2015-04-24, 18:56
Medlem
Kafferastens avatar
Mm mycket fokus på Messi och C Ronaldo som vanligt men blir inte förvånad om Thomas Müller är den som kliver fram och avgör en semi eller en final. Har följt Bayern regelbundet den här säsongen och vilken härlig fotbollsspelare de där är. Dom stora orden lär komma efter karriären.
Citera
2015-04-24, 20:50
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Mm mycket fokus på Messi och C Ronaldo som vanligt men blir inte förvånad om Thomas Müller är den som kliver fram och avgör en semi eller en final. Har följt Bayern regelbundet den här säsongen och vilken härlig fotbollsspelare de där är. Dom stora orden lär komma efter karriären.
T Müller är fantastisk men för allround för att nämnas som en av de bästa även om jag tycker han förtjänar det, 2 vm i rad har han klivit fram, kan spela på många positioner, helt klart en spelare jag skulle vilja ha i mitt lag.
Plånboken hoppas på Barca men hjärtat säger Bayern, Lahm, Schwein, Lewy och Müller är alla spelare jag gillar skarpt. Hade hoppats på Bayern-Barca i final men en semi är bra det med, Juve är duktiga taktiskt och jag tror Real kommer få problem mot dem. Väldigt ovissa semifinaler, sett många Barcafans säga att Real fått en räkmacka till semi och nu även final och att Barca fått kämpat mer, ibland har man mer tur med lottningen men jag tror som sagt inte att Real kör över Juventus även om jag tror de tar det och att det blir Bayern-Real i finalen.
Citera
2015-04-24, 22:02
Medlem
hakansukkurs avatar
Basta av alla lottningar for alla utom Bayern som jag ser det.

-Barca maste vilja ha revansch och far mata sig mot Pep. Kan ju inte bli battre. RM hade dessutom varit svarare for Barca imo. Ok Juve anses lattare men det har blir ju en klassisker, Pep pa Camp Nou.

-Juve mot Ancelotti aven det perfekt. Juve fansen har verkar anse sig ha ett starkare mittfalt an RM och det ar dar matchen kommer avgoras. Haller med om att det kommer avgoras pa mitten och med Modric borta ar vi nagot handikappade, men tror fortfarande ni underskattar var mitt (med all ratt efter var dipp jan-feb) men James ar viktigare an de flesta forstar, viktigare an tom Modric.

-RM behover inte bevisa sig mot Bayern efter var uppvisning forra aret. Och Clasicos forekommer anda ratt frekvent och RM har spelat dominerat motena denna sasong aven i torsken borta.

-Bayern skulle val mojligtvis vilja ha revansch pa RM eller anse att Juve ar ett enklare lag att sla och de enda som kan klaga enligt mig.
Senast redigerad av hakansukkur 2015-04-24 kl. 22:17.
Citera
2015-04-24, 22:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Basta av alla lottningar for alla utom Bayern som jag ser det.

-Barca maste vilja ha revansch och far mata sig mot Pep. Kan ju inte bli battre. RM hade dessutom varit svarare for Barca imo. Ok Juve anses lattare men det har blir ju en klassisker.

-Juve mot Ancelotti aven det perfekt. Juve fansen har verkar anse sig ha ett starkare mittfalt an RM och det ar dar matchen kommer avgoras. Haller med om att det kommer avgoras pa mitten och med Modric borta ar vi nagot handikappade, men tror fortfarande ni underskattar var mitt (med all ratt efter var dipp jan-feb) men James ar viktigare an de flesta forstar, viktigare an tom Modric.

-RM behover inte bevisa sig mot Bayern efter var uppvisning forra aret. Och Clasicos forekommer anda ratt frekvent.

-Bayern skulle val mojligtvis vilja ha revansch pa RM eller anse att Juve ar ett enklare lag att sla och de enda som kan klaga enligt mig.

I mina ögon är det fullständigt ointressant vilket lag Bayern får möta i en semi. Det enda som gäller, när laget kommit så här långt, är en vinst i turneringen. Då måste två av tre lag besegras, i vilken ordning det sker är lika svårt hur än lotten faller ut. Drömlottningar existerar inte i en CL-semi.
Citera
2015-04-24, 22:25
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Det kommer bli bra matcher helt klart men känns som man börjar tröttna med samma lag i semifinal.

