Citat:
Ursprungligen postat av
werbung
Jag ar overtygad om att det finns manga fler skillnader mellan dig och mig aen ditt knarkbruk och nar du har vaknat upp ur ruset sa kanske du kan uppdatera dig vad "mangkulturen pa Varnhem" innebar i form av kriminalitet, butiksran, sonderslagna rutor etc de senaste tiden.
Klart bor du pa en bakgata, en tvargata dar det inte finns nagot att stjaela foer alla aer fattigjon och andra knarkare bor da aer man inte exponerad och da existerar inga "Bagdad" problem och uppstar det en situation da roker man pa lite till om man inte ar tillrackligt fordummad. Darfor tycker jag att du ska fortsatt roka pa och agna dig at annat aen att komma med sant som du anser inte existerar i det fina mangkulturella Malmo eller sa flyttar du som Kristin till ett omrade dar det bara bor vita och trycker ner huvudet i sanden och trycker "Malmo ar nice".
Problemet här är att det inte finns gråskalor i din värld. Antingen är man totalt ren från droger eller så är man en supermissbrukare. Att folk röker samtidigt som de jobbar och pluggar (som jag) är omöjlig i din trånga världssyn. Därför är din åsikt om Malmö totalt värdelös, just för att du är totalt onyanserad.
Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa detta för att du ska fatta: jag är en stor kritiker av Malmö stad, i denna tråd har jag gång på gång skrivit om hur dåligt läget är.
Men till skillnad från dig så tar jag det inte till absurda längder och fördömer
allt i staden och målar upp en bild av Malmö som inte finns, så du känner att du behöver lägga mig i samma fack som du lägger de som konstant pratar om hur bra Malmö är och att allt negativt är påhittat. Det märks ju på dina argument, du bemöter det jag säger på samma sätt som du hade bemött någon som säger "nej men vafan, Malmö är skönt, finns lite problem ibland men det är en jättefin stad och media överdriver"