2015-04-24, 11:44
Medlem
Näkyvä till NHL alltså.

http://www.luleahockey.se/artikel/66562/
Citera
2015-04-24, 11:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Familjen skall bo på Hamar. Jag pratade om enkelheten i att ta sig till jobbet.
Ja men det är ju inte allt. Det jag skrev är såklart en viktig faktor då.
Närhet. Alla tre är rätt bra. Levnadsstandard? Sthlm, Malmö Karlstad.. Såvida han inte gillar inskränkthet, jägare och hatar varg.
Citera
2015-04-24, 11:47
Medlem
Giggsys avatar
Nick Sörensen till LHC?

http://www.corren.se/sport/lhc/finalstjarnan-till-lhc-blir-klart-7980215.aspx
Citera
2015-04-24, 11:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srednal
Näkyvä till NHL alltså.

Hoppsan, bad news varje vecka för Luleå. Man tappar dom bästa spelarna på löpande band.
Vilken klubb ska Näkyvä till i NHL?
Citera
2015-04-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hoppsan, bad news varje vecka för Luleå. Man tappar dom bästa spelarna på löpande band.
Vilken klubb ska Näkyvä till i NHL?
Ja, det är riktigt kasst. Hade hoppats på att han skulle stanna en säsong till iallafall.
Har ingen aning om vart han ska.

Gillar dock det han säger här
"- Jag önskar laget all lycka till med den kommande säsongen, jag vet att man har något riktigt intressant på gång och jag kommer följa laget när de spelar final om ett år och fälla en tår när man sedan tar hem guldet och jag inte kunnat vara med."
Citera
2015-04-24, 12:11
Medlem
Ferross avatar
Tråkigt med Näkyvä, ställer mig dock tveksam till om han kommer kunna ta en plats i NHL. Han kladdar lite för mycket med pucken och viker gärna av från det fysiska spelet, det såg vi inte minst i slutspelet.

Det blir mycket jobb för Osten nu, som jag har förstått det så är det två-tre spetsforwards plus en ersättare för Näkyvä som ska in.
Citera
2015-04-24, 12:13
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tråkigt med Näkyvä, ställer mig dock tveksam till om han kommer kunna ta en plats i NHL. Han kladdar lite för mycket med pucken och viker gärna av från det fysiska spelet, det såg vi inte minst i slutspelet.

Det blir mycket jobb för Osten nu, som jag har förstått det så är det två-tre spetsforwards plus en ersättare för Näkyvä som ska in.

Frallan kanske, känns ändå som ett nerköp om det mot förmodan skulle hända.
Citera
2015-04-24, 12:27
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srednal
Näkyvä till NHL alltså.

Ah, så Luleå har ögon från NHL på sig. Hoppas någon kniper Sweatt. Han kan nog göra nytta i nåt bottenlag.
Citera
2015-04-24, 12:32
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Tre forwards till utöver de 13 ni har. Och då är inga juniorer förutom Wallmark och Cehlarik. Och de är så pass etablerade spelare så de räknar inte med att sitta på läktaren. Förstår mig inte på Luleås lagbygge.
Värvningen av Hedman är tex helt obegriplig.
Vilka ska ni skicka till Asplöven? Tror inte typ Ekarv är så sugen på att spela mer i allsvenskan. Fabricius och Forsberg lär nog inte heller vilja pendla till Haparanda.
Citera
2015-04-24, 12:41
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Frallan kanske, känns ändå som ett nerköp om det mot förmodan skulle hända.

Frallan vore helt klart ett nerköp från Näkyvä. Gillar inte hur han dessutom inte verkar kunna stanna i Luleå mer än i någon enstaka säsong innan han vill bort, trots kontrakt. En väldigt överskattad back.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Tre forwards till utöver de 13 ni har. Och då är inga juniorer förutom Wallmark och Cehlarik. Och de är så pass etablerade spelare så de räknar inte med att sitta på läktaren. Förstår mig inte på Luleås lagbygge.
Vilka ska ni skicka till Asplöven? Tror inte typ Ekarv är så sugen på att spela mer i allsvenskan. Fabricius och Forsberg lär nog inte heller vilja pendla till Haparanda.

Jag tycker också att man har strulat till det en del, det ska bli intressant att se hur man löser det. Jag gillar dock värvningen av Hedman.

Har man otur så tappar man både Cehlarik och Wallmark till andra sidan pölen, i så fall så finns det ju plats, men annars så vet jag inte alls hur man har tänkt.
Citera
2015-04-24, 12:46
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Varför är värvningen av Hedman obegriplig? Han ersätter i princip Per Ledin och är bättre på det mesta, var riktigt bra i Luleå sist men har haft det tungt i FBK. (Många spelare som misslyckas i Färjestad för övrigt, bra betalt men risken att karriären går i stå om man signar för Loobs lakejer.)
Hedman är också väldigt populär bland publiken med sitt hårda men ärliga spel, sånt som man vill se helt enkelt.
Ekarv lär ju spela i SHL om han är tillräckligt bra för det, Fabbe och Foppa lirar i en fjärdekdja med Granström skulle jag tro.
Citera
2015-04-24, 12:49
Medlem
von_Ss avatar
Henrik Haukeland, en norsk ung målis, klar för Leksand. Jon Knuts förlänger. Inte så man blir kåt direkt men alla som vill spela i Leksand är obeskrivligt mycket mer värda än sopor som Ritola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in