2015-04-21, 16:49
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wobba911
Ser inget fel med tagen, förutom att den var dåligt placerad. Förmodligen bättre än dig

Tråkigt i alla fall, den där heor målning var snygg.
Citera
2015-04-21, 17:04
Medlem
Hydrobromides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Hoppa till slutsatser och förkasta en laglig vägg, lek rebell men sluta spekulera som Bollockks precis skrev. Jippot "Spring remake" var att en mängd målare målade en mängd väggar, som en grupp arrangerat tillåtna att måla. Att utöva inre kontroverser på en sådan plats är olämpligt, creds till arrangörerna!

ps: det finns ingen som kommer dela med sig av en ofärgad story på internet, fått allt förklarat för mig. (inte händelsen eller speciella detaljer i det hela men stora drag och bakgrund, vad som hände efter Söndagen låter jag vara osagt) - någon fjantade sig fenomenalt, lastbil inräknad eller ej...
OT:

Att förkasta en laglig vägg som inte ALLA har tillgång till är enligt mig helt befogat, att det hela anordnas av ett gäng substanslösa writers med endast "germany wildstyle burners" i baggaget gör det än mer befogat, jag har respekt för de tags och pieces som var där när stället var helt olagligt. Att komersiallisera sig på graffiti kultur och spä ut det i media som "only art" är så obarmhärtigt fånigt att man får kväljningar. Visst det var ett helt gäng inbjudna som man kan namea "äkta" men det ändrar inte en sekund att hela grundidén dryper av elitism.
Citera
2015-04-21, 17:33
Medlem
Alltså, Dart ville buffa/betala åt ägaren till lastbilen men att ägaren då sa att antingen skulle Dart gola ned de andra som målat eller att knäskålarna skulle ryka?

Om jag förstått detta rätt nu, så hoppas jag att fanskapet som ägde lastbilen får sina knäskålar sönderkörda då han inte ens kan ta emot hjälpen Dart erbjuder utan något våld...
Citera
2015-04-21, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Alltså, Dart ville buffa/betala åt ägaren till lastbilen men att ägaren då sa att antingen skulle Dart gola ned de andra som målat eller att knäskålarna skulle ryka?

Om jag förstått detta rätt nu, så hoppas jag att fanskapet som ägde lastbilen får sina knäskålar sönderkörda då han inte ens kan ta emot hjälpen Dart erbjuder utan något våld...

Dart är kungen !!
Citera
2015-04-21, 18:34
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrobromide
Att förkasta en laglig vägg som inte ALLA har tillgång till är enligt mig helt befogat, att det hela anordnas av ett gäng substanslösa writers med endast "germany wildstyle burners" i baggaget gör det än mer befogat, jag har respekt för de tags och pieces som var där när stället var helt olagligt. Att komersiallisera sig på graffiti kultur och spä ut det i media som "only art" är så obarmhärtigt fånigt att man får kväljningar. Visst det var ett helt gäng inbjudna som man kan namea "äkta" men det ändrar inte en sekund att hela grundidén dryper av elitism.
Men nu handlade det inte om att dart var barmhärtighetshelgon till alla som ogillar elitismen i sammanhanget, nu spittade snubben en annan snubbes målning, på en plats som även bl.a. dart var inbjuden att måla på...
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Är inte alla som uppskattar graffiti. Hur många miljoner tror du Dart förstört/förädlat?
Helt rätt att erbjuda sanering för lastbilen, lådan tror jag inte chauffören bryr sig för mycket om men att behöva byta torkare, ev. speglar och lacka om p.g.a. småaktiga fasoner samt att bli dissad skulle jag också vilja ha namn för, el. i alla fall ett ansikte att dela ord med utöver den som känner någon. Fegt!
Citera
2015-04-21, 20:53
Moderator
evilhoneys avatar
Håll er till ämnet nu. För/emot graff ska tas i en annan tråd.
//mod
Citera
2015-04-21, 21:18
Medlem
Hydrobromides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Men nu handlade det inte om att dart var barmhärtighetshelgon till alla som ogillar elitismen i sammanhanget, nu spittade snubben en annan snubbes målning, på en plats som även bl.a. dart var inbjuden att måla på...

