass cannon och skippar elites, andra förlitar sig på pylons etc.

Det finns visst variation i toppen. Jag mainar wizard så vi tar det som exempel. Det finns både ranged och melee tal'rasha. Och inom melee så kör vissa med etlich + TR-gloves, medan andra kör TR-neck med TnT. Enforcer gem vs poison vs EA. Blizzard vs cold meteor. Electrocute vs flame blades vs shock pulse. Alla varianter återkommer titt som tätt i toppen.

50 med sunwuko? Dashing tar ju 56+ redan. Jag tycker att det är för stor skillnad för att vara ett bra alternativ.

Du har egentligen inte fel i det du säger, för de som är metamedvetna och verkligen vill vara på topp så finns det bara en spec, tyvärr.

Men att säga att det bara finns en spec är lite missvisande, alla spelar inte för att ligga etta i världen, även om säkert majoriteten strävar efter att placera sig bland de tusen bästa. Men så som ett spel är kommer det alltid bara att finnas en spec som är bättre. För att prata om wizard eller DH, så handlar det egentligen om den spec som kan göra skada fort nog för att saker skall dö innan de slår din hjälte.

Så finns det en spec som gör 1% mer skada, så kommer den vinna delvis för att Grifts har en progressiv svårighetsgrad och delvis för att 1% mer skada kommer ge dig större marginaler. I vissa fall kanske det inte blir så i t.ex. Nats fallet, för det är en "svår" spec att spela, medan UE är lätt för de flesta som redan spelat M6 och den är inte jättelångt efter.

Så vad jag vill säga med mitt förra inlägg är egentligen att det finns massor av specs som faktiskt fungerar, även om de inte kan pusha toprifts. Vi spelar väl i slutänden för att ha kul?

Edit: Det sistnämnda finns det till och med ett exempel på. Barbarerna på reddit verkar vara ganska överens om att Raekor faktiskt har bättre potential att pusha högt än WW vid de rätta förhållandena, men de flesta är så trötta på Raekor att de faktiskt mer eller mindre vägrar spela det och istället spelar det mer jämna riftpushandet med WW och har roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Många fler än zealers kan ta uber. T ex WW/Frenzy/zerk babas, kicker, summoner och SS druids.

Tänkte då gällande just Pallys, men visst har du rätt. Det jag menar är att det fanns massor av typer av pallys, men att i dagens spelvärld hade de inte setts som viable, bara för att de inte klarade den "sista" bossen. Vilket i sin tur gör att man missar mycket content.

Jag tror jag hade absolut roligast med en charger jag hade som var runt ~35 som jag pvpade väldigt mycket med, inte var det en jätteviable build, men roligt det hade jag och den fungerade helt okej för det den var avsedd att göra.
Senast redigerad av N3ss3 2015-04-27 kl. 17:14.
Citera
2015-04-27, 19:32
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ja, det är ett bra exempel. Men settet är kasst i grupp och kräver mer, så många tar den lätta vägen och gearar en specc. Tror till och med att det är #1 world?

Var väl GR60 om jag inte är helt ute och cyklar som vart tagen Solo på US servern med Nats?
Non-season iofs, men det kvittar helt och hållet då Setet vart omgjort samtidigt för Season och Non-season.

Sen som jag nämnt tidigare, nya Unholy-set för DH är så sjukt OP, solo som grupp.
Både med och utan Kridershot tom.
DH är lite som Orlash, totalt OP förut, ännumer OP nu
Citera
2015-04-27, 20:05
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Var väl GR60 om jag inte är helt ute och cyklar som vart tagen Solo på US servern med Nats?
Non-season iofs, men det kvittar helt och hållet då Setet vart omgjort samtidigt för Season och Non-season.

Sen som jag nämnt tidigare, nya Unholy-set för DH är så sjukt OP, solo som grupp.
Både med och utan Kridershot tom.
DH är lite som Orlash, totalt OP förut, ännumer OP nu

Tog inte många dagar innan min dh clearade 40+ snabbare än min wiz. Gillar UE men känns inte jätteannorlunda 2.1 fire multishot M6 build. Förstår mig inte helt på hur de tänkte heller med hela dicipline-saken som uppmuntrar en att göra mindre annars tappar man dmg?

Fattar inte allt gnäll på variation när blizz väll lagt in fler viable sets. Oavsett spel kommer det alltid finnas cookiecutter builds som är bättre än allt annat tills dess någon bevisar motsatsen (nats 60 t ex).
Citera
2015-04-27, 20:55
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Hur ser ni barbs på lightning ww istället för phys? Värt att pusha grifts med?
Citera
2015-04-27, 23:02
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
Spelar inte barb själv, men det är väl dust devils som gör skadan i WW och dom är ju physical? Så det känns ganska kasst, men vad vet jag
Citera
2015-04-27, 23:27
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Det var någon nisse som låg etta på EU med en lightning build för en vecka sedan eller så, så helt värdelös kan den inte vara. Ska se om jag kan hitta tråden med hans build och specc!

Edit: Här, NA var det visst. Har själv inte läst igenom den så jag vet vad den handlar om mer än lightning. :P
Senast redigerad av eXotic 2015-04-27 kl. 23:29.
Citera
2015-04-27, 23:57
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:

Tror att physical är det optimala, speciellt om man ska pusha högre grifts eftersom man då kör Blood Funnel som också healar dig. Lightning (Wind Shear) är bra om man har svårt att hålla sin fury uppe eller om man kör T6 speedrifts så kan man köra den också.

Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
Spelar inte barb själv, men det är väl dust devils som gör skadan i WW och dom är ju physical? Så det känns ganska kasst, men vad vet jag

Dust Devils får samma dmg som den elemental runan du väljer på WW. Kör man Wind Shear så blir Dust Devils lightning dmg - kör man Blood Funnel så blir Dust Devils physical dmg
Citera
2015-04-28, 08:13
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Tror att physical är det optimala, speciellt om man ska pusha högre grifts eftersom man då kör Blood Funnel som också healar dig. Lightning (Wind Shear) är bra om man har svårt att hålla sin fury uppe eller om man kör T6 speedrifts så kan man köra den också.

Dust Devils får samma dmg som den elemental runan du väljer på WW. Kör man Wind Shear så blir Dust Devils lightning dmg - kör man Blood Funnel så blir Dust Devils physical dmg

Det är väl en känd bugg att det just inte är så?

Det var någon bluepost om det för ett tag sedan.

Edit: Såg att det endast gällde convention of elements.
Citera
2015-04-28, 08:42
Medlem
Besudlarens avatar
Kul diskussion och det verkar som att Blizzard faktiskt har lyckats lite bättre med denna patch eftersom flera olika builds och flera olika sets används.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in