2015-04-24, 14:39
  #8545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Det är väl bara försöka hitta en bild på en Ukrainsk militär med okänd identitet och hävda att han är amerikank soldat, många amerikaner är slaver, så vad är problemet. Det är väl så "ryss-bevisen" prånglas ut, omvänt!
Vi alla minns ju New York Times "härdade" bildbevis.

Edit: Tänk på att bevis på ryska trupper är noll värt, eftersom många ukrainare är ryssar och det finns frivilliga från Ryssland hos separatisterna. Utan vad vi saknar är bevis på att regulgära trupper från Ryssland deltar aktivt i försvaret av Donetsk och Luhansk.

Problemet är att de ryska soldater som valt att ta bladet från munnen själva berättat hur det ligger till med lögnerna och att ryska förband är på plats och är de som genomför striderna.

Sen har du ju totalt glömt bort de tio ryska fallskärmssoldater som Ukraina råkade tillfångata ett par kilometer in på eget territorium. De hade givetvis navigerat fel, sånt händer ju rätt ofta med ryska förband (U137).

Varför har inga amerikanska soldater tagit bladet från munnen eller råkat navigera fel?

Här är en artikel om de hundratals ryska soldater som valt att strida med Ukraina.

http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/foreigners-who-fight-and-die-for-ukraine-russians-join-ukrainians-to-battle-kremlin-in-donbas-386999 .html

Citat:
Another Russian fighter, whose nom-de-guerre is Varyag (Varangian), is training in Kyiv before going to the war front. He fears retribution if he is publicly identified by name.

Varyag used to run a nationalist group in Russia’s Sakhalin Oblast and served in the country’s navy.He says that he fled Russia in November after authorities opened a criminal case against him for reposting a video that authorities claimed had incited ethnic hatred.

Citat:
“This is not a Russian-Ukrainian war,” Pomor said. “This is a war between vatniks (a common term for Russian imperialists) and non-vatniks, Putin and anti-Putin.”

Den ryska revolutionen är nära, vilken sida skall du då stå på Fuckuto?

Folkets eller diktaturens?
__________________
Senast redigerad av Pobedarov 2015-04-24 kl. 14:44.
2015-04-24, 15:37
  #8546
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Det finns inget mänskligt öga som kan se ett jaktplan på 10.000 meters höjd. Vittnesuppgifterna är falska och påhittade. Dessutom var det mulet den dagen med flera molnlager.

Bara nyttiga idioter tror att man kan se ett jaktplan om ungefär 7 meter på 10 kilometers höjd.

Nej, och hade man nu försökt att vara lite mer trovärdiga så hade man ju inte heller hävdat att "nedskjutningen" skulle ha verkställts genom en flygplanstyp som inte ens har en teoretisk möjlighet att genomföra den enligt Sukhois dvs tillverkarens tekniska specifikationer.

Men obestridliga fakta som ytterst styrks av fysikaliska lagar har ju som bekant aldrig heller varit något hinder för de officiella lögnerna.
2015-04-24, 15:38
  #8547
Medlem
cykelbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Legosoldater från USA sägs återigen ha setts i stridsområdet. Sådana rapporter har förekommit förut. Soldaterna tillhör Academi, tidigare Blackwater, sägs det. Talesmannen kräver en internationell utredning. Kort Kazzura-video med engelsk text.

https://www.youtube.com/watch?v=LF-7BPaaZoY

Detta var intressant, har du några som helst bevis på det? Det sägs även att Hitler och Tupac leder varsin grupp elitsoldater, har du läst några sådana rapporter? De har ju förekommit tidigare, läste det på någon blogg.
__________________
Senast redigerad av cykelbuss 2015-04-24 kl. 15:40.
2015-04-24, 16:23
  #8548
Medlem
jag tror diskussionen skulle gynnas av lite mer ärlighet. klart som fan att ryssland är en aktiv part i konflikten, oavsett om deras soldater/spetskompetens omklassificeras som frivilliga semesterfirare, då rysk toppmodern krigsutrustning - för att inte nämna hundratals stridsvagnar och artilleripjäser - flödar fritt över den ryska gränsen.

