2015-04-21, 22:06
Bannlyst
Nåja, intet ont som inte har något gott med sig. Jag ser fram emot att att få läsa fuleskiternas klagolåtar i vinter när ryggtacklaren hjärnskakar fuleskiter på löpande band. Forsberg och Hedman det lär bli att få uppsöka hjärnkliniken
Citera
2015-04-21, 22:07
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Cameron kommer knappast att spela något mer. Han var borta ett drygt år förra gången så jag skulle inte tro han chansar en gång till.

Blir Chris som kommer att få göra ett par säsonger extra, utan brorsan, innan skridskorna hängs upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Cam(?)s karriär är över.

Ah okey, får ursäkta att jag är för klent insatt.
Citera
2015-04-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men osten har ju sagt det så.. Han ljuger ju inte någonsin.
Harju spelar nog nästan gratis han också liksom alla stjärnor som inte presenterats ännu. Är bara vissa bokstavstrogna fans som tror på dom där sagorna.

Läs mitt första inlägg igen vettja.
Citera
2015-04-21, 22:16
Medlem
J.R.s avatar
Lokalpressen i Luleå verkar inte köpa att osten alltid har rätt..

N-K sportchef
Citat:

NSDs krönikör
Citat:
Citera
2015-04-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Kanske inte med just de orden, men jag tänkte samma sak. Av RM blev det... Getafe.
Tja, ska det vara på det viset så är det väl en fem-sex forwards i landslagsklass.

Petrell, Wallmark och Cehlarik har lirat i respektive landslag i år.

Hedman spelade i TK förra säsongen, innan han lämnade för FBK.

Hur Team USA tas ut vet jag inte men Sweatt håller hyfsad europeisk klass.

Gör Harju det han ska är det landslagsklass på honom med.

Och så förhoppningsvis en förste center av samma klass på det.

Klaffar det håller sig LHF med landslagsspelare på EHT-nivå ner i tredjekedjan.

Så det ska nog lösa sig.
Citera
2015-04-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Inte ett ord om Omark?
Har ju kontrakt med Jokerit för nästa år också.

Skulle visst vara på minst 500 i månaden.

Inget LHF kan matcha.
Citera
2015-04-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Undrar vad Chris Abbott blivit erbjuden för lön i HV? Kollade precis dagens LHFlive, och det lät på Osten som att han hade blivit erbjuden liknande summor som denna säsong för att fortsätta i Luleå. Vi kanske får vänta till nästa säsongs första avstängning innan vi vet, domarna brukar ju ha ett gott öga till honom.
Det får vi se vid första avstängningen. Jag gissar att han ligger kvar på nivån 200-250.
Citera
2015-04-21, 22:32
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Har ju kontrakt med Jokerit för nästa år också.

Skulle visst vara på minst 500 i månaden.

Inget LHF kan matcha.

Plus att han har ett marknadsvärde som är högre. Rör han på sig blir det inom KHL. Vet inte hur det ser ut med centralt stöd till Jokerit nästa säsong men om laget inte får finansiellt stöd lär det ju vara lockande att sälja en eller två spelare till nån Moskvaklubb.
Citera
2015-04-21, 22:40
Medlem
Citat:
Fakta är att Chris hade varit kvar om han fått ett vettigt -för honom- kontrakt påskrivet i god tid vilket Luleå inte fixade. .
Vettigt för honom behöver ju inte vara vettigt för LHF.

Alltså, Chris är en bra spelare och han jobbar hårt, men han är inte en förstecenter á 250 papp i månaden om LHF vill steppa upp ett steg till.

För de summorna kan de ju hitta andra namn i KHL och i gränslandet mellan AHL/NHL.
Citera
2015-04-21, 22:45
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Vettigt för honom behöver ju inte vara vettigt för LHF.

Alltså, Chris är en bra spelare och han jobbar hårt, men han är inte en förstecenter á 250 papp i månaden om LHF vill steppa upp ett steg till.

För de summorna kan de ju hitta andra namn i KHL och i gränslandet mellan AHL/NHL.
Okej, vilken center ska Luleå värva för dom pengarna? Ge gärna förslag om det nu finns många alternativ, tror nämligen inte det är så lätt i alla fall inte för osten. Glömt förra årets Silly?
Och så måste Luleå hitta en ersättare till Chris också, helst någon som inte vill ha så mycket i lön.
Citera
2015-04-21, 22:51
Medlem
Citat:
Okej, vilken center ska Luleå värva för dom pengarna? Ge gärna förslag om det nu finns många alternativ, tror nämligen inte det är så lätt i alla fall inte för osten. Glömt förra årets Silly?
Och så måste Luleå hitta en ersättare till Chris också, helst någon som inte vill ha så mycket i lön.
Vadå en ersättare till Chris OCKSÅ?

Den förstecenter man letar ÄR ersättaren till Chris.

Spelar ingen roll om jag lägger ut namn här på killar som pendlat mellan NHL och AHL några år nu utan att slå genom och som kan tänkas bli hemlockade för att starta om.

Eller någon i KHL som tjänat stålar där i några år och kan tänkas vända hem nu för det sociala.

Eller någon transatlant i AHL med bra stats men som inte kommer längre i Nordamerika.

En spelare till av landslagsklass - det är ungefär vad fansen till LHF kan vänta sig.
Citera
2015-04-21, 23:11
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Vadå en ersättare till Chris OCKSÅ?

Den förstecenter man letar ÄR ersättaren till Chris.

Spelar ingen roll om jag lägger ut namn här på killar som pendlat mellan NHL och AHL några år nu utan att slå genom och som kan tänkas bli hemlockade för att starta om.

Eller någon i KHL som tjänat stålar där i några år och kan tänkas vända hem nu för det sociala.

Eller någon transatlant i AHL med bra stats men som inte kommer längre i Nordamerika.

En spelare till av landslagsklass - det är ungefär vad fansen till LHF kan vänta sig.
Du är inte medveten om att Dixon var Luleås förstacenter för den här säsongen? En spelare av Abbotts (då räknar jag egentligen bägge två) kaliber måste givetvis också ersättas i någon form, det räcker inte med Ledin där. Tror du verkligen att Luleås lag som det ser ut just nu kan utmana om guldet med 1 spelarförstärkning? Behövs nog väldigt hög klass i så fall, en hemvändare som vill varva ner eller en spelare som harvar i AHL räcker inte. Det är min åsikt i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in