2015-04-26, 20:33
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Det bästa för speedfarm är pure waste /BK.

Jag brukar köra en väldigt snabb och trevlig build i t6 och 40's.

6p waste/BK
30ish CDR från gear/para.
Obsidian ring of zodiac - KEYITEM
convention of elements
war cry
sprint
insanity
rend
battle rage
boon of bul kathos passive

Med hjälp av zodiac ringen så har du 100% uptime på war cry (40% ms med bältet), och nästan 100% uptime på WOTB (och detta UTAN en enda del IK).

Denna build fungerar även 50+ solo, du byter bara ut sprint mot Ignore pain (ignorance is bliss) och bältet mot pride of cassius, så har du 100% ignore pain uptime och du behöver då inte använda unity. Har själv tagit 50 med detta och då med väldigt dåliga BK svärd och inte optimerad gear för builden i övrigt.

nice, det får jag ta och prova om jag får ett cassius igen med 6 sek. har knappt sett över något utom 6ww/4ik
Citera
2015-04-26, 22:06
Medlem
Iam-Varfors avatar
Vilken build gäller om man ska lira WD solo?
Citera
2015-04-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
nice, det får jag ta och prova om jag får ett cassius igen med 6 sek. har knappt sett över något utom 6ww/4ik

Du klarar dig nog med ett cassius med 4-5 sek också, jag kan hålla uppe ignore pain UTAN bältet om det är bra density så jag får slåss mkt.
Citera
2015-04-27, 00:27
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Du klarar dig nog med ett cassius med 4-5 sek också, jag kan hålla uppe ignore pain UTAN bältet om det är bra density så jag får slåss mkt.

satan vad close man ska vara på 51 och 52. får fram bossarna men på för kort tid kvar gör på tok för lite dmg.
Citera
2015-04-27, 10:30
Medlem
Hur är spelet idag?
Lirade det 1mån vid relese men va grymt besviken då de frångott det jag gillade med D2:LoD. Skillträdet som jag hoppades skulle utvecklas till mer komplext och ännufler combos och builds. Är det något de ändrat och tagit tillbaka?

Sen att statsen va låsta, du fick inte själv placera ut om du ville ha str, dex, vit, enrg. Är det lika fortfarande?

Samt att ex, wizards dmg på spells är baserad på ett vapens dmg...

Är ovanstående nått som ändrats eller är det same old same old?
Citera
2015-04-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Hur är spelet idag?
Lirade det 1mån vid relese men va grymt besviken då de frångott det jag gillade med D2:LoD. Skillträdet som jag hoppades skulle utvecklas till mer komplext och ännufler combos och builds. Är det något de ändrat och tagit tillbaka?

Sen att statsen va låsta, du fick inte själv placera ut om du ville ha str, dex, vit, enrg. Är det lika fortfarande?

Finns inte direkt så många builds nu. Dock kan du sätta dina paragon points lite hur du vill, t ex i crit dmg/crit chance/cdr etc. All skada baseras fortfarande på vapnets dmg. Gillar du mängder av builds borde du kolla på Path of Exile.
Citera
2015-04-27, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Hur är spelet idag?

Spelet är typ 100x bättre nu för tiden. Det finns ju endgame och så nu. Orkar inte förklara allt, men 99% av alla spelare håller med om att det är otrligt mycket bättre nu. Vissa delar är lite meh, men det är på väg att fixas (trials försvinner nästa patch).

Angående buiilds så är det "ganska" låst. Man har mindre variationer, men om man vill vara bäst så finns det vissa attacker som helt enkelt är för bra för att skippa. Men bland alla top builds så finns det mindre ändringar som man kan göra efter personlig preferens. Men det är inget skillträd, utan så som det var förut. Sets kretsar alla klasser kring, det är det som gör att man blir lite låst kring att utnyttja set-bonusar.

Stats är inte låsta, utan när du är 70 så börjar du levla paragon-levels, där kan du lägga ut i olika stats. Jättebra system.

Alla klassers dmg baseras på vapenets dmg, men varför skulle man inte ha det så? Man stackar ju ändå massa olika saker så som elemental dmg som fungerar som miltipliers.
Citera
2015-04-27, 10:59
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
(trials försvinner nästa patch).

Hoppas det men det är inte alls säkert om man ska vara petig. De har sagt att trials försvinner "in a future patch" det kan betyda till nästa säsong eller om ett år.
Citera
2015-04-27, 11:30
Medlem
Citat:
Spelet är typ 100x bättre nu för tiden. Det finns ju endgame och så nu. Orkar inte förklara allt, men 99% av alla spelare håller med om att det är otrligt mycket bättre nu. Vissa delar är lite meh, men det är på väg att fixas (trials försvinner nästa patch).

