2015-04-09, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Loop? Berätta mer!

Det är inte vanligt förekommande och oftast rör dig sig om en tankeloop där sinnet verkar ha hakat upp sig och samma tanke framkommer om och om igen i vad som känns som oändlighet men fenomenet kan även yrka sig i upplevelse vilket är mycket ovanligt och är någonting jag bara läst på internet, där personen upplever samma känsla eller samma ögonblick om och om igen.
Citera
2015-04-09, 18:30
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det är inte vanligt förekommande och oftast rör dig sig om en tankeloop där sinnet verkar ha hakat upp sig och samma tanke framkommer om och om igen i vad som känns som oändlighet men fenomenet kan även yrka sig i upplevelse vilket är mycket ovanligt och är någonting jag bara läst på internet, där personen upplever samma känsla eller samma ögonblick om och om igen.

WOW

Hoppas jag kommer få uppleva detta. Denna "effekt" verkar mycket intressant. Bara man får någon trevlig tanke som "loopar" sig.
Citera
2015-04-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
WOW

Hoppas jag kommer få uppleva detta. Denna "effekt" verkar mycket intressant. Bara man får någon trevlig tanke som "loopar" sig.

Oftast förekommande i snedtrippar förmodar jag.
Citera
2015-04-09, 22:08
Medlem
Gingers avatar
Citat:

Nej, säg inte så. Effekten lät ju mycket trevlig.

Tänk dig känslan av att få sin lön den 25 i månaden. Om och om igen. Yippi!
Citera
2015-04-10, 15:29
Medlem
GuldBuddahs avatar
Tjabba!

Har funderat på och testa Cubensis ett tag nu då jag har lite liggandes hemma. Har aldrig testat innan, och har endast erfarenhet av Cannabis och Alkohol.

Trivs inte alls tillsammans med andra då det gäller Cannabis, utan känner alltid obehag då jag intagit detta tillsammans med andra. Men har aldrig spårat någonsin på Cannabis. Har alltid känt extrema välbehag och alltid känt att jag har kontrollen när jag är påverkad.
Av just den anledningen så känner jag att detta skulle vara bäst att inta svampen själv.

Jag har i så fall tänkt att göra detta hemma i min lägenhet under nattetid, utan sitter, men har i allra värsta fall, min flickvän i rummet intill. Men vill helst inte att hon ska veta det, då hon alltid oroar sig för småsaker, och förstorar upp allting. Men i allra värsta fall, så har jag henne hemma, och det känns tryggt, då vi vart tillsammans i snart nio år, så är det en person som jag litar på till 100%.

Jag trivs bra med livet just nu, har förra månaden dragit hem en storvinst på lite över 100 lax, jag ska bli farsa, och sommaren börjar närma sig. Känner att jag är i mitt livs form rent fysiskt, och har ingenting som jag direkt oroar mig över.

Har tänkt att prova mig fram med små doser, ungefär börja med 1 g kanske. Vill absolut inte tappa kontrollen, och är inte direkt ute efter att vara så borta som möjligt, utan har tänkt mig mer en annorlunda, flummig natt med film, avslappning, musik och djupa tankar. Alltså en mer terapeutisk effekt. Efter vad jag läst, så hyser jag redan innan jag testat detta, stor respekt för drogen, och det känns lite som med alkohol. Ju mer du tar, desto mer borta blir du. Lagom är nyckeln i detta känner jag.

Låter detta som en bra idé? Vad tror ni om mitt syfte med drogen? Skulle det passa mig utifrån det jag skrivit? Eller ska man hålla sig till Cannabis för det här syftet?

Det enda jag oroar mig över är i så fall om tjejen kommer upp, men det är väldigt sällan, då hon sover som en stock. Men om det skulle hända, kan man fungera hyfsat normalt på en sån liten dos? Kan man skylla på att man rökt en riktigt stark joppe kanske? Hon är inte så erfaren på sådant, och skulle aldrig misstänka att jag provat svamp.

Har läst om effekter, biverkningar, risker, tripp-rapporter, snetrippar osv. Känner mig lite nervös, men samtidigt väldigt nyfiken... Funderar på köra nu i veckan, då jag är ledig från jobbet hela veckan, och har ingenting planerat.

Alla svar uppskattas, och jag tar gärna emot råd och tips från erfarna personer med en vuxen och mogen syn på droger.
Senast redigerad av GuldBuddah 2015-04-10 kl. 16:29.
Citera
2015-04-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Tjabba!

Har funderat på och testa Cubensis ett tag nu då jag har lite liggandes hemma. Har aldrig testat innan, och har endast erfarenhet av Cannabis och Alkohol.

Trivs inte alls tillsammans med andra då det gäller Cannabis, utan känner alltid obehag då jag intagit detta tillsammans med andra. Men har aldrig spårat någonsin på Cannabis. Har alltid känt extrema välbehag och alltid känt att jag har kontrollen när jag är påverkad.
Av just den anledningen så känner jag att detta skulle vara bäst att inta svampen själv.

