2015-04-24, 14:41
Medlem
Jag ar overtygad om att det finns manga fler skillnader mellan dig och mig aen ditt knarkbruk och nar du har vaknat upp ur ruset sa kanske du kan uppdatera dig vad "mangkulturen pa Varnhem" innebar i form av kriminalitet, butiksran, sonderslagna rutor etc den senaste tiden.

Klart bor du pa en bakgata, en tvargata dar det inte finns nagot att stjaela foer alla aer fattigjon och andra knarkare bor da aer man inte exponerad och da existerar inga "Bagdad" problem och uppstar det en stressande situation som man tycker ar jobbig da roker man pa lite till om man inte ar tillrackligt fordummad. Darfor tycker jag att du ska fortsatta roka pa och agna dig at annat aen att komma med sant som du anser inte existerar i det fina mangkulturella Malmo eller sa flyttar du som Kristin till ett omrade dar det bara bor vita och trycker ner huvudet i sanden och tycker "Malmo ar nice" (och avgransar det implicit till den stadsdel du bor i eller till den bakgata/ateraevandsgraend man bor pa). Da kan man fortsatta ha en bra sjalvkansla och tycka att man sjalv har lyckats och att man ar smart och javligt bra. The Malmo way.

Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Du är ju en totalt onyanserad människa, med en alltför livlig fantasi. Säger bara som jag sagt innan, jag är en av Malmös största kritiker och det finns tillräckligt med dåliga saker i Malmö som man kan ta upp istället för att ljuga.

Ja, Slottstaden är ett av ställena jag och sambon kan tänka oss bo i när vi får barn. Just nu älskar vi (eller, mest jag kanske) det mångkulturella livet på Värnhem men vi kommer självklart flytta till ett av stadens finare områden om några år.
Senast redigerad av werbung 2015-04-24 kl. 14:55.
Citera
2015-04-24, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Jag ar overtygad om att det finns manga fler skillnader mellan dig och mig aen ditt knarkbruk och nar du har vaknat upp ur ruset sa kanske du kan uppdatera dig vad "mangkulturen pa Varnhem" innebar i form av kriminalitet, butiksran, sonderslagna rutor etc de senaste tiden.

Klart bor du pa en bakgata, en tvargata dar det inte finns nagot att stjaela foer alla aer fattigjon och andra knarkare bor da aer man inte exponerad och da existerar inga "Bagdad" problem och uppstar det en situation da roker man pa lite till om man inte ar tillrackligt fordummad. Darfor tycker jag att du ska fortsatt roka pa och agna dig at annat aen att komma med sant som du anser inte existerar i det fina mangkulturella Malmo eller sa flyttar du som Kristin till ett omrade dar det bara bor vita och trycker ner huvudet i sanden och trycker "Malmo ar nice".

Problemet här är att det inte finns gråskalor i din värld. Antingen är man totalt ren från droger eller så är man en supermissbrukare. Att folk röker samtidigt som de jobbar och pluggar (som jag) är omöjlig i din trånga världssyn. Därför är din åsikt om Malmö totalt värdelös, just för att du är totalt onyanserad.

Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa detta för att du ska fatta: jag är en stor kritiker av Malmö stad, i denna tråd har jag gång på gång skrivit om hur dåligt läget är.

Men till skillnad från dig så tar jag det inte till absurda längder och fördömer allt i staden och målar upp en bild av Malmö som inte finns, så du känner att du behöver lägga mig i samma fack som du lägger de som konstant pratar om hur bra Malmö är och att allt negativt är påhittat. Det märks ju på dina argument, du bemöter det jag säger på samma sätt som du hade bemött någon som säger "nej men vafan, Malmö är skönt, finns lite problem ibland men det är en jättefin stad och media överdriver"
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-04-24 kl. 15:03.
Citera
2015-04-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Du är ju en totalt onyanserad människa, med en alltför livlig fantasi. Säger bara som jag sagt innan, jag är en av Malmös största kritiker och det finns tillräckligt med dåliga saker i Malmö som man kan ta upp istället för att ljuga.

Ja, Slottstaden är ett av ställena jag och sambon kan tänka oss bo i när vi får barn. Just nu älskar vi (eller, mest jag kanske) det mångkulturella livet på Värnhem men vi kommer självklart flytta till ett av stadens finare områden om några år.

Ja, det är mycket (svenska) barnfamiljer här.

Riktigt trevligt med parker, caféer, restauranger med bra kvalité. Lugnt och fint med ytterst lite trafik utanför rusningstrafiken. T.o.m. de "stora" gatorna regementsgatan/köpenhamnsvägen/john ericssons väg står nästan tomma efter kl19.00

Älskar detta området som när på FISKMÅSFITTORNA!!

