2015-04-24, 17:22
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Wall of text men ingen motivering till varför Real skulle slå Juve?

Jag skriver min respons nu.
Senast redigerad av Marlo.Stanfield 2015-04-24 kl. 17:33.
Citera
2015-04-24, 17:23
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
känner du dig verkligen som rätt person att komma med ett sådant inlägg? skulle väl kunna lista upp drygt 10 inlägg av dig som inte har haft någon substans alls förutom att just berätta för folk att dom inte ska "räkna ut juve" eller att du "tror juve vinner hela skiten" utan någon närmare förklaring

___
hoppas på barca juve i final. el clasico hade bara varit tråkigt och pep är typ en äckligare människa än alla spelare i barcelona tillsammans så det skulle kännas svårt att heja på den psykopaten i semifinalen. får hoppas på några psykbryt där han ger spelare örfilar m.m ifall resultatet inte går deras väg.

Du skulle gått till SpecSavers.
Onelinerinlägg är en helt annan sak än vad som avhandlades här.

MarloStanfield gjorde en lång utläggning om varför han tyckte semifinalerna var bra och gick igenom Bayern, Barca och Real men nämnde inte Juve.
Det var vad jag reagerade på.

Skulle han sagt "Real vinner allt" hade jag knappast svarat det jag gjorde, inte sant?
Citera
2015-04-24, 17:25
Medlem
Citat:
Skulle han sagt "Real vinner allt" hade jag knappast svarat det jag gjorde, inte sant?

vi hade nog fått se minst en 2-3 stycken "räkna ut inte ut juve" skulle jag tippa på.
Citera
2015-04-24, 17:34
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Wall of text men ingen motivering till varför Real skulle slå Juve?

Nämnde inte Juventus då jag anser att det skulle vara riktigt dåligt av Real att åka ut mot Juve när man har chans att vinna CL 2 år i rad.

Först och främst vill jag säga att jag har ytterst respekt för Juventus, det är en anrik och respektabel klubb. Jag unnar Juventus framgång speciellt efter Calciopoli skandalen så det är trevlig att dom återinträtt fotbollens absoluta finrum.

Varför kommer Real slå ut Juventus? Det är klasskillnad på klubbarna, både materialmässigt och ekonomiskt. Juventus hade stora problem med Monaco men var rätt imponerande mot Dortmund, dock är det både ett och två steg upp från det motståndet till Real. Real Madrid har italienskfotboll och CL professorn Ancelotti på tränarbänken, man har mycket mer erfarenhet på denna nivån, Real slog Juventus tämligen enkelt i båda matcherna under gruppspelet förrförra säsongen. Juventus kommer ligga lågt men tempot Real håller i viktiga CL matcher kommer leda till att Juventus backlinje kommer göra misstag som förr eller senare kommer att utnyttjas.

Juventus hade även enorma problem med Atletico, en klubb Real Madrid hade kört över om man inte slarvade så mycket i avslutsfasen under dubbelmötet. Juventus är en klubb som skall vara mer än nöjda med att man nådde semifinalen, men här tar det stopp, Real Madrid kryssar borta och sedan tar man en knapp seger på hemmaplan.

Jag hade kunnat gå in i mer detalj men jag avvaktar om någon framför någon åsikt som vi sedan kan spinna vidare på.
Citera
2015-04-24, 17:34
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag skriver min respons nu.

Först och främst vill jag säga att jag har ytterst respekt för Juventus, det är en anrik och respektabel klubb. Jag unnar Juventus framgång speciellt efter Calciopoli skandalen så det är trevlig att dom återinträtt fotbollens absoluta finrum.

Varför kommer Real slå ut Juventus? Det är klasskillnad på klubbarna, både materialmässigt och ekonomiskt. Juventus hade stora problem med Monaco men var rätt imponerande mot Dortmund, dock är det både ett och två steg upp från det motståndet till Real. Real Madrid har italienskfotboll och CL professorn Ancelotti på tränarbänken, man har mycket mer erfarenhet på denna nivån, Real slog Juventus tämligen enkelt i båda matcherna under gruppspelet förrförra säsongen. Juventus kommer ligga lågt men tempot Real håller i viktiga CL matcher kommer leda till att Juventus backlinje kommer göra misstag som förr eller senare kommer att utnyttjas.

