Är inne på typ 7:de månaden med roaccutan och har varit helt finn-fri sedan några månader tillbaka, vilket såklart är helt underbart.
Dock ser min hud helt förjävlig ut på grund av alla ärr och jag kan säga att min ångest är ganska påtaglig på grund av det. Det var ett helvete att leva med acnen och jag trodde aldrig det skulle ta slut, och nu när det är över så är ärren kvar så att huden ändå ser hemsk ut.. jag orkar inte
Känns nästan lönlöst o fråga då jag redan sökt så mycket på det men är det någon som har något litet tips om huden? Och nej solen hjälper inte mot ärr. Men är det någon som testat fraxel, laser, dermarolling eller något sådant mot sina ärr? Efter avslutad kur då förstås.
Och sen undrar jag hur mycket ni upplevde att huden läkte ut själv och hur lång tid det tog? Mina ärr nu är fortfarande väldigt röda och har gropar i hela ansiktet, min hudläkare sa dock att slutresultatet när huden fått läka absolut kommer vara bättre än såhär! Någon som har erfarenhet om detta??
Känner mig så hopplös nu… får väl börja gå till psykolog istället o lära mig leva med att alltid se ut som skit i ansiktet.