Citat:
Ursprungligen postat av
N3ss3
Fast det här är inte alls sant, det finns så sjukt mycket olika builds som klarar T6. Pratar man Grifts så finns det några enstaka som utmärker sig, men det finns variation om man letar efter det.
T6? När man kör t6-rifts så kör man builds som springer fortast, eftersom allt dör när man springer förbi dem. Jag skrev "om man vill vara bäst", och då är det grifts som det handlar om. T6 kör man väl mest för att man måste.
Citat:
Det som är den stora skillnaden är att alla som spelar är mycket mer meta-medvetna i de flesta spel. Om tre topspelare säger att något är bäst så är det helt enkelt så enligt 99% av de som spelar.
Det här är så jävla sant, och jag är jätteglad över att någon annan är medveten om det.
Citat:
Kolla på spelaren som tog #1 US med Nat's, det var ingen som trodde det setet hade potential för det.
Ja, det är ett bra exempel. Men settet är kasst i grupp och kräver mer, så många tar den lätta vägen och gearar en specc. Tror till och med att det är #1 world?
Citat:
Att jämföra Grifts med antal viable builds är också lite som att säga att endast zealpally var viable i D2, för då kunde du döda übers. Allt beror egentligen på vad syftet med spelandet går ut på och för Grifts vet jag att det finns åtminstone fyra builds som är ~4 grifts från varande som DH. Witchdoctor har två de kan köra solo och en fantastiskt build för gruppspel. Barbar har åtminstone två builds som fungerar bra. Crusaders har jag inte jättekoll på, men antar de flesta spelar med rolands och kör någon av de varianterna. Wizards har tal's, firebird och slow time. Alla inte på samma nivå, men alla fungerar.
Så nog finns det variation bara man letar efter det.
Sant, det är mycket bättre än tidigare två säsonger. Men Wiz och WDs har bara en specc/set, och det är carnevil respektive fullt tal'rasha, resten är alldeles för långt bakom. Monks har bara dashing strike.