Juventus hade även enorma problem med Atletico, en klubb Real Madrid hade kört över om man inte slarvade så mycket i avslutsfasen under dubbelmötet. Juventus är en klubb som skall vara mer än nöjda med att man nådde semifinalen, men här tar det stopp, Real Madrid kryssar borta och sedan tar man en knapp seger på hemmaplan.

Jag hade kunnat gå in i mer detalj men jag avvaktar om någon framför någon åsikt som vi sedan kan spinna vidare på.

Det är nog bara du som tycker det, Real Madrid fick verkligen kriga och hade en massa flyt med sig under matcherna, tänker på det icke-existerande röda kortet på Chiellini och Caceres hemåtpassning som gav Ronaldo ett friläge (och 1-1) "against the run of play" som brittiska kommentatorer brukar säga
Citera
2015-04-24, 17:40
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Nämnde inte Juventus då jag anser att det skulle vara riktigt dåligt av Real att åka ut mot Juve när man har chans att vinna CL 2 år i rad.

Fullt legitim åsikt. Jag bara reagerade på att du helt utelämnade detta i ditt förra inlägg.

Instämmer dock med Wrathex invändning.
Vi får se nästnästa vecka!
Citera
2015-04-24, 17:40
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Det är nog bara du som tycker det, Real Madrid fick verkligen kriga och hade en massa flyt med sig under matcherna, tänker på det icke-existerande röda kortet på Chiellini och Caceres hemåtpassning som gav Ronaldo ett friläge (och 1-1) "against the run of play" som brittiska kommentatorer brukar säga

My bad, såg att det blev 2-2 i Turin. Det kommer givetvis bli en tuff match, det är inte Granada Real Madrid möter. Men jag förväntar mig en match som påminner om den Real precis spelade mot Atletico. Nyckeln för Juventus är att inte vara fega och endast försvara, för när motståndarna blir passiva och madridspelarna känner att man har koll på försvaret så blir man livsfarliga. Vinner Juventus inte hemma så skulle det minska chanserna till avancemang drastiskt. Real kommer utnyttja Juventus iver att gå fram i Turin genom att plocka fram vårt bästa vapen, kontringsfotbollen. Minns ni Ronaldo och Bale? Det hade jag gjort om jag va juventino.
Citera
2015-04-24, 17:50
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
My bad, såg att det blev 2-2 i Turin. Det kommer givetvis bli en tuff match, det är inte Granada Real Madrid möter. Men jag förväntar mig en match som påminner om den Real precis spelade mot Atletico. Nyckeln för Juventus är att inte vara fega och endast försvara, för när motståndarna blir passiva och madridspelarna känner att man har koll på försvaret så blir man livsfarliga. Vinner Juventus inte hemma så skulle det minska chanserna till avancemang drastiskt. Real kommer utnyttja Juventus iver att gå fram i Turin genom att plocka fram vårt bästa vapen, kontringsfotbollen. Minns ni Ronaldo och Bale? Det hade jag gjort om jag va juventino.

Absolut, glömde nämna att bra lag brukar få med sig tur. Kommer ihåg båda matcherna, då det var ett tag sen vi mötte Real och det är mina absoluta favoritmatcher. Håller med dig om att Juventus måste vinna på hemmaplan för att kunna spela på resultat i Bernabeu, men samtidigt så är inte Real oslagbara där, brukar oftast hända att Real Madrid släpper in ett slarvigt första mål för att sedan vända på matcherna. (Skulle gärna vilja få fram statistik på hur många gånger Real släpper in första målet i sina hemmamatcher)
Citera
2015-04-24, 17:57
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Absolut, glömde nämna att bra lag brukar få med sig tur. Kommer ihåg båda matcherna, då det var ett tag sen vi mötte Real och det är mina absoluta favoritmatcher. Håller med dig om att Juventus måste vinna på hemmaplan för att kunna spela på resultat i Bernabeu, men samtidigt så är inte Real oslagbara där, brukar oftast hända att Real Madrid släpper in ett slarvigt första mål för att sedan vända på matcherna. (Skulle gärna vilja få fram statistik på hur många gånger Real släpper in första målet i sina hemmamatcher)