Barca och Juve spelade inte semi förra året.
Citera
2015-04-24, 22:33
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I mina ögon är det fullständigt ointressant vilket lag Bayern får möta i en semi. Det enda som gäller, när laget kommit så här långt, är en vinst i turneringen. Då måste två av tre lag besegras, i vilken ordning det sker är lika svårt hur än lotten faller ut. Drömlottningar existerar inte i en CL-semi.
Haller med 100%. Jag blev nojd nar RM lottades mot ATM som varit var baneman denna sasong, vi hade inte fortjanat att ga vidare om vi inte skulle lyckas sla dom. Det jag menar ar att lottningarna ar intressanta pga historik och aktuella laget klubbarna emellan.
Citera
2015-04-25, 00:22
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
My bad, såg att det blev 2-2 i Turin. Det kommer givetvis bli en tuff match, det är inte Granada Real Madrid möter. Men jag förväntar mig en match som påminner om den Real precis spelade mot Atletico. Nyckeln för Juventus är att inte vara fega och endast försvara, för när motståndarna blir passiva och madridspelarna känner att man har koll på försvaret så blir man livsfarliga. Vinner Juventus inte hemma så skulle det minska chanserna till avancemang drastiskt. Real kommer utnyttja Juventus iver att gå fram i Turin genom att plocka fram vårt bästa vapen, kontringsfotbollen. Minns ni Ronaldo och Bale? Det hade jag gjort om jag va juventino.

Vet att du ville lira RM om det blev Juve. Jag tror oxa vi har hygglig chans att ro hem det och bokade Barca, eftersom oddsen ar fel 2,85 vinnare och spelade RM 3,3. Risk om RM torskar och enorm uppsida om Bayern spoar Barca.
Citera
2015-04-25, 08:29
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Barca och Juve spelade inte semi förra året.

Jag trodde att alla skulle förstå vad jag menade men tydligen inte. Det är trist att det så ofta är samma lag som spelar semifinaler. Barcelona, Real och Bayern är väldigt ofta där.

Förlåt om jag var lite otydlig innan. Förstod du bättre nu eller vill du ha fler ord?
Citera
2015-04-25, 10:43
Medlem
Tror Barça passerar ganska bekvämt, med tanke på att Peps Bayern inte är på samma nivå som Jupp Heynckes samt att Messi inte spelar halvskadad som han gjorde sist (vilket tillfredsställde Bayern något enormt då otroligt mycket ansvar lades på Iniesta som fick otroligt lite utrymme tack vare Schweinsteiger samt Javi Martinez). Sen så har försvarsspelet blivit mycket stabilare där de tagit Barça till ett av de minst insläppta mål per match ratio på många år.

Sen ska vi inte glömma att Bayern gjorde 2 mål i 4-0 krossen på fasta situationer, där Barça inte bara har en mycket bättre målvakt än den trötte Valdes utan en Mathieu på 189cm som stormtrivs med att rensa undan bollen på pannan. Glöm inte Müllers obstruktion på Alba när Robben satte 3-0 målet på Allianz. MSN-trion är det dessutom målgaranti på så Barça fans ska i mitt tycke vara relativt optimistiska.
Citera
2015-04-25, 10:55
Bannlyst
Messi har varit lite seg och verkar vara riktigt trött senaste matcherna. Tror faktiskt att Bayern tar det. Bayern mot Juventus i finalen.
Citera
2015-04-25, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big$Pimpin
Messi har varit lite seg och verkar vara riktigt trött senaste matcherna. Tror faktiskt att Bayern tar det. Bayern mot Juventus i finalen.
Äh dom har Neymar och Suarez i form så tror knappast något lag kan stå emot Barca
Citera
2015-04-25, 12:21
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag trodde att alla skulle förstå vad jag menade men tydligen inte. Det är trist att det så ofta är samma lag som spelar semifinaler. Barcelona, Real och Bayern är väldigt ofta där.

Förlåt om jag var lite otydlig innan. Förstod du bättre nu eller vill du ha fler ord?

Nu blev det tydligt och bra. Förstår hur du tänker men så kommer det alltid att vara. Vissa lag dominerar i Europa under några år, sedan blir det nya som dominerar osv osv. Fast du är alltid neg till CL, alla matcher innan semi är träningsmatcher och väl där så blir det tråkigt pga samma lag år in och år ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in