2015-04-24, 07:13
  #8533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Man börjar verkligen trassla in sig i lögnerna nu, den proryska sidan har ju försökt misskreditera bilden av raketspåren med hänvisning till det dåliga vädret den dagen. Det stämmer att det var helt mulet, och därför kan naturligtvis inte denne "premiärminister" ha sett några ukrainska plan på 10km höjd.

Men det verkliga testet blir naturligtvis om denne man vittnar om vad han sett för haverikommissionen eller inte, och jag tror vi alla vet svaret där.


just alla uppenbara och urbota korkade lögner, och den allmänna nivån av inkompetenta drägg som agerar precis som inkompetenta drägg agerar utan kontroll, får mig ibland att undra hur jävla mycket kontroll kreml verkligen har?

att dom stöder separatisterna och ger direkt militärhjälp är självklart. men ju längre tid som går desto mer funderar jag på vilken reell politisk kontroll putin verkligen har över separatistledarna?
2015-04-24, 08:08
  #8534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag förstår att ni väntar er att Mozgovoi snart ska likvideras. Den högerextrema fascisten Strelkov var er stora idol förut, märkligt för kommunister men ni verkar 100% personfixerade på ett ryskt homoerotiskt sätt. Följa en "Ledare" som ni projicerar era konstiga ideal på, personkultsfantasier där ni ger objektet egenskaper denne inte besitter eller ens vill ha. Det är ett spel för gallerierna, bröd och skådespel för folket. Urgammalt men de ryska fasciststödjarna är lämpliga nyttiga idioter för detta spel som clownerna Strelkov och Mozgovoi fått i uppdrag av Kreml att vara skådespelare i. Femtekolonnare i väst får något att drömma om, homo sovieticus går i extas. Verkligen patetiskt men noterbart för säkerhetstjänster i väst som får ett lackmuspapper och kan skilja ut allmänt dravel från ryssen i östra Ukraina från vad som riktas till en klick i väst också.

Nu har ryssen rättat i leden inför den fascistiska ryska våroffensiven och ni kommer få mindre och färre skådespel. Clownerna kommer försvinna från scenen och det kommer bli fullständigt uppenbart vem och vilka som styr, dvs Kreml.

På vilket sätt skulle jag ha gett Alexei Mozgovoi egenskaper han inte besitter ? Jag återberättar bara vad jag själv sett/läst honom säga, sedan understöder jag givetvis detta entusiastiskt eftersom han har en väldigt bra ideologi. Han ser sig som folkets tjänare, det är själva grunden. Det är just detta osjälviska som är en anledning till att han är så stor. Han vill ha ett samhälle där människor är jämlikar och det finns rättvisa. Vad är det för fel med det ? Oavsett min entusiasm så tycker jag inte jag gett honom några egenskaper han inte har. Han är förvisso väldigt ödmjuk vad gäller hans egen person och sitter inte i intervjuer och skrävlar om hur stor han är. Men faktum kvarstår, han är en stor ledare. En ledare som folket verkligen behöver i denna svåra tid.

Jag vet inte ens vad "ryskt homoerotiskt sätt" är och jag ägnar mig inte åt homoerotik, jag berättar och klargör vad jag tycker om olika personer i Novorossiya.
__________________
Senast redigerad av barkflyt 2015-04-24 kl. 08:16.
2015-04-24, 08:08
  #8535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Man börjar verkligen trassla in sig i lögnerna nu, den proryska sidan har ju försökt misskreditera bilden av raketspåren med hänvisning till det dåliga vädret den dagen. Det stämmer att det var helt mulet, och därför kan naturligtvis inte denne "premiärminister" ha sett några ukrainska plan på 10km höjd.

Men det verkliga testet blir naturligtvis om denne man vittnar om vad han sett för haverikommissionen eller inte, och jag tror vi alla vet svaret där.

Det finns inget mänskligt öga som kan se ett jaktplan på 10.000 meters höjd. Vittnesuppgifterna är falska och påhittade. Dessutom var det mulet den dagen med flera molnlager.