Släppa in tidiga mål gör Real Madrid jämnt och ständigt när man är ur form eller ofokuserade. Sedan El Clasico i mars har Real Madrid släppt in 2 mål typ. Under hösten var jag säker på att Real skulle vinna CL, man tog 22 raka segrar och var fullständigt lysande, bland annat spelade man ut Barca efter noter. Sen kom en enorm svacka som man tagit sig ur nu. Vi har många skador men Bale och Benzema hinner tillbaka, Marcelo är tillbaka efter avstängning. Modric missar vilket är ett enormt avbräck, men det avbräcket skulle vara större mot ett lag som Barca och Bayern där Real Madrid inte är bollförande och måste ta vara på varje anfall. Modric avbräck blir mindre tydligt mot Juve där Real kommer att få föra spelet.
Citera
2015-04-24, 18:20
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Denna säsongen är dom riktigt unkna, håller du inte med om du verkligen tänker efter? PSG har haft problem hela säsongen i ligan, mediokra lag som Lyon och Marseille har ställt till med ett helvete för dom. PSG i normalt slag är ytterst meriterande att slå ut men inte ett skadeskjutet PSG, det vet jag att du vet om. Det är knappast så att det inte gör skillnad att ha Zlatan borta och istället förlita sig på urusle Cavani. Inte kul att trollkarlen Veratti (fantastisk spelare) och otroligt nyttige Motta är borta till förmån för hör och häpna (!) RABIOT och CABAYE. En David Luiz som försvarsgeneral mot Barca är ju komiskt, skulle lita på Getafe's försvar mer mot Barca än tvärtom.

Nu påstår jag inte att Barca haft någon enkel väg, jag säger bara att man kommer ha enorma problem med Bayern då jag vet hur Barca fungerar. Man får massor med luft under vingarna, oftast rättfärdigt, men i detta fall har man tagit segrar som haussat upp Barca till en nivå man inte bemästrar för tillfället. Barca är väldigt nära den där förlusten som får fansen att skrika om hur värdelös Enrique är, den väntar runt hörnet, förmodligen i CL.

Om du ser Barca som favoriter mot Bayern så hör jag gärna din sida av myntet, jag har dock en väldigt stark känsla att det kommer sluta någorlunda likt det jag förutspår. Speciellt med alla skadade spelare som kommer komma tillbaka för Bayern samtidigt som man redan avgjort ligan och kan vila spelare. Barca har i kontrast Real Madrid flåsandes i nacken, ett kryss för Barca och man ligger helt plötsligt 2:a igen.

Jag skrev innan att det är 50/50 mellan lagen. Tror inte att Barcelona får enormt svårt mot Bayern men självklart kan de förlora. Samma för Bayern, mycket bra lag som kan ta allt.

När de förlorade med 7-0 sammanlagt var klubben Barcelona i det närmaste man kan komma som själslig misär, så är inte fallet nu.

PSG och City är två bra lag som Barcelona hade full kontroll på, det måste man respektera.
Citera
2015-04-24, 18:25
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag skrev innan att det är 50/50 mellan lagen. Tror inte att Barcelona får enormt svårt mot Bayern men självklart kan de förlora. Samma för Bayern, mycket bra lag som kan ta allt.

När de förlorade med 7-0 sammanlagt var klubben Barcelona i det närmaste man kan komma som själslig misär, så är inte fallet nu.

PSG och City är två bra lag som Barcelona hade full kontroll på, det måste man respektera.

Givetvis, det är fina skalper men inte dom bragderna vissa culés målar upp på bröstet. Håller med om 50/50 också då mycket hänger på vilket Bayern som dyker upp. Jag tror personligen det blir en explosiv match, går Barca vidare så kommer dom göra det övertygande, samma gäller Bayern om jag får spekulera.
Citera
2015-04-24, 18:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
hoppas på barca juve i final. el clasico hade bara varit tråkigt och pep är typ en äckligare människa än alla spelare i barcelona tillsammans så det skulle kännas svårt att heja på den psykopaten i semifinalen. får hoppas på några psykbryt där han ger spelare örfilar m.m ifall resultatet inte går deras väg.

Vad gäller Bayern-Barcelona sist så hade de sistnämnda såklart mycket större problem än bara anfallet mot Bayern för två år sedan men en viktig skillnad nu är att Messi är i fantastisk form (han hade problem med skador sist) och de har nu en supertrio på topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in