hur mycket modern amerikansk krigsutrustning ser ni i ukraina? hur tror ni ryssland skulle reagera om hundratals NATO-stridsvagnar och tusentals "semesterfirare" plötsligt skulle strömma in över polska gränsen?
2015-04-24, 17:06
  #8549
Medlem
Det har kommit en fri skrift med namnet "Ukraine after Euromaidan - Democracy under Fire". Av innehållsförteckningen att döma så verkar den vara en propagandaskrift för östra Ukraina (DPR och LPR). Jag hittade den av en slump på nätet. Den sprids bland annat via fildelningssajter.

Här kan man ladda ner den fritt:
http://cis-emo.net/sites/default/files/imagesimce/after_euromaidan.pdf
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-24 kl. 17:19.
2015-04-24, 17:30
  #8550
Medlem
Spanske Carlos Buca var flygledare i Kiev under MH17-tragedin. Hans twitter-flöde från den dagen finns bevarat på nätet.

Carlos twitter. Spanska och engelska. Publicerat 2014 07 18.

There is apparently a Spanish air traffic controller who was Tweeting that the Ukrainian military not only was responsible for the downing of Flight MH17 but also that they had come into the air traffic control room where he worked in Keiv, seized flight data records and tried to tell the controllers what they had to say about the downing. He also Tweeted that there were “foreigners” who came in with the Ukrainian military when they locked down the ATC station. He states that military chatter confirmed that it was Keiv that took out the flight, not pro-Russian separatists, but no one apparently knew where the order came from.

https://willyloman.wordpress.com/2014/07/18/full-text-and-translations-of-spainbucas-carlos-twitter-feed/
2015-04-24, 17:33
  #8551
Medlem
Här ser man gruvarbetarna demonstrera i Kiev. Enligt uppgift på annan plats, äger/ägde två andra demonstrationer också rum i huvudstaden.

Ukraine: Miners gather in Kiev as protests intensify

https://www.youtube.com/watch?v=6T-6arKAr8E
2015-04-24, 17:42
  #8552
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Spanske Carlos Buca var flygledare i Kiev under MH17-tragedin. Hans twitter-flöde från den dagen finns bevarat på nätet.
Ja det där var ett lustigt skämt, om en spanjor som sade sig jobba som flygledare i Ukraina.
Det lär komma med högt upp på listan över sjuka ryska lögner.
"Dra en ryss" lär bli synonym med att ljuga.

Under tiden när trollen berättar gamla lustiga lögner så har Kreml infört krigslagar i "LNR" eller LPR" som de kallar sig ibland (verkar ha lite svårt bestämma sig vad charaden ska kallas).
Citat:
The Russian LPR regime in Eastern Ukraine declared martial law against the backdrop of "Kiev forces' aggressions"
War coming!
https://twitter.com/Conflict_Report/status/591593620400173056

Man kan anta att det ryska folkmordet på ukrainare går in i nytt skede, de lär leta upp alla som kan ukrainska och mörda dom på plats inför våroffensiven.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-04-24 kl. 17:47.
2015-04-24, 18:10
  #8553
Medlem
Xeliouss avatar
Kiitos Finland! De har ratificerat Ukrainas EU-association:
Citat:
Today Finland ratified Ukraine-EU Association Agreement
Kiitos!
http://www.unian.info/politics/1071158-finland-ratifies-ukraine-eu-association-agreement.html

Portugal likaså:
Citat:
Portugal ratified Agreement on Association of Ukraine with the EU.

