Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-04, 14:00
Medlem
Infinitesimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Man föreslår en egen partition om man nu vill prova Windows 10.

Skulle det fungera att köra i en VirtualBox istället för egen partition?
Eller kan det leda till andra problem?
Citera
2014-10-04, 14:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitesimal
Skulle det fungera att köra i en VirtualBox istället för egen partition?
Eller kan det leda till andra problem?

Mja, det bör inte vara några problem.

https://www.virtualbox.org/

Läser man lite i tråden så rekommenderar man detta val.
Citera
2014-10-04, 14:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Kommandoprompten har tydligen blivit förbättrad. Den ser likadan ut, men de skriver: "You can now paste in directories into command prompt with Ctrl+V. FINALLY.".

Ah äntligen, som man väntat på denna simpla funktion, aja bättre sent än aldrig.
Citera
2014-10-05, 07:59
Medlem
MasterShakes avatar
Spionfunktionen verkar ha förbättrats. Numera blir man keyloggad direkt av operativsystemet.
Citat:
If you open a file, we may collect information about the file, the application used to open the file, and how long it takes any use [of] it for purposes such as improving performance, or [if you] enter text, we may collect typed characters, we may collect typed characters and use them for purposes such as improving autocomplete and spell check features

Det är lite märkligt att både Apple och Microsoft gjort webbsökning en del av operativsystemets standardsökning då Cannonical fick kritik och ledsna användare av det.
Citera
2014-10-05, 12:31
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterShake
Spionfunktionen verkar ha förbättrats. Numera blir man keyloggad direkt av operativsystemet.

Det är lite märkligt att både Apple och Microsoft gjort webbsökning en del av operativsystemets standardsökning då Cannonical fick kritik och ledsna användare av det.

Stortsätt allting kommer att loggas i Winidows 10.

Citat:
“Microsoft collects information about you, your devices, applications and networks, and your use of those devices, applications and networks. Examples of data we collect include your name, email address, preferences and interests; browsing, search and file history; phone call and SMS data; device configuration and sensor data; and application usage.”

Citat:
“We may collect information about your device and applications and use it for purposes such as determining or improving compatibility” and “use voice input features like speech-to-text, we may collect voice information and use it for purposes such as improving speech processing.”

Citat:
“If you open a file, we may collect information about the file, the application used to open the file, and how long it takes any use [of]it for purposes such as improving performance, or [if you]enter text, we may collect typed characters, we may collect typed characters and use them for purposes such as improving autocomplete and spell check features.”

Cortana hade jag för mig ska komma till Windows 10 också och dom kommer att spara röstsökningar för att förbättra Cortana.

Sen så bryr sig nog inte dom flesta Windows 10 användarna om det så länge deras spel fungerar. Cannonical fick ju skit för att majoriteten av användarna är öppen källkod entusiaster vilket 99% av Windows användare inte är.
Citera
2014-10-05, 16:59
Moderator
Amirons avatar
Task view funktionen verkar lovande, hur många sådana går det att skapa? någon som testat?
som Fedora användare så är det en av de funktionerna jag använder mest.
Citera
2014-10-05, 19:18
Medlem
Redzss avatar
Hoppas verkligen att 10 blir bra nu så det inte blir en flopp som 8
Citera
2014-10-06, 10:19
Medlem
Alla OS efter XP har varit en flopp. Det finns ingenting i Vista, Win7 eller Win8 som jag inte kan åstadkomma i XP. Jag kör XP i fem år till sedan blir jag tvungen att byta. Och varför, varför, varför måste man byta filstruktur mellan varje version av OS. För de av oss som till stor del håller till i filsystemt är det fan i mig omöjligt att byta OS. Ungefär som om man byter bil och upptäcker att motorn sitter i avgasröret och att bromasrna sitter i ratten. Nej, jag är inte bakåtsträvande men som programmerare är det fan en plåga att byta OS. Tacka vet jag MS-DOS 3.3 eller 3.31 (Compaqs version). Där kunde man enkelt knåpa i Pascal och C. Innan ni kallar mig bakåtsträvande så kör jag omkring i en Amazon och en XC90.

Men för all del. För er som använder datorerna som leksak är det ju en annan femma.
Citera
2014-10-06, 11:53
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Alla OS efter XP har varit en flopp. Det finns ingenting i Vista, Win7 eller Win8 som jag inte kan åstadkomma i XP. Jag kör XP i fem år till sedan blir jag tvungen att byta. Och varför, varför, varför måste man byta filstruktur mellan varje version av OS. För de av oss som till stor del håller till i filsystemt är det fan i mig omöjligt att byta OS. Ungefär som om man byter bil och upptäcker att motorn sitter i avgasröret och att bromasrna sitter i ratten. Nej, jag är inte bakåtsträvande men som programmerare är det fan en plåga att byta OS. Tacka vet jag MS-DOS 3.3 eller 3.31 (Compaqs version). Där kunde man enkelt knåpa i Pascal och C. Innan ni kallar mig bakåtsträvande så kör jag omkring i en Amazon och en XC90.

Men för all del. För er som använder datorerna som leksak är det ju en annan femma.

Bra, då vet vi. Antar också att allt vad grafikskärmar är överskattat. Jag menar det går ju att fixa blockgrafik ganska snyggt, eller hur? Se bara på Snakey!
Citera
2014-10-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Bra, då vet vi. Antar också att allt vad grafikskärmar är överskattat. Jag menar det går ju att fixa blockgrafik ganska snyggt, eller hur? Se bara på Snakey!
Du missar att jag raljerar. Vad jag menar är att man som användare inte behöver något senare OS än XP. Måhända skulle jag kanske varit lite tydligare.
Citera
2014-10-06, 20:19
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Du missar att jag raljerar. Vad jag menar är att man som användare inte behöver något senare OS än XP. Måhända skulle jag kanske varit lite tydligare.

Miljoner tycker som du, eller sitter med företagsdatorer med XP. Har inte MS slutat att säkerhetspatcha för en tid sedan? Låter som om detta kan bli en fest för virusmakare om "ni" vidhåller att ligga kvar på en osupportad plattform.
Citera
2014-10-06, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Miljoner tycker som du, eller sitter med företagsdatorer med XP. Har inte MS slutat att säkerhetspatcha för en tid sedan? Låter som om detta kan bli en fest för virusmakare om "ni" vidhåller att ligga kvar på en osupportad plattform.

Exakt. Hade inte stannat på XP bara för det är lite ansträngande att byta plattform då dessa säkerhetsbrister existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in