Edit,
Jag röker brass då och då, bara för att nyansera det lite och det gör en del andra en solig dag i ex Rönneholmsparken.
Senast redigerad av NitsirK72 2015-04-24 kl. 15:30.
Citera
2015-04-24, 19:13
Medlem
du har ju sjalv sagt att du brukar handla knark pa Seved och nu naer jag anvaender det mot dig blir du sur men du skulle ha taenkt till innan du naemnde att du handlade knark pa Seved. Du borde verkligen sluta knarka for din laesforstaelse ar inte vad den ska. Det star klart och tydligt vad jag menar och jag skriver vad jag taenker och har varit med om. Om du gor "tolkningar" och "analyser" av olika anledningar sa ar det ok men du ar off the mark by far.

Som jag sa bor man pa en atervandsgrand dar alla fattigjon bor sa existerar sakert tillgangar i form av bidrag men kriminaliteten befinner sig pa annat hall och inte pa din gata eller i de kvarten dar du ar kand knarkkund (for de hoppar inte pa sina kunder) ar inte det raett logiskt?

Och jag forstar om du tycker det jag sager ar vardelost for utgar man ifran en dimmig vaerld sa ar allt relativt. Hander det nagot och an blir stressad av nagot som rubbar ens cirklar sa roker man pa lite till sa forsvinner hotbilden eller sa har den aldrig existerat. Om du ar supermissbrukare kan ju bara du avgoera men eftersom jag aldrig naemnt att du aer en supermissbrukare forutsatter jag att du hort det av nagon annan. Har du hort det saegas till dig sa saeger jag det som medmanniska att da kanske det ar dags att soka hjalp.

Verkar som du tror att jag domer dig och lagger in dig i fack. Manga fran Malmo kor det tankesparet. Man gar pa gruppautopilot och tror att nar man traffat pa nagon som aer "aningen" snabbare i tankar eller saeger nagot som de man haenger med inte greppar och inte delar samma ramverk och erfarenheter sa da drar man fram det kortet for det har nagon "klok" sagt och det maste ju vara applicerbart i alla laegen (ironi). Det ar ofta folk fran offentlig sektor och nerat som drar fram det kortet. Varfor man gor det skiter jag i men det fenomenet ar extremt vanligt i sma staeder.

Jag forstar att du inte delar den bild av Malmo som jag ser och stoter pa om inte dagligen ialla fall ett par ganger i veckan och jag kan inte gora nagot at det men jag tror att om man laser Asylsvenskan, ar objektiv, har bott pa andra platser, har perspektiv och anvander sin hjarna sa kanske man inser efter ett tag att det finns vissa indikatorer som tyder pa att det hander lite mer grovre kriminalitet an i andra staeder. Sasom nyligen att tva ungdomar blev skjutna och dog pa tva veckor, att en bomb detonerade 200m fran centralen en eller tva dagar sedan och en massa annat smatt och gott. Alla jag kanner kan bara antydan att man hort skottlossning och en kraftig detonation vara en stor sak och traumatiserande. Tillrackigt for att tycka att en stad som Malmo ar ett stalle man ska undvika at all costs.

Men du ar inte den forste som jag traffat pa fran Malmo som har skygglapparna pa eller sa ar man sa avtrubbad av nagon eller olika anledning/ar att man inte klarar att saetta grov kriminaltet i perspektv och vikta vad som aer normalt eller inte normalt. Man vill ha en helt annan bild aen verkligheten sa att man far in skatteintaekter och kan leva vidare i sin imaginaera idyll...pa sin atervandsgrand eller i sin avgransade del av stan och kalla det att man bor i stan som ar so natt och dag beroende pa var man gar och naer.

Vad du ska ha helt klart for dig ar att du inte kan stoppa mig fran att dela med mig av mina anekdoter och jag kommer att beratta for sa manga som mojligt om vad som hander och jag hoppas verkligen att jag kan fa folk fran att ta en extra funderare om man ska flytta till Malmo eller raedda sig till nagot battre. Nagot de fortjanar som medmanniskor och skattebetalare. De som turistar ska jag forma att braenna pengarna i Kopenhamn dar det ar farre rumaner och inga islamister som beter sig som loss och kackerlackor och man slipper bli bespottad, hoera svordomar och bli uppmanad att laemna ifran sig sina saker for att man aer vit.

Jag tror att jag har bemott det du tyckt till om och jag ar inte forbannad for att jag skrivit mycket men jag tror att om folk laser igenom det sa ska de veta att jag inte har jag fokuserat pa att vara elak utan konkret och konstruktiv. Mitt forslag ar att vi laegger ner detta for jag kommer aldrig att backa fran sanningen. Jag vet inte hur det ar i din varld men i min varld ar det ok att inte man haller med varandra.
Citera
2015-04-24, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Ja, det är mycket (svenska) barnfamiljer här.

