2015-04-12, 13:42
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner
Hur var dom gamla? Har också hört att dom var mycket bättre.

Smal stråle, mjukt system när man tryckte på capen osv. Sen kloggade dom i princip inte capsen heller.

Var precis och målade med Kobra och det är FAN vad dom dammar. Det blåser trots allt lite, men fick i ansiktet som fan igen. Aldrig märkt av detta på andra burkar. Eller det är bara jag?
Citera
2015-04-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Tog för givet att han menade randompack henxs, (deras egna burkar men dom väljer ut färgerna)

Hl's randomcans funkar endast till bombing.. Med något enstaka undantag.
Henxs säljer ju däremot inte random-cans utan bara random-packs - därav tänkte jag att han syftade på Highlights eftersom de faktiskt säljer random-cans.

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Var precis och målade med Kobra och det är FAN vad dom dammar. Det blåser trots allt lite, men fick i ansiktet som fan igen. Aldrig märkt av detta på andra burkar. Eller det är bara jag?
Använde du det förvalda Universal-capet och är det hög- eller lågtrycksversionen du använde? Har själv inte stött på att Kobra har dammat överdrivet. Chromen skall i så fall vara undantaget.
Citera
2015-04-14, 18:19
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Henxs säljer ju däremot inte random-cans utan bara random-packs - därav tänkte jag att han syftade på Highlights eftersom de faktiskt säljer random-cans.

Använde du det förvalda Universal-capet och är det hög- eller lågtrycksversionen du använde? Har själv inte stött på att Kobra har dammat överdrivet. Chromen skall i så fall vara undantaget.
HL Säljer väl dessutom bara randoms i kulören vit för tillfället.
Citera
2015-04-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
HL Säljer väl dessutom bara randoms i kulören vit för tillfället.
Hade ingen aning om det, men även enligt deras hemsida visade det sig vara så.
Citera
2015-04-15, 14:00
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Blandade caps, både high och low.

Chromen är värst, men jag fick i hela huvudet nu sist, haha. Inte jättestora partiklar eller jättemånga, but still..
Citera
2015-04-24, 19:53
Medlem
sericss avatar
Någon som kört med CRC Pro Paint? hur står de sig i jämförelse med andra "mack" cans?
Citera
2015-04-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serics
Någon som kört med CRC Pro Paint? hur står de sig i jämförelse med andra "mack" cans?
Skillnader på sprayfärg inom kategorin "mack-färg" är såpass nyanserad så det är svårt att ge ett riktigt bra svar på det. Hursomhelst tycker jag CRC:s silver är riktigt bra med tanke på omständigheterna. Utöver det tycker jag deras Primer som är grå och deras vita som är matt är helt okej. Deras svarta som finns i blank samt matt och deras vita som även finns i blank är inget att ha enligt mig.
Citera
2015-04-24, 22:58
Medlem
sericss avatar
Citat:
Skillnader på sprayfärg inom kategorin "mack-färg" är såpass nyanserad så det är svårt att ge ett riktigt bra svar på det. Hursomhelst tycker jag CRC:s silver är riktigt bra med tanke på omständigheterna. Utöver det tycker jag deras Primer som är grå och deras vita som är matt är helt okej. Deras svarta som finns i blank samt matt och deras vita som även finns i blank är inget att ha enligt mig.

Okej tack så mycket för ett utförligt svar! du råkar inte ha erfarenhet av röd/blå?
Citera
2015-04-24, 23:36
Medlem
Citat:
Okej tack så mycket för ett utförligt svar! du råkar inte ha erfarenhet av röd/blå?
Prestandamässigt skulle jag inte säga att de skiljer sig jättemycket ifrån Hagmans RAL-färger som de själva benämner som "täckfärger", om de är några du har erfarenhet av. Hagmans RAL-färger har däremot en något bättre täckningsförmåga och håller sig och relevanta längre trots solens påverkan.

Förutsatt att vi talar om samma CRC-kulörer så brukar resultaten av "normala färger", trots färg på locket, bli ganska mörka. "True blue" blir ofta "blue" och "red" blir ofta "rose red" eller nästan "lava", likt:
http://i.imgur.com/1PMgPzR.jpg
http://i.imgur.com/ISoaZRT.gif
Citera
2015-04-25, 00:05
Medlem
sericss avatar
Citat:
Prestandamässigt skulle jag inte säga att de skiljer sig jättemycket ifrån Hagmans RAL-färger som de själva benämner som "täckfärger", om de är några du har erfarenhet av. Hagmans RAL-färger har däremot en något bättre täckningsförmåga och håller sig och relevanta längre trots solens påverkan.

Förutsatt att vi talar om samma CRC-kulörer så brukar resultaten av "normala färger", trots färg på locket, bli ganska mörka. "True blue" blir ofta "blue" och "red" blir ofta "rose red" eller nästan "lava", likt:
http://i.imgur.com/1PMgPzR.jpg
http://i.imgur.com/ISoaZRT.gif

Åter igen tack för bra info har tyvärr inte provat hagmans RAL färger, dom ända jag har erfarenhet av färgmässigt är multona som jag älskar men nu kan jag komma över några CRC i rött och blått för 5 kronor st, är de värt det tycker du?
Citera
2015-04-25, 00:49
Medlem
Citat:

Den matt svarta är grym!
Citera
2015-04-25, 01:51
Medlem
falafelnummeretts avatar
Citat:
Åter igen tack för bra info har tyvärr inte provat hagmans RAL färger, dom ända jag har erfarenhet av färgmässigt är multona som jag älskar men nu kan jag komma över några CRC i rött och blått för 5 kronor st, är de värt det tycker du?

5kr per kanna. Klart värt oavsett kvalité. Går alltid att bomba med eller köra throwups med skitfärg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in