Bara nyttiga idioter tror att man kan se ett jaktplan om ungefär 7 meter på 10 kilometers höjd.
2015-04-24, 10:07
  #8536
Medlem
Den tjugofemte stora humanitära konvojen har tydligen anlänt. De vita lastbilarna rullade in i Donbass igår :

http://sputniknews.com/russia/20150423/1021258844.html#ixzz3Y6eyBime

Citat:
"It [convoy] left the Emergencies Ministry's Donskoy rescue center in the Rostov Region at 04:00 Moscow time [01:00 GMT] and is headed for the state border," Oleg Voronov, deputy chief of the crisis management center with the Russian Emergencies Ministry, said.

According to Voronov, the Russian aid includes medicine, clothes and food, as well as gifts for WWII veterans living in the Donetsk and Lugansk regions, which are being delivered ahead of Victory Day, celebrated on May 9 and marking the capitulation of Nazi Germany to the Soviet Union.
2015-04-24, 10:25
  #8537
Medlem
DNR meddelar om Kievregimens angrepp :

https://www.facebook.com/SouthFrontEN/photos/a.618268324944343.1073741828.617555095015666/702771483160693/?type=1&theater

Citat:
The Donetsk People’s Republic registered 47 cease-fire violations by Ukrainian troops over the past 24 hours

Ukrainian troops shelled the settlements of Spartak, Zhabichevo, Shirokino, Gorlovka, October, as well as the area of the Donetsk airport and Volvo Centre

Ukrainian troops used tank guns, armored vehicle guns, mortars, antiaircraft guns, grenade launchers, small arms and anti-tank guided missiles, as is reported.

“About half of shellings occurs nights, so overnight we have registered 20 violations. I’d to mention that intensity of shelling amazes by stability over last 3 days. Number of Ukrainian violations don’t exceed 50,” the DPR military spokesperson said.
2015-04-24, 10:50
  #8538
Medlem
Man kan ju undra varför Kreml trasslar in sig i dessa uppenbara och lättgenomskådade lögner. Är det någon form av panikåtgärd eller sjuk taktik. Ingen går ju på dessa påståenden som sprids från Kreml.
Är kanske mer att ljuga ihop en förevändning att få fortsätta konflikten i Ukraina genom att sprida intelligensbefriade påståenden om USA och väst inblandning i konflikten. En gnutta sanning, USA och väst samarbetar och hjälper ju Ukraina, utspätt till brädden med lögn. Så gjorde ju även tredje riket en gång. Men Ukrainas aktier stärks ju varje gång en rysk lögn blir påkommen så Kreml motarbetar sig själv en del och kan ändå inte stoppa utvecklingen och vrida klockan tillbaka. Ukraina blir så småningom ett EU-land och troligen även en Natomedlem.
2015-04-24, 10:58
  #8539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Legosoldater från USA sägs återigen ha setts i stridsområdet. Sådana rapporter har förekommit förut. Soldaterna tillhör Academi, tidigare Blackwater, sägs det. Talesmannen kräver en internationell utredning. Kort Kazzura-video med engelsk text.

https://www.youtube.com/watch?v=LF-7BPaaZoY

Finns det något bildmaterial om det där, där man ser legosoldaterna ? Jag såg en textkälla, som jag nu inte hittar, men jag tror inte den innehöll några bilder. Intressanta uppgifter är det iaf.
2015-04-24, 11:01
  #8540
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Man kan ju undra varför Kreml trasslar in sig i dessa uppenbara och lättgenomskådade lögner. Är det någon form av panikåtgärd eller sjuk taktik. Ingen går ju på dessa påståenden som sprids från Kreml.
Är kanske mer att ljuga ihop en förevändning att få fortsätta konflikten i Ukraina genom att sprida intelligensbefriade påståenden om USA och väst inblandning i konflikten. En gnutta sanning, USA och väst samarbetar och hjälper ju Ukraina, utspätt till brädden med lögn. Så gjorde ju även tredje riket en gång. Men Ukrainas aktier stärks ju varje gång en rysk lögn blir påkommen så Kreml motarbetar sig själv en del och kan ändå inte stoppa utvecklingen och vrida klockan tillbaka. Ukraina blir så småningom ett EU-land och troligen även en Natomedlem.
Invasionen av Ukraina fick dom att gå bananas. Kreml har Göbbels som förebild. De ljuger helt uppenbart, utan hänsyn till sanning eller verklighet. Som på Sovjetunionens tid. Se på Bagdad Bob Lavrov före och efter invasionen av Ukraina. Före var han en respekterad man med en del bra åsikter, nu är han en pajas som liknar Bagdad Bob där sanning är noll värd. Man kan inte ens lyssna på honom för ett gott skratts skull då han inte är rolig som Bagdad Bob.

