2015-05-25, 15:59
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiBenedetto

Är du seriös? Tycker det är jättekul att Luleå satsar.
Citera
2015-05-25, 16:17
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Är du seriös? Tycker det är jättekul att Luleå satsar.
Instämmer. Profiler som annars stuckit till KHL/NLA stannar här. Fantastiskt bra!
Citera
2015-05-25, 16:29
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye

Det imponerande är att få ihop laget och att få det att prestera.

"I play for the United States of America!" - Miracle on ice

Lite av känslan jag fick i Växjö denna säsongen. Lagmoralen och sammanhållningen verkade verkligen finnas där, och det syntes att dem spelade för föreningen och inte endast för lönekuvertet.

Många stjärnor och bra spelare på pappret, som som du säger - gäller att få ihop laget också!

Keep calm and listen to Sam Hallam!
Citera
2015-05-25, 16:32
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain

Många stjärnor och bra spelare på pappret, som som du säger - gäller att få ihop laget också!

Citerar mig själv och tillägger att detta blir Luleås största utmaning kommande säsong! Men tror Fagervall har kompetensen att knyta ihop gruppen
Citera
2015-05-25, 16:59
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Letar han mer? Det missade jag helt, tyckte att Osten lät rätt så nöjd.

Melart blir nog jättebra, en back helt i min smak!

Rajala blir säkert också bra, jag har velat se honom i Luleå i rätt så många år nu, men jag hade ändå föredragit en riktig center istället. Nu verkar det bli Harju och Micflikier som centrar, vilket jag inte alls känner mig såld på.

Lagbygget ser ändå ruskigt spännande ut, om inte annat så lär det spelas underhållande hockey i Luleå nästa säsong.
Precis! Harju säger själv att han trivs bäst på kanten och inte som center, han gör sig bäst på kanten också. Micflickier är givetvis en vass spelare. En bra andracenter i mina ögon men inte en förstacenter i ett lag som satsar mot guld.
Hur som helst ser laget spännande ut och det blir väldigt intressant att se om dom lyckas få alla spelare att dra åt samma håll!
Citera
2015-05-25, 16:59
Medlem
tcfmogs avatar
Som att det skulle vara ett problem att ha för många bra spelare.
Citera
2015-05-25, 17:02
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Som att det skulle vara ett problem att ha för många bra spelare.
Ett lag men endast poänggörare och stjärnor som tänker på sin egen poängproduktion före allt annat är sällan framgångsrikt.
Det är så klar inte säkert att så behöver vara fallet, bara ett exempel.
Citera
2015-05-25, 17:08
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Ett lag men endast poänggörare och stjärnor som tänker på sin egen poängproduktion före allt annat är sällan framgångsrikt.
Det är så klar inte säkert att så behöver vara fallet, bara ett exempel.
När är inte det framgångsrikt? Det som inte brukar vara framgångsrikt är att ha några stjärnor som bara tänker på sin poängproduktion, ett lag med bara stjärnor som tänker på sin poängproduktion vinner helt klart.
Citera
2015-05-25, 17:16
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
När är inte det framgångsrikt? Det som inte brukar vara framgångsrikt är att ha några stjärnor som bara tänker på sin poängproduktion, ett lag med bara stjärnor som tänker på sin poängproduktion vinner helt klart.
Vill se ett lag med bara forwards som cirklar runt kring rödlinjen och väntar på puck samt backar som pinchar på varje tillfälle
Citera
2015-05-25, 17:20
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Om det ska in en förstecenter av hög kvalité måste Luleå ha överlägset störst budget. Allt annat än guld är en superflopp.

Ta inte i så du skiter på dig. Superflopp. Om Skellefteå hade missat guldet för två år sen hade det varit en superflopp. Finns inget lag i dagens SHL som är så överlägsna på pappret som Skellefteå för två år sen.
Citera
2015-05-25, 17:30
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Vill se ett lag med bara forwards som cirklar runt kring rödlinjen och väntar på puck samt backar som pinchar på varje tillfälle
Ja, det skulle vara både framgångsrikt och trevligt att se på.
Citera
2015-05-25, 18:02
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ta inte i så du skiter på dig. Superflopp. Om Skellefteå hade missat guldet för två år sen hade det varit en superflopp. Finns inget lag i dagens SHL som är så överlägsna på pappret som Skellefteå för två år sen.
Och det var det laget som Brynäs slog i SM-finalen 2012😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in