2015-04-24, 14:33
Medlem
NirvanAs avatar
Inget från luckyscent, gått 2 veckor, någon som varit med om sega leveranser därifrån?
Citera
2015-04-24, 14:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
MI är jävligt fin på våren/sommaren. (äger en stor flaska) Lite sugen på VIW, men samma sak gäller även för VIW som för MI. Prestandan är usel för det pris man betalar.

Har en dekant av VIW hemma och den presterar betydligt bättre än MI på mig men det beror väl mest antagligen på kokosen som gärna hänger i extra länge. Är lite anti att köpa Creed-flaskor med den ganska ojämna kvalitén på olika batcher...speciellt på vissa dofter såsom MI, VIW och Aventus verkar ju vara dom med mest ojämn kvalité vad man har läst.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inget från luckyscent, gått 2 veckor, någon som varit med om sega leveranser därifrån?

Jag fick vänta fyra veckor en gång, hörde dock av mig till LS efter tre veckor och frågade. Då var paketet uppenbarligen på vift.
Citera
2015-04-24, 20:27
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zycore
Testade Kouros idag, har haft på mig den i 2 timmar nu. Den är rätt så... rå.
Krävs ett starkt psyke för att klara av resten av kvällen.

Någon som prövat vintage versionen, hur är den med den nya som finns ute nu?

Vet inte om och hur skillnaden är. Använde Kouros i princip dagligen under 80-talet och första halvan av 90-talet. Tröttnade men köpte en flaska idag (förmodar att den är vintage) och kan konstatera att Kouros håller måttet fortfarande! Frugan kände igen den och gav tummen upp. Dottern som aldrig känt den tidigare sa "den luktar man... som fan!" Kan bara hålla med. Kouros och jag återupptar vårt förhållande från och med idag.
Citera
2015-04-25, 10:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Vet inte om och hur skillnaden är. Använde Kouros i princip dagligen under 80-talet och första halvan av 90-talet. Tröttnade men köpte en flaska idag (förmodar att den är vintage) och kan konstatera att Kouros håller måttet fortfarande! Frugan kände igen den och gav tummen upp. Dottern som aldrig känt den tidigare sa "den luktar man... som fan!" Kan bara hålla med. Kouros och jag återupptar vårt förhållande från och med idag.

Hur vet du att flaskan du köpte nu är vintage? Eller hittade du på eBay?
Citera
2015-04-25, 10:43
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hur vet du att flaskan du köpte nu är vintage? Eller hittade du på eBay?

Eftersom den luktar precis likadant som för 15 år sedan
Enligt min näsa iaf.
Citera
2015-04-25, 11:29
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Eftersom den luktar precis likadant som för 15 år sedan
Enligt min näsa iaf.

Ah

Vissa påstår att det är skillnad på den gamla och den som säljs nu. Men visst testar man inte sida vid sida kanske man inte upptäcker någon skillnad.
Ganska skönt att veta att dom iaf inte reformulerat den till det sämre. I flera fall verkar "vintage-hysterin" inte helt befogad.
Jag som inte testat 80-tals versionen är iaf helt nöjd med flaskan jag köpte häromdagen.
Suverän allround-parfym på alla sätt. Inget för småpojkar iaf
Citera
2015-04-25, 13:46
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ah

Vissa påstår att det är skillnad på den gamla och den som säljs nu. Men visst testar man inte sida vid sida kanske man inte upptäcker någon skillnad.
Ganska skönt att veta att dom iaf inte reformulerat den till det sämre. I flera fall verkar "vintage-hysterin" inte helt befogad.
Jag som inte testat 80-tals versionen är iaf helt nöjd med flaskan jag köpte häromdagen.
Suverän allround-parfym på alla sätt. Inget för småpojkar iaf

Nä Kouros är inget för sillmjölkar, det krävs rejäla hårtussar i arslet för att bära upp den där!
Citera
2015-04-25, 14:14
Medlem
NirvanAs avatar
Är det Korous som doftar typ bensin/gräsklippare eller nåt?
Citera
2015-04-25, 14:26
Medlem
Citat:
Är det inte Fahrenheit du tänker på nu?
Citera
2015-04-25, 14:35
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Många verkar vilja jämföra den med pissoar-tvålar, kan väl till viss del förstå jämförelsen just inledningsvis. I toppen känns det som många florala noter har något slags krig och det spretar åt alla möjliga håll. Sen när den väl lagt sig till rätta så förstår man storheten. Floral, tvålig och klassisk maskulin. Det är ingen tillfällighet antar jag att den funnits kvar i alla år.
Citera
2015-04-26, 14:36
Medlem
Zycores avatar
Här står allt om alla möjliga versioner av Kouros: http://raidersofthelostscent.blogspot.se/2014/01/kouros-scent-of-gods-12.html

Tydligen så finns där en märkbar skillnad mellan vintage och nya, men tror inte det är något att hetsa upp sig över.
Citera
2015-04-26, 15:02
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zycore
Här står allt om alla möjliga versioner av Kouros: http://raidersofthelostscent.blogspot.se/2014/01/kouros-scent-of-gods-12.html

Tydligen så finns där en märkbar skillnad mellan vintage och nya, men tror inte det är något att hetsa upp sig över.

Min näsa blir kanske sämre med åren men jag kan då inte märka någon tydlig skillnad mot hur den doftade förr. Har kollat upp och min nyinköpta flaska är tillverkad i maj 2014 och ska ju således vara omformulerad vilket jag som sagt inte kan märka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in