Ukraina har fått Kreml att skämma ut sig, bli ett skämt när det kommer till alla lögner. Landets president ljuger för sin befolkning för öppen ridå, befolkningen visar sig vara mindre begåvade när de tror på sin ledare, som i Nordkorea. Folket skäms när de förstår att de blir utskrattade och när Putin fortsätter ljuga dom i ansiktet samtidigt som deras söner dör för hans skull i ett krig i Ukraina som bara gubben Putin känner behövs.
2015-04-24, 11:52
  #8541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Finns det något bildmaterial om det där, där man ser legosoldaterna ? Jag såg en textkälla, som jag nu inte hittar, men jag tror inte den innehöll några bilder. Intressanta uppgifter är det iaf.

Den här videon har förmodligen varit framme tidigare, den är från januari 2015. En sak går att slå fast och det är att den ukrainska soldaten talar ett västerländsk språk.

https://www.youtube.com/watch?v=GDlX5SSAO0M
2015-04-24, 12:53
  #8542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Finns det något bildmaterial om det där, där man ser legosoldaterna ? Jag såg en textkälla, som jag nu inte hittar, men jag tror inte den innehöll några bilder. Intressanta uppgifter är det iaf.

Det finns tiotusentals bilder på ryska trupper i Ukraina, vapensystem med mera men inte en enda bild på amerikanska "legosoldater". Är inte det lite märkligt?

Den enda anledningen är förstås att det inte finns några amerikanska soldater i östra Ukraina.

Hade det funnits amerikanska soldater på plats så hade vi sett bilder på det på nätet precis som vi med enkelhet kan följa de ryska trupperna utan problem.

I dagens samhälle kan man inte dölja sådana saker.
2015-04-24, 12:57
  #8543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Legosoldater från USA sägs återigen ha setts i stridsområdet. Sådana rapporter har förekommit förut. Soldaterna tillhör Academi, tidigare Blackwater, sägs det. Talesmannen kräver en internationell utredning. Kort Kazzura-video med engelsk text.

https://www.youtube.com/watch?v=LF-7BPaaZoY

Om nu legosoldater från Blackwater har siktats i stridsområdet så är det ju inte frågan om reguljära amerikanska trupper. De är där på uppdrag av en uppdragsgivare, låt oss kalla det "semester".

USA är således helt oskyldiga och har ingenting med det att göra.

För att använda dina argument...
2015-04-24, 13:00
  #8544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Det finns tiotusentals bilder på ryska trupper i Ukraina, vapensystem med mera men inte en enda bild på amerikanska "legosoldater". Är inte det lite märkligt?

Den enda anledningen är förstås att det inte finns några amerikanska soldater i östra Ukraina.

Hade det funnits amerikanska soldater på plats så hade vi sett bilder på det på nätet precis som vi med enkelhet kan följa de ryska trupperna utan problem.

I dagens samhälle kan man inte dölja sådana saker.
Det är väl bara försöka hitta en bild på en Ukrainsk militär med okänd identitet och hävda att han är amerikank soldat, många amerikaner är slaver, så vad är problemet. Det är väl så "ryss-bevisen" prånglas ut, omvänt!
Vi alla minns ju New York Times "härdade" bildbevis.

Edit: Tänk på att bevis på ryska trupper är noll värt, eftersom många ukrainare är ryssar och det finns frivilliga från Ryssland hos separatisterna. Utan vad vi saknar är bevis på att regulgära trupper från Ryssland deltar aktivt i försvaret av Donetsk och Luhansk.
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-24 kl. 13:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in