Jag har i så fall tänkt att göra detta hemma i min lägenhet under nattetid, utan sitter, men har i allra värsta fall, min flickvän i rummet intill. Men vill helst inte att hon ska veta det, då hon alltid oroar sig för småsaker, och förstorar upp allting. Men i allra värsta fall, så har jag henne hemma, och det känns tryggt, då vi vart tillsammans i snart nio år, så är det en person som jag litar på till 100%.

Jag trivs bra med livet just nu, har förra månaden dragit hem en storvinst på lite över 100 lax, jag ska bli farsa, och sommaren börjar närma sig. Känner att jag är i mitt livs form rent fysiskt, och har ingenting som jag direkt oroar mig över.

Har tänkt att prova små doser, ungefär börja med 1 g. Vill absolut inte tappa kontrollen, och är inte direkt ute efter att vara så borta som möjligt, utan har tänkt mig mer en flummig natt med film, avslappning och musik.

Låter detta som en bra idé? Vad tror ni om mitt syfte med drogen? Skulle det passa mig utifrån det jag skrivit? Eller ska man hålla sig till Cannabis för det här syftet?

Det enda jag oroar mig över är i så fall om tjejen kommer upp, men det är väldigt sällan, då hon sover som en stock. Men om det skulle hända, kan man fungera hyfsat normalt på en sån liten dos? Kan man skylla på att man rökt en riktigt stark joppe kanske? Hon är inte så erfaren på sådant, och skulle aldrig misstänka att jag provat svamp.

Har läst om effekter, biverkningar, tripp-rapporter, snetrippar osv. Känner mig lite nervös, men samtidigt väldigt nyfiken...

Det är cool lugnt du kan till och med ta 1.5 utan att tappade verkligheten det minsta lilla.
Om det är standard starka cubensis tror alla är samma .

Jag tog 1.5 första gången men hade velat ha mer ..
Citera
2015-04-10, 15:39
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freja00
Det är cool lugnt du kan till och med ta 1.5 utan att tappade verkligheten det minsta lilla.
Om det är standard starka cubensis tror alla är samma .

Jag tog 1.5 första gången men hade velat ha mer ..

Tack för svar!
Min dealer rekommenderar ca. 1, 5 - 2,5 g för nybörjare. Men lägger mig gärna lågt första gången, och väntar sedan någon månad innan jag höjer. Bara för att se hur man reagerar liksom.
Citera
2015-04-11, 17:04
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:

Om inte annat kan loopen utlösa en snedtripp, just för att det kan vara ganska obehagligt beroende på innehåll och längd. Jag tycker att det ofta är relativt lätt att behålla lugnet under tiden och ta sig ur dem, men när jag var nybörjare var det en obehaglig upplevelse som inte sällan fick trippen att gå mot det sämre hållet.
Senast redigerad av Ett Hund 2015-04-11 kl. 17:06.
Citera
2015-04-18, 19:58
Medlem
crillecrilles avatar
Hej alla resande därute!

Efter att de senaste dryga året ha experimenterat rätt friskt med MDMA, så har jag bestämt mig för att gå vidare och testa LSD. Har en kompis från staterna som tog hit(bor i Centralamerika) papper från Kalifornien så det kostar i stort sett ingenting eftersom jag kan byta det mot eget gräs. Enligt honom så är det "riktigt bra grejer". Vad det betyder för mig har jag ingen aning om så det blir bara en lapp första gången så att jag inte får något liknande när jag tog för mycket md första gången jag testade.

För ett halvår sen tog jag någon form av syra(inte LSD) på en efterfest men ingenting hände, var vaken några extra timmar men inget trippande utöver gräset jag rökte under kvällen. Vet inte vad det var i de där turkosa blommorna vi sög på men de SÖG hur som helst

Jag har funderat lite kring loopar. När jag är riktigt jävla hög på MDMA så händer det att jag loopar under okända tidsrymder. Vanligtvis är det både jag och tjejen som då fastnar i typ "mm jag ska bara massera dina skinkor i tio sekunder, sen kan du gå på toa" och sen gör vi det om och om igen i en timme(?). Betyder detta att jag är väldigt mottaglig för dessa tankevägar eller fungerar det annorlunda på LSD? Jag är väl inte orolig, men kan vara intressant att höra sig för lite innan.

Hur är det med motoriken? Bör jag bestämma innan trippen var jag får röra mig, vilka ställen jag kan klättra på osv? Anledningen att jag frågar är för att jag måste klättra upp på ett räcke för att kunna titta på den aktiva vulkanen nästgårds, utan att gå ut på gatan. Vill helst inte gå ut eftersom vi hade en smått omvälvande upplevelse ute på md för ett tag sen(finns gott om rånare och annat skit här) även om det var helt fantastiskt att beskåda bilar och andra mobila saker.

