2015-04-02, 23:15
Moderator
Lobengulas avatar
Jag skulle nog vilja summera det som såhär:

Om man inte är överdrivet orolig eller helt okunnig så är det bara att köra igång installationen av W10. Alla applikationer bevaras och kommer fungera efter uppgraderingen.

Speciellt om man sitter på skiten W8. Kör man W7 så är det väl ingen större skillnad med W10 men W10 känns ändå lite fräschare.
Citera
2015-04-13, 11:06
Medlem
SYLLDs avatar
Ta bort Search the web and windows

Ta bort Search the web and windows, den brevid Windows loggan i Windows 10.

Kolla bilden:

http://www.pcpro.co.uk/operating-systems/1000347/how-to-remove-the-search-bar-from-windows-10-taskbar
Citera
2015-04-13, 12:48
Medlem
FuriousRages avatar
Ok, Då vet vi..
Citera
2015-04-13, 12:53
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Ok, Då vet vi..

Jag vill få bort den^^
*asg*
Hur får jag bort skiten?
Citera
2015-04-14, 23:09
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Jag vill få bort den^^
*asg*
Hur får jag bort skiten?
Har du provat att läsa och följa steg-för-steg-guiden på sidan du länkade till?
Citera
2015-04-17, 18:19
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har du provat att läsa och följa steg-för-steg-guiden på sidan du länkade till?

nej xD

Allt fixa sig efter en RS!
Citera
2015-04-18, 10:07
Medlem
Installerade Windows 10 på en av mina datorer (ASUST100TA).

Funkerar sådär men när datorn går ner i vänteläge så går det inte att vakna den. Måste göra en hard reboot får att få igång den igen.

Är detta en "feature" eller går detta att lösa?
Citera
2015-04-22, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag skulle nog vilja summera det som såhär:

Om man inte är överdrivet orolig eller helt okunnig så är det bara att köra igång installationen av W10. Alla applikationer bevaras och kommer fungera efter uppgraderingen.

Speciellt om man sitter på skiten W8. Kör man W7 så är det väl ingen större skillnad med W10 men W10 känns ändå lite fräschare.

Hur kan du säga att win8 är skit? Win8 kräver mindre minne och processorkraft och batteri än windows 10 för att köras och apparna kan man ta bort och installera en startmeny om man så vill. Skulle nog säga att du är ganska okunnig, och även om det inte är långt kvar till release så är windows8 mycket bättre än vad windows10 är. Vill man köra windows10 när det blir bättre än 8an så rekommenderar jag att vänta till release.
Senast redigerad av mailmannen 2015-04-22 kl. 16:14.
Citera
2015-04-22, 18:09
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mailmannen
Hur kan du säga att win8 är skit? Win8 kräver mindre minne och processorkraft och batteri än windows 10 för att köras och apparna kan man ta bort och installera en startmeny om man så vill. Skulle nog säga att du är ganska okunnig, och även om det inte är långt kvar till release så är windows8 mycket bättre än vad windows10 är. Vill man köra windows10 när det blir bättre än 8an så rekommenderar jag att vänta till release.

Nu är det ju så att W10 fortfarande är i preview och det är väl känt att t.ex. optimering av strömförbrukning ännu inte är klart. Är man inte så entusiastisk eller kunnig så bör man mycket riktigt hålla sig till W8.1 till dess att W10 är klar. Så visst, jag kan ge dig att W8.1 är "mycket bättre" vad gäller en fullt fungerande produkt. Jag kanske felaktigt antog att det var uppenbart i det här delforumet.
Citera
2015-04-23, 08:57
Medlem
Psykonaut-s avatar
Nu har de släppt en version som det inte går att öppna program med från startmenyn.
Känns som om de har börjat gå baklänges i utvecklingen.
Citera
2015-04-23, 09:13
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Nu har de släppt en version som det inte går att öppna program med från startmenyn.
Känns som om de har börjat gå baklänges i utvecklingen.

Haha, jag håller precis på att installera den senaste build 10061. Men man får ju själv bestämma om man vill testa alla builds eller endast köra på de som anses vara stabila. Se nyheterna först och riskera fler buggar eller ta det lugnare och köra på det som andra godkänt som ok.

Här är mer information om 10061: http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/04/22/windows-10-technical-preview-build-10061-now-available/

Citat:
We know this one will be a bit painful but there is a bug with this build in which Win32 (desktop) apps won’t launch from the Start menu. The workaround is to use search to find and launch these apps and pin them to your taskbar for quick access.
Senast redigerad av Lobengula 2015-04-23 kl. 09:17.
Citera
2015-04-23, 09:25
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Haha, jag håller precis på att installera den senaste build 10061. Men man får ju själv bestämma om man vill testa alla builds eller endast köra på de som anses vara stabila. Se nyheterna först och riskera fler buggar eller ta det lugnare och köra på det som andra godkänt som ok.

Här är mer information om 10061: http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/04/22/windows-10-technical-preview-build-10061-now-available/
Det gjorde jag, men jag misstolkade "Win32 (desktop) apps" med vanliga apps som jag ändå aldrig använder.
Inte heller 64bit-applikationer går att öppna och det står det inget om.
Senast redigerad av Psykonaut- 2015-04-23 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in