2014-10-31, 15:32
Medlem
Någon här som provat Chambre Noire?
Citera
2014-10-31, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Myperfumesamples om det är lite mer mainstream parfymer (de har lite creed och tom ford samt Thierry mugler)

Största utbudet annars är surrendertochance skulle jag säga.

Har beställt från båda. Utmärkt.

Lika stor risk att åka på tull på båda ställen antar jag?
Citera
2014-10-31, 17:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oath5
Lika stor risk att åka på tull på båda ställen antar jag?
För samples har jag aldrig åkt på tull någonstans. Det skickas ju i ett litet vadderat kuvert, och brukar även deklareras som cosmetic samples och ett värde under 500 kr (eller motsvarande i dollar).
Citera
2014-10-31, 22:40
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon här som provat Chambre Noire?

Japp, fin doft. Den bästa från Olfactive Studio tillsammans med Ombre Indigo. De dofterna påminner för övrigt en del om varandra och delar många noter som läder, plommon, papyrus och rökelse (olibanum). Har varit nära att köpa Chambre Noire vid flera tillfällen men det har av någon anledning aldrig blivit av.
Citera
2014-11-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Japp, fin doft. Den bästa från Olfactive Studio tillsammans med Ombre Indigo. De dofterna påminner för övrigt en del om varandra och delar många noter som läder, plommon, papyrus och rökelse (olibanum). Har varit nära att köpa Chambre Noire vid flera tillfällen men det har av någon anledning aldrig blivit av.

Ok, trevligt! Den låter oneklig väldigt intressant. Läst lite om den osv. Kanske blir att beställa ett prov och se efter själv.

Inte för att det är avgörande för mig, men såg Dracdocs (YouTube) top10-lista över de dofter han fått mest komplimanger för och denna låg tydligen etta.
Citera
2014-11-01, 11:50
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ok, trevligt! Den låter oneklig väldigt intressant. Läst lite om den osv. Kanske blir att beställa ett prov och se efter själv.

Inte för att det är avgörande för mig, men såg Dracdocs (YouTube) top10-lista över de dofter han fått mest komplimanger för och denna låg tydligen etta.

Jag tycker absolut du ska försöka få tag på ett prov. Alla dofter från Olfactive Studio håller faktiskt en hög nivå och är värd att testa.

Jag har själv sett att Cody har pratat varmt om Chambre Noire tidigare i sina videos.
Citera
2014-11-01, 12:16
Medlem
Olfactive finns att köpa hos Fragrance & art med webbutik samt butik i Sundsvall.

Går givetvis även att köpa som prov.
Senast redigerad av dannilowa 2014-11-01 kl. 13:14.
Citera
2014-11-01, 17:07
Medlem
NEW1s avatar
Jag har inte orkat kolla igenom tråden, men vill bara informera alla om att Tom Fords Private-kollektion finns att köpa på Åhlens City i Stockholm.
Citera
2014-11-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEW1
Jag har inte orkat kolla igenom tråden, men vill bara informera alla om att Tom Fords Private-kollektion finns att köpa på Åhlens City i Stockholm.
Samt NK. Men det står några sidor bak.
Citera
2014-11-02, 19:45
Medlem
Efter att gått igenom allt skit, så testade jag idag YSL L'Homme Intense. Luktar riktigt gott. Man luktar fantastiskt, rent ut sagt.
Har tidigare haft diverse (imo) rävpiss i form av Diesel, D&G, Ralph Lauren mfl. Och jag får säga att det är lite som med klockor. D&G kanske gör moderiktiga och snygga kläder, men deras klockor borde egenmigen kosta cirka 1000kr om man tar hänsyn till kvalitén och "hantverket" bakom det.

Så, en lite dyrare parfym blev det, men det är väl värt pengarna. Enligt min åsikt kan man lukta gott, sen kan man lukta fantastiskt.
Citera
2014-11-03, 18:51
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Har ett problem..

Jag fattar inte hur ofta man ska (reapply'a) sin EdT brukar ta 2 sprut på morgon och brukar redan gå bort tycker jag efter 2 timmar.. Något tips? Tar spruten på halsen ungefär
Citera
2014-11-03, 19:37
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
Har ett problem..

Jag fattar inte hur ofta man ska (reapply'a) sin EdT brukar ta 2 sprut på morgon och brukar redan gå bort tycker jag efter 2 timmar.. Något tips? Tar spruten på halsen ungefär

Beror ju helt på vilken parfym du har vissa håller ju längre även om det är EDT eller EDP.

Bästa du kan göra är att köpa en doftfri lotion och smörja nacken eller vart du nu har parfymen. Håller några timmar mer.

Sen tycker jag du kan testa en spray i håret. Det håller mycket längre än huden och man får ett fint litet doftmoln runt efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in