Angående buiilds så är det "ganska" låst. Man har mindre variationer, men om man vill vara bäst så finns det vissa attacker som helt enkelt är för bra för att skippa. Men bland alla top builds så finns det mindre ändringar som man kan göra efter personlig preferens. Men det är inget skillträd, utan så som det var förut. Sets kretsar alla klasser kring, det är det som gör att man blir lite låst kring att utnyttja set-bonusar.

Stats är inte låsta, utan när du är 70 så börjar du levla paragon-levels, där kan du lägga ut i olika stats. Jättebra system.

Alla klassers dmg baseras på vapenets dmg, men varför skulle man inte ha det så? Man stackar ju ändå massa olika saker så som elemental dmg som fungerar som miltipliers.

Jag skulle säga om den attacken man gör är med ett vapen så självklart. Men om du använder en attack som tex wizard meteor fyller ju inte vapnet någon funktion, det är ju inte vapnet som i slutändan träffar fienden.
Citera
2015-04-27, 13:00
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:

Fast det här är inte alls sant, det finns så sjukt mycket olika builds som klarar T6. Pratar man Grifts så finns det några enstaka som utmärker sig, men det finns variation om man letar efter det. Det som är den stora skillnaden är att alla som spelar är mycket mer meta-medvetna i de flesta spel. Om tre topspelare säger att något är bäst så är det helt enkelt så enligt 99% av de som spelar.

Kolla på spelaren som tog #1 US med Nat's, det var ingen som trodde det setet hade potential för det.

Att jämföra Grifts med antal viable builds är också lite som att säga att endast zealpally var viable i D2, för då kunde du döda übers. Allt beror egentligen på vad syftet med spelandet går ut på och för Grifts vet jag att det finns åtminstone fyra builds som är ~4 grifts från varande som DH. Witchdoctor har två de kan köra solo och en fantastiskt build för gruppspel. Barbar har åtminstone två builds som fungerar bra. Crusaders har jag inte jättekoll på, men antar de flesta spelar med rolands och kör någon av de varianterna. Wizards har tal's, firebird och slow time. Alla inte på samma nivå, men alla fungerar.

Så nog finns det variation bara man letar efter det.
Citera
2015-04-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast det här är inte alls sant, det finns så sjukt mycket olika builds som klarar T6. Pratar man Grifts så finns det några enstaka som utmärker sig, men det finns variation om man letar efter det. Det som är den stora skillnaden är att alla som spelar är mycket mer meta-medvetna i de flesta spel. Om tre topspelare säger att något är bäst så är det helt enkelt så enligt 99% av de som spelar.

Kolla på spelaren som tog #1 US med Nat's, det var ingen som trodde det setet hade potential för det.

Att jämföra Grifts med antal viable builds är också lite som att säga att endast zealpally var viable i D2, för då kunde du döda übers. Allt beror egentligen på vad syftet med spelandet går ut på och för Grifts vet jag att det finns åtminstone fyra builds som är ~4 grifts från varande som DH. Witchdoctor har två de kan köra solo och en fantastiskt build för gruppspel. Barbar har åtminstone två builds som fungerar bra. Crusaders har jag inte jättekoll på, men antar de flesta spelar med rolands och kör någon av de varianterna. Wizards har tal's, firebird och slow time. Alla inte på samma nivå, men alla fungerar.

Många fler än zealers kan ta uber. T ex WW/Frenzy/zerk babas, kicker, summoner och SS druids.
Senast redigerad av Dundernisse 2015-04-27 kl. 13:25.
Citera
2015-04-27, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast det här är inte alls sant, det finns så sjukt mycket olika builds som klarar T6. Pratar man Grifts så finns det några enstaka som utmärker sig, men det finns variation om man letar efter det.

T6? När man kör t6-rifts så kör man builds som springer fortast, eftersom allt dör när man springer förbi dem. Jag skrev "om man vill vara bäst", och då är det grifts som det handlar om. T6 kör man väl mest för att man måste.

Citat:
Det som är den stora skillnaden är att alla som spelar är mycket mer meta-medvetna i de flesta spel. Om tre topspelare säger att något är bäst så är det helt enkelt så enligt 99% av de som spelar.

Det här är så jävla sant, och jag är jätteglad över att någon annan är medveten om det.

Citat:

Ja, det är ett bra exempel. Men settet är kasst i grupp och kräver mer, så många tar den lätta vägen och gearar en specc. Tror till och med att det är #1 world?

Citat:

Sant, det är mycket bättre än tidigare två säsonger. Men Wiz och WDs har bara en specc/set, och det är carnevil respektive fullt tal'rasha, resten är alldeles för långt bakom. Monks har bara dashing strike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in