Citat:
Ursprungligen postat av
JayGatsby
Wall of text men ingen motivering till varför Real skulle slå Juve?

Nämnde inte Juventus då jag anser att det skulle vara riktigt dåligt av Real att åka ut mot Juve när man har chans att vinna CL 2 år i rad.
Först och främst vill jag säga att jag har ytterst respekt för Juventus, det är en anrik och respektabel klubb. Jag unnar Juventus framgång speciellt efter Calciopoli skandalen så det är trevlig att dom återinträtt fotbollens absoluta finrum.
Varför kommer Real slå ut Juventus? Det är klasskillnad på klubbarna, både materialmässigt och ekonomiskt. Juventus hade stora problem med Monaco men var rätt imponerande mot Dortmund, dock är det både ett och två steg upp från det motståndet till Real. Real Madrid har italienskfotboll och CL professorn Ancelotti på tränarbänken, man har mycket mer erfarenhet på denna nivån, Real slog Juventus tämligen enkelt i båda matcherna under gruppspelet förrförra säsongen. Juventus kommer ligga lågt men tempot Real håller i viktiga CL matcher kommer leda till att Juventus backlinje kommer göra misstag som förr eller senare kommer att utnyttjas.
Juventus hade även enorma problem med Atletico, en klubb Real Madrid hade kört över om man inte slarvade så mycket i avslutsfasen under dubbelmötet. Juventus är en klubb som skall vara mer än nöjda med att man nådde semifinalen, men här tar det stopp, Real Madrid kryssar borta och sedan tar man en knapp seger på hemmaplan.
Jag hade kunnat gå in i mer detalj men jag avvaktar om någon framför någon åsikt som vi sedan kan spinna vidare på.