Riktigt trevligt med parker, caféer, restauranger med bra kvalité. Lugnt och fint med ytterst lite trafik utanför rusningstrafiken. T.o.m. de "stora" gatorna regementsgatan/köpenhamnsvägen/john ericssons väg står nästan tomma efter kl19.00

Älskar detta området som när på FISKMÅSFITTORNA!!

Måsarna är fan största problemet här, då har man det ändå rätt bra.

Citat:
Edit,
Jag röker brass då och då, bara för att nyansera det lite och det gör en del andra en solig dag i ex Rönneholmsparken.

Minsann, bli inte förvånad om du ser en skum jävel som flinar lite extra mycket gå förbi nån gång då.

Werbung borde komma på studiebesök, hela Malmö är verkligen inte förlorat ens ur nasseperspektiv sett. Påstår man det gör man bara sig löjlig.

Det är också bra för själen att veta att allt faktiskt inte är kaoz.
Citera
2015-04-24, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Minsann, bli inte förvånad om du ser en skum jävel som flinar lite extra mycket gå förbi nån gång då.

Werbung borde komma på studiebesök, hela Malmö är verkligen inte förlorat ens ur nasseperspektiv sett. Påstår man det gör man bara sig löjlig.

Haha, Werbung är förlorad. Misstänker att han har hypokondri och kommer från en liten håla, besökt Malmö en gång och hört en snubbe prata arabiska och lät fantasin skena iväg.

Citat:
Ursprungligen postat av werbung

Men du ar inte den forste som jag traffat pa fran Malmo som har skygglapparna pa eller sa ar man sa avtrubbad av nagon eller olika anledning/ar att man inte klarar att saetta grov kriminaltet i perspektv och vikta vad som aer normalt eller inte normalt. Man vill ha en helt annan bild aen verkligheten sa att man far in skatteintaekter och kan leva vidare i sin imaginaera idyll...pa sin atervandsgrand eller i sin avgransade del av stan och kalla det att man bor i stan som ar so natt och dag beroende pa var man gar och naer.

Nu är du ju bara underhållande ditt WT Skygglapparna på? För några dagar sedan skrev jag detta i tråden (FB) Malmöbor med omnejd: Hur pass illa är det?

Knappast något skrivet av någon som är förblindad eller avtrubbad. Men det fattar väl inte obildat patrask som du.
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-04-24 kl. 20:03.
Citera
2015-04-25, 07:34
Medlem
På västfronten inget nytt... Kvällen och natten som gick bjöd på följande smågodis:
Lite bilbrand på Lettlandsgatan, ett pistolrån mot en pizzeria, en 13-årig flicka rånad av mopedister och en död man upphittad - polis misstänker mord.

/
Citera
2015-04-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Hihi, ses kanske i R-parken mellanhedsparken är också väldigt najs.
Citera
2015-04-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
På västfronten inget nytt... Kvällen och natten som gick bjöd på följande smågodis:
Lite bilbrand på Lettlandsgatan, ett pistolrån mot en pizzeria, en 13-årig flicka rånad av mopedister och en död man upphittad - polis misstänker mord.

/

Inte att förglömma, Malmö är fucked på ett sätt och vis. Blatteriet.

Det jag ville höja var svenska Malmö, dvs väster om centrum/gågatan. Här är det svenskt och trevligt, givetvis åker blattarna hit och begår personrån mot ensamma svenskar i grupp men det är ganska ovanligt.

Jag är kvinna och beväpnad. Kommer en ensam blatte/neger och försöker råna mig så är det nog det sista han gör.
Citera
2015-04-25, 10:54
Medlem
Nu ska kommunisterna samlas på måndag och skydda sina vänner parasiterna från att avhysas från privat mark.Mitt råd till dessa är STÄDA efter era vänner så slipper skattebetalarna stå för notan den här gången också.
Citera
2015-04-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Nu ska kommunisterna samlas på måndag och skydda sina vänner parasiterna från att avhysas från privat mark.Mitt råd till dessa är STÄDA efter era vänner så slipper skattebetalarna stå för notan den här gången också.

Du borde/bör skriva om ditt inlägg.

Någon mer än jag som inte förstår vad h*n yrar om?
Citera
2015-04-25, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Du borde/bör skriva om ditt inlägg.

Någon mer än jag som inte förstår vad h*n yrar om?

H*n menar ju att kommunisterna (vänstern) ska skydda sina parasitvänner (zigenarna) från att avhysas från privat mark; h*n föreslår sedan att det vore bättre om kommunisterna städade efter zigenarna istället så att skattebetalarna inte behöver betala för städningen.

H*n pratar om detta https://www.facebook.com/events/1426420057674227/

Jag undrar dock om det faktiskt är skattebetalarna som betalar när städningen görs på privat mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in