Känner du att du har något att tillföra mig? Go for it!
Citera
2015-04-21, 04:18
Medlem
esants avatar
Hej!

Har börjat få lust att prova trippa men vet i det närmaste ingenting om vad som kan vara lämpligt för en nybörjare som inte är ute efter värsta feta trippen som varar i evigheter utan skulle föredra några timmar som start.

Något direkt "psykedeliskt" (förutom strängteorin möjligtvis) har jag aldrig testat och vad gäller hallisar så har jag haft det en gång på en normal dos stilnoct (oavsiktligt, kom som en överraskning) och en för länge sedan på sonata. Den gången var syftet att uppnå någon sorts effekt så jag tog några stycken piller och fick lite hörsel och synhallisar. Gillade det och testade igen men inget hände. Det tråkiga på z-analoger är att man inte minns speciellt mycket efteråt. Man bara vaknar i sängen. Nu är jag dock inte ute efter att mixtra med sömnmedel.

Blir nyfiken på egodöd och sånt där och lite hallisar kunde vara kul. Kan dock tillägga att jag känner rädsla inför en grej: Att se mig i spegeln och vare helt förvrängd på ett obehagligt sätt. Är väldigt känslig för just förvrängda ansikten i allmänhet. *Jag vet iofs inte hur jag skulle se på saken under ruset, det här är bara en fundering.

Kan någon rekommendera ett lämpligt preparat som är lagligt och skulle kunna passa för mitt ändamål? Jag börjar gärna lugnt med något milt.

Isåfall tackar jag på förhand!
Citera
2015-04-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Hej!

Har börjat få lust att prova trippa men vet i det närmaste ingenting om vad som kan vara lämpligt för en nybörjare som inte är ute efter värsta feta trippen som varar i evigheter utan skulle föredra några timmar som start.

Något direkt "psykedeliskt" (förutom strängteorin möjligtvis) har jag aldrig testat och vad gäller hallisar så har jag haft det en gång på en normal dos stilnoct (oavsiktligt, kom som en överraskning) och en för länge sedan på sonata. Den gången var syftet att uppnå någon sorts effekt så jag tog några stycken piller och fick lite hörsel och synhallisar. Gillade det och testade igen men inget hände. Det tråkiga på z-analoger är att man inte minns speciellt mycket efteråt. Man bara vaknar i sängen. Nu är jag dock inte ute efter att mixtra med sömnmedel.

Blir nyfiken på egodöd och sånt där och lite hallisar kunde vara kul. Kan dock tillägga att jag känner rädsla inför en grej: Att se mig i spegeln och vare helt förvrängd på ett obehagligt sätt. Är väldigt känslig för just förvrängda ansikten i allmänhet. *Jag vet iofs inte hur jag skulle se på saken under ruset, det här är bara en fundering.

Kan någon rekommendera ett lämpligt preparat som är lagligt och skulle kunna passa för mitt ändamål? Jag börjar gärna lugnt med något milt.

Tjena!
Den perfekta drogen för dig är 4-aco-dmt. Vi är lika på många sätt verkar det som, jag är också rädd för speglar och ansiktsförändringar, och mina första ordentliga RC tripp ville jag skulle vara någorlunda mild men ändå tillräckligt stark för att jag skulle få en påverkan av den. 4-aco-dmt är snäll som fan, låg mindfuck, mycket schyssta hallisar både OEV och CEV!
Testade under min förra tripp på substansen att kolla mig själv i spegeln för att möta min rädsla på något sätt, och blev sjukt överraskad över att det var mer intressant än läskigt! Som att titta in i sitt egna medvetande. Visst ändras ansiktet lite grann men det är inte läskigt alls!
Mina 4-aco-dmt trippar har hållt på i kanske 6 timmar totalt, och har alltid tagit pulvret relativt sent på kvällen så jag ska vara trött och somna direkt när klockan blir mycket, och det fungerar utmärkt. Min sista tripp var sjukt intressant och egentligen "perfekt" på alla sätt.

Här kan du läsa mina tripprapporter på substansen. 1,2
Citera
2015-04-22, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Hej!

Jag har svårt att rekommendera någon hallucinogen som första gången då allt är individuellt och man reagerar olika, men efter de preferenser du anger skulle jag nog säga 4-AcO-DMT och DPT är lämpliga, även LSD i viss mån. 4-AcO-DMT trippar man på i 4-6 timmar och DPT i 2-4 timmar ungefär. LSD verkar längre (6-12 timmar typ). Nämner dessa tre pga rustid. Ta det försiktigt, nämnda substanser är mycket potenta. Finns ju andra substanser, t.ex DMT men det måste rökas eller intas med MAOI-hämmare och kan vara svårare att få tag på.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2015-04-22 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in