ElGiganten i fritt fall … 1.
ElGiganten inleder i stor still med följande anklagelse:
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
1. Varför vägrade NIST först att erkänna att WTC 7 kollapsade i fritt fall?
Lögnaktigt påstående. NIST har aldrig påstått att 7 WTC föll i fritt fall.
Jag ber om precisering, varpå han svarar:
Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
NIST säger att en del av 7 WTC accelererade snabbare än 1G i 2,25 sekunder. Medan du beskrev hela byggnaden. ohederligt eller okunnigt. Välj själv.
Så hur skall du ha det? Antingen menar du hela byggnaden eller så tar vi delar av byggnaden och gör beräkningar på. Välj själv, för min del spelar det ingen roll.
Ingenstans har A&E911Truth eller jag ens låtit antyda att
hela WTC 7 föll i fritt fall.
1. För att det i bokstavlig mening ska vara möjligt krävs det att hela byggnaden, inklusive källaren, i helt intakt skick grävs upp från grunden, lyfts upp (av x antal luftskepp?) så att dess nedersta del hänger x längdenheter ovanför underlaget/marken och därpå faller i fritt fall där ingen av strukturens delar erbjuder något motstånd till någon annan del under fallet. Ingen mentalt frisk människa har mig veterligen hävdat att det är den rimliga tolkningen av ”byggnad kollapsade i fritt fall”.
Dvs, frasen ”WTC 7 kollapsar i fritt fall” går inte att tolka på ett annat sätt än att det är en
del av byggnaden som gör så under en del av den totala kollapsen.
Vilken del? Ja, det står precis under rubriken:
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
3. NIST förklarar inte hur WTC 7 kan kollapsa i accelererande fritt fall
---> Efter att först ha förnekat det, tvingades NIST medge att WTC 7 kollapsade i accelererande fritt fall under 2.25 sekunder, sträckan 8 våningar.
Dvs, den del av byggnaden som befann sig ovanför den zon som gav vika och som kollapsade under x antal sekunder och x antal våningar, varav 2,25 sekunder och 8 våningar utgjordes av fritt fall.
Slutsats:
1. Varken A&E911Truth eller jag har påstått att NIST erkänner att
hela WTC 7 föll i fritt fall.
2. Tvärtom så anges det tydligt precis under rubriken att påståendet syftar på just
en del av byggnaden (en del av tiden).
3. Att som ElGiganten påstå att min fråga är ett ”lögnaktigt påstående” är alltså inte bara missvisande och ett magnifikt hermeneutiskt magplask , det är dessutom en ren lögn.
Så, ElGiganten, vem är det som ”ljuger” så här långt?
Om ElGiganten däremot istället för "lögnaktigt" hade skrivit "missledande", så hade frågan öppnat upp för en mer ingående analytisk diskussion av vad NIST faktiskt menar med "fritt fall" och vad dess implikationer för hur byggnaden kollapsade i så fall är.
Jag ska i kommande inlägg visa att även detta i så fall vore en "lögn" från ElGigantens sida. En av ett stort antal sådana, ska det visa sig.
Fortsättning följer.