Välkomna in Ukraina!
2015-04-24, 18:11
  #8554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Finns det något bildmaterial om det där, där man ser legosoldaterna ? Jag såg en textkälla, som jag nu inte hittar, men jag tror inte den innehöll några bilder. Intressanta uppgifter är det iaf.
Inte legosoldater, men "US paratroops stay on mission training Ukraine’s guardsmen"
http://www.stripes.com/news/europe/us-paratroops-stay-on-mission-training-ukraine-s-guardsmen-1.341556
" Particularly interesting, why the military or the police to be able to abduct people."
https://translate.google.se/translate?hl=&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.vesti .ru%2Fdoc.html%3Fid%3D2529424
" And turning to the subject of Minsk agreements, I would remind you that these agreements pre-supposed that all foreign fighters, or so-called instructors, should be removed from Ukraine."
http://www.presstv.ir/Detail/2015/04/24/407875/Ukraine-United-States-Russia-Minsk-agreements-paratroopers-EU-Poroshenko-Ukrainian-parliament-
__________________
Senast redigerad av Irriga 2015-04-24 kl. 18:27.
2015-04-24, 18:13
  #8555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Spanske Carlos Buca var flygledare i Kiev under MH17-tragedin. Hans twitter-flöde från den dagen finns bevarat på nätet.

Carlos twitter. Spanska och engelska. Publicerat 2014 07 18.

There is apparently a Spanish air traffic controller who was Tweeting that the Ukrainian military not only was responsible for the downing of Flight MH17 but also that they had come into the air traffic control room where he worked in Keiv, seized flight data records and tried to tell the controllers what they had to say about the downing. He also Tweeted that there were “foreigners” who came in with the Ukrainian military when they locked down the ATC station. He states that military chatter confirmed that it was Keiv that took out the flight, not pro-Russian separatists, but no one apparently knew where the order came from.

https://willyloman.wordpress.com/2014/07/18/full-text-and-translations-of-spainbucas-carlos-twitter-feed/
Ja den där spanske flygledaren påminner om jesus, alla har hör talas om honom men ingen vet om han existerat.
Men visst, det är inte hlt fel att föremjuka Putin genom att länka till konspirationssidor med smörja som huvudinriktning.
2015-04-24, 18:47
  #8556
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Här ser man gruvarbetarna demonstrera i Kiev. Enligt uppgift på annan plats, äger/ägde två andra demonstrationer också rum i huvudstaden.

Ukraine: Miners gather in Kiev as protests intensify

https://www.youtube.com/watch?v=6T-6arKAr8E

http://www.bloombergview.com/articles/2015-04-24/ukraine-s-president-takes-on-its-richest-man

Strejk pga av att Achmetov är i konflikt med Poroshenko naturligtvis. Achmetov organiserar "gruvarbetarstrejken". De är Achmetovs anställda. DTEK som ingår i Achmetovs konglomerat System Management Capital, handlar med energi och är monopolisten inom kol. Vilket inte gillas av nya regimen av rena konkurrensskäl naturligtvis. DTEK har skulder och Achmetov försöker kompensera sig med höjda priser. Eftersom man tycker att det inte är Ukraina som ska betala Achmetovs skulder, så kan detta drabba gruvarbetarna i slutändan då Achmetov inte drar sig för utpressning. Men det är dags att ta i med hårdhandskarna mot oligarker. Den relativt lojale Kolomoisky fick veta sin plats innan.

Achmetov har mycket tillgångar kvar i Ukraina, varför han initialt försökte låtsas vara samarbetande med den nya regimen i Kyiv. Men det är en balansakt. Det blir mer och mer uppenbart vart hans lojalitet ligger, men tror ändå inte han vill han befinna sig rakt under Putin heller. Achmetov är Ukrainas absolut rikaste oligark med massor av anställda i Donbass, och som försöker samtidigt hålla business as usual i Donbass - samtidigt som separatistslöddret drar omkring. Tydligen tror alla rysstroll på tråden att Mozgovoi har inflytande...en kock utan pengar...

Så här bor Achmetov i London...Dyraste penthouselägenheten i hela London..
http://www.theguardian.com/uk/2011/apr/19/rinat-akhmetov-one-hyde-park
http://www.onehydepark.com/
__________________
Senast redigerad av birgerkungen 2015-04-24 kl. 19:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in