2015-04-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rankov
jag minns en parfym från min ungdom, chanel egoiste. är den fortfarande gångbar, vill minnas att den hade en ganska säregen doft?
Den kommer alltid vara bra!
Citera
2015-04-19, 17:58
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Cologne Indelebile, menar du?

Exakt
Citera
2015-04-19, 21:17
Medlem
Grankulas avatar
tjenare gubbs, var på kryssning nu i helgen och sniffade på D&G Light Blue Swimming in Lipar och tyckte den luktade skit gott. Kommer inte ihåg priset, men tänkte som vanligt att den finns online med 20% rabatt eller nått sånt där som det brukar avra. Hittar bara den på stylepit (alltså från svenska sidor) och nån som har koll på den parfymen och vet om den kanske finns inne i åhlens så man kan åka o kolla priset där också ?
Citera
2015-04-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
tjenare gubbs, var på kryssning nu i helgen och sniffade på D&G Light Blue Swimming in Lipar och tyckte den luktade skit gott. Kommer inte ihåg priset, men tänkte som vanligt att den finns online med 20% rabatt eller nått sånt där som det brukar avra. Hittar bara den på stylepit (alltså från svenska sidor) och nån som har koll på den parfymen och vet om den kanske finns inne i åhlens så man kan åka o kolla priset där också ?

I fysisk butik är den garanterat dyrast, förutsatt att det inte är rea eller dylikt.
Citera
2015-04-20, 18:23
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Den kommer alltid vara bra!

tack, nu måste man bara övertyga frugan om hur gott den luktar
Citera
2015-04-23, 14:03
Medlem
karlsoons avatar
Efter att ha varit med i gemet ett litet tag nu så måste jag säga att den doft som jag verkar ha svårast att tröttna på är Millisme Imperial. Den träffar på något vis alltid rätt och lyckas höja humöret och blir aldrig för mycket.

Har ni någon favorit som ni kan dra fram när ni inte kan bestämma er?
Citera
2015-04-23, 15:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Efter att ha varit med i gemet ett litet tag nu så måste jag säga att den doft som jag verkar ha svårast att tröttna på är Millisme Imperial. Den träffar på något vis alltid rätt och lyckas höja humöret och blir aldrig för mycket.

Tabarome Millesime, Green Irish Tweed, Tom Ford Grey Vetiver, Acqua di Parma Colonia och Acqua di Parma Colonia Assoluta är några sådana dofter som enligt mig alltid funkar.
Citera
2015-04-23, 21:29
Medlem
Zycores avatar
Testade Kouros idag, har haft på mig den i 2 timmar nu. Den är rätt så... rå.
Krävs ett starkt psyke för att klara av resten av kvällen.

Någon som prövat vintage versionen, hur är den med den nya som finns ute nu?
Citera
2015-04-24, 03:17
Medlem
Hur fungerar det när man har på sig parfym doftmässigt?

Personligen slutar jag känna av doften efter en timma, men jag antar att det luktar rätt mycket ändå då man "vänjer" sig vid sin egna lukt? Man vill ju inte spruta på för mycket heller precis.

Kör på någon vit lacoste perfym jag har haft tidigare, gillade doften minns jag första gången jag luktade på den.
Citera
2015-04-24, 05:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zycore
Testade Kouros idag, har haft på mig den i 2 timmar nu. Den är rätt så... rå.
Krävs ett starkt psyke för att klara av resten av kvällen.

Någon som prövat vintage versionen, hur är den med den nya som finns ute nu?

Köpte faktiskt mig precis en flaska av den nyare varianten. Tycker den är riktigt trevlig, ingen doft man vill borra in näsan i huden och bara sniffa på men puffarna den ger i drydown är fantastiska. Manlighet på flaska. Har hört att vintage ska vara lite smutsigare men tyckte inte det var värt att hålla på och leta efter en sån flaska då jag gillar nya.

Citat:
Ursprungligen postat av costodelspurae
Hur fungerar det när man har på sig parfym doftmässigt?

Personligen slutar jag känna av doften efter en timma, men jag antar att det luktar rätt mycket ändå då man "vänjer" sig vid sin egna lukt? Man vill ju inte spruta på för mycket heller precis.

Kör på någon vit lacoste perfym jag har haft tidigare, gillade doften minns jag första gången jag luktade på den.

Ja, oftast vänjer man sig. Däremot kan det ju vara så att prestandan är kass och doften helt enkelt försvinner...kan handla om hudkemi också. Testa spraya på handen eller något så du kan testlukta och se hur länge doften sitter.
Citera
2015-04-24, 10:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Tycker alltid Invasion Barbare, Spice & Wood och Grey Vetiver funkar.
En annan som jag använt riktigt mycket i höst/vinter är HdP's 1828, riktigt bra imo.

Önskar jag fick bra prestanda av Millesime Imperial då jag gillar doften riktigt mycket, tycker den är superflyktig och blir nästan omöjlig att ens förnimma typ omgående.
Citera
2015-04-24, 14:01
Medlem
MI är jävligt fin på våren/sommaren. (äger en stor flaska) Lite sugen på VIW, men samma sak gäller även för VIW som för MI. Prestandan är usel för det pris man betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in