Nu har du ju en poäng, utan han var en namne "äkta" writer som deltog i verksamehten på legitimt håll.
Å andra sidan kändes de som du mer gick i taket över kritik av eventet i sin helhet, snarare än dart-fadäsen. Sannerligen var han även en av de som ser sig som bättre än alla andra och därför spär på anledningen att tycka eventet är larvigt.
Citera
2015-04-21, 22:01
Medlem
PyramidTes avatar
Shit vad ni suger på att förklara, man fattar ju ingenting

Det finns två bilder ute på instagram som förklarar händelsen.
Den ena är Darts Man undrar alltså vad det handlar om eftersom hela situationen verkar ha eskalerat jävligt snabbt. Även kommentarsfältet är fyllt med kommentarer om det ena och det andra.

Enligt andra bilden ska någon åskådare (se råtta) ha hetsat lastbilsägaren till att bråka med Dart(?). Då undrar jag vad som inte nämns här. Som tidigare sagt, hela situationen verkar ha eskalerat jävligt snabbt.

Tror knappast att Dart ska ha fått sina knäskålar sönderslagna, då hade det väl stått överallt vid det här laget. Dom lär väl ha puttat på varandra på sin höjd för att sedan gå skilda vägar?
Citera
2015-04-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Shit vad ni suger på att förklara, man fattar ju ingenting

Måste man veta allt om allt? Om någon involverad känner sig manad för att förklara för någon random på internet, då sker det. Annars inte. Sluta vara en nyfiken skvallertant och sköt dit eget, det är mitt råd.
Citera
2015-04-21, 22:47
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rist.
Måste man veta allt om allt? Om någon involverad känner sig manad för att förklara för någon random på internet, då sker det. Annars inte. Sluta vara en nyfiken skvallertant och sköt dit eget, det är mitt råd.
Varför gå ut med en vag jävla snyft förklaring istället för att säga vad som hände?

Vadå nyfiken skvallertant? Bara för att jag, som många andra, gärna vill veta vad som hände istället för att läsa snyftposts på instagram? Då kan man lika gärna skita i att lägga upp det så bryr sig ingen.
Citera
2015-04-21, 23:17
Medlem
Citat:
Varför gå ut med en vag jävla snyft förklaring istället för att säga vad som hände?
DART kanske inte orkar skriva en novel om hans problem. En "snyftförklaring"? Om du nu är så nyfiken på hans problem borde du väl uppskatta det du fått reda på?

Citat:
Vadå nyfiken skvallertant? Bara för att jag, som många andra, gärna vill veta vad som hände istället för att läsa snyftposts på instagram?
Vadå snyftposts? Han har ju gett sin bild, vill du se honom skriva typ; "Walla shunos jag bombish en lastbil på hipsterjippot och då sneade en gubbe på mej och sa att jag skulle gola ner mina locoz eller få mina knäskålar utslagna. Gissa vad eran grabb valde?"
Gå och fråga lastbilsägaren om du nu är så kåt på hans synpunkt, jag tvivlar på att han gör ett uttalande till allmänheten.

Citat:
Då kan man lika gärna skita i att lägga upp det så bryr sig ingen.
Hans bekanta kanske undrar vad som har hänt, och inte vill höra en detaljrik anekdot? Istället för att förklara för alla i hans umgängeskretsen var och en för sig, kanske han bara behöver göra ett "publikt" uttalande?

Lite löjligt att klottrare ses som allmäna personer så fort de skaffar sociala medier, vilken tid vi lever i.
Citera
2015-04-22, 11:13
Medlem
GoUoDs avatar
Allt är en konspiration om en konspiration, svart på vitt så tabbade sig en person.
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrobromide
Nu har du ju en poäng, utan han var en namne "äkta" writer som deltog i verksamehten på legitimt håll.
Å andra sidan kändes de som du mer gick i taket över kritik av eventet i sin helhet, snarare än dart-fadäsen. Sannerligen var han även en av de som ser sig som bättre än alla andra och därför spär på anledningen att tycka eventet är larvigt.
Förstår inte vilket poäng jag har, att han spittade och målade på natten istället på dagen? Det var street, sjukt mucho äkta. För att dela en personlig anekdot den natten så stog han med lite folk där när man gled förbi, hånflinade och började fnissa åt deras seriositet varpå de försökte skämta bort det hela ... när Lördagen var slut så var inte piecen spittad, som sagt dessförinnan i tråden: dumt att ta upp inre kontroverser på ett offentligt event - men å andra sidan kul att det körs!
Note: Ska inte säga att den ena eller den andra är dum i huvudet, fast jag har svårt att tro på Dart m.m., att folk sammanträdde under samma veva som lastbilen målades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in