2009-12-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digum
Ja.

vad skulle hända om jag solade en gång i månaden?
Citera
2009-12-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunten

"Din hud kan bli känsligare mot solljus medans du använder Roaccutan. Undvik för mycket solande och sola inte i solarium, Använd en solskyddskräm med en skyddsfaktor på minst 15 om du vistas i solljus"

Du får tänka lite själv, din hud blir känsligare dvs solen gör mer skada på huden. Att sola typ 8 minuter tror jag inte har någon negativ inverkan alls. Beror lite på din hudtyp å, är du genetiskt blek så ska du nog inte sola alls, men har du lätt att bli brun lär 8 minuter räcka. Detta är mina egna tankar dock, ta risken om du tycker det är värt de.
Citera
2009-12-08, 17:12
Medlem
Rinnts avatar
Hur tar ni tabletterna? alla 3 samtidigt eller utspritt över dagen?
Citera
2009-12-08, 23:02
Medlem
paco-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinnt

Jag tar 4x10mg samtidigt efter middag.
Citera
2009-12-09, 05:14
Medlem
Digums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paco-
Har roaccutan någon effekt på "röda märken" som oftast sitter i efter att själva infektionen har försvunnit?
Troligen ja

Citat:
Ursprungligen postat av kunten
Läs ovanstående svar... Är det värt det?

Citat:
Ursprungligen postat av Rinnt
Tog mina 3x20mg samtidigt...
Citera
2009-12-09, 09:29
Medlem
oscar9s avatar
Min läkare sa, och det står i bilpacksedeln, att jag ska ta mina tabletter (vet ej hur mkt det är i varje men tar 3 iaf) i 12/h intervaller.

Tar man för tätt inpå eller tar för mkt står det ju att man ska kontakta en läkare? Hur kan ni ta allt på en gång då? Har jag blivit missinformerad eller har ni en mkt mindre dos än mig? (jag väger 70kg och är 1,86 så är inte tjock direkt).
Citera
2009-12-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscar9
Min läkare sa, och det står i bilpacksedeln, att jag ska ta mina tabletter (vet ej hur mkt det är i varje men tar 3 iaf) i 12/h intervaller.

Tar man för tätt inpå eller tar för mkt står det ju att man ska kontakta en läkare? Hur kan ni ta allt på en gång då? Har jag blivit missinformerad eller har ni en mkt mindre dos än mig? (jag väger 70kg och är 1,86 så är inte tjock direkt).

Man kan ta det en eller två gånger per dag, så står det informationshäftet om läkemedlet. Dom flesta tar nog allt på en gång.
Citera
2009-12-09, 10:10
Medlem
Spaes avatar
Jag gick på Roaccutan under en längre period, tycker det fungerade rätt så bra.
Nu efter behandlingen så är min Acne helt borta och det enda som var kvar efter behandlingen var några få finnar som jag fick bort med solning/morötter. (Sola 1 gång i veckan, 2 morötter om dagen)

Läst lite snabbt igenom tråden men jag åt mina tabletter samtidigt och jag kände inte av bieffekterna allt för mycket.

Värt att nämna är att det är ett jävla helvete att knapra dom här tabletterna eftersom man måste undvika såpass mycket saker som är trevliga. (Sol, Alkohol osv)

Och JA, det var värt all den tiden man fick kämpa sig igenom. Finns inget skönare än att traska runt med ett ansikte där man inte får blickar riktade mot sig pga ens acne.

Om det är någon som har frågor kring ämnet så är det bara att skriva ett PM.

Mvh

Spae
Citera
2009-12-09, 11:04
Medlem
oscar9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spae
Jag gick på Roaccutan under en längre period, tycker det fungerade rätt så bra.
Nu efter behandlingen så är min Acne helt borta och det enda som var kvar efter behandlingen var några få finnar som jag fick bort med solning/morötter. (Sola 1 gång i veckan, 2 morötter om dagen)

Läst lite snabbt igenom tråden men jag åt mina tabletter samtidigt och jag kände inte av bieffekterna allt för mycket.

Värt att nämna är att det är ett jävla helvete att knapra dom här tabletterna eftersom man måste undvika såpass mycket saker som är trevliga. (Sol, Alkohol osv)

Och JA, det var värt all den tiden man fick kämpa sig igenom. Finns inget skönare än att traska runt med ett ansikte där man inte får blickar riktade mot sig pga ens acne.

Om det är någon som har frågor kring ämnet så är det bara att skriva ett PM.

Mvh

Spae

Håller med.. Jag har också exceptionellt ont i nedre ryggen med så hård träning är uteslutet. Jag kommer missa hela försäsongen med fotbollslaget vilket gör att jag inte kommer få spela i början av säsongen + ha värdelös kondition.

Citat:
Ursprungligen postat av Brunlakejen
Man kan ta det en eller två gånger per dag, så står det informationshäftet om läkemedlet. Dom flesta tar nog allt på en gång.

Så jag kan ta 6 tabletter på morgonen direkt? Jävligt jobbigt att ta det kl 7 varje kväll då jag ofta inte är hemma den tiden.. + att jag är så sjukt glömsk
Citera
2009-12-09, 16:10
Medlem
Sk1llzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunlakejen

Jag tog det två gånger per dag. Fast de kvällar man skulle supa blev det att ta tabletterna lite tidigare på kvällen.
Citera
2009-12-09, 18:46
Medlem
schabo-labos avatar
Nån som har tips på var man hittar pdf på bipacksedeln (har slängt den)?
Citera
2009-12-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscar9

¨

Du kan ta allt på en gång. Halveringstiden är så pass lång så det gör varken till eller från.

Ni som tjurar över att ni vill sola; kör brun-utan-sol? Det sista ni vill är att utsätta er för starkt UV-ljus under pågående kur. Huden blir som tidningspapper.

Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Nån som har tips på var man hittar pdf på bipacksedeln (har slängt den)?

FASS.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in