Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
För det första:
JAG behåller gärna mina pengar för mig själv och betalar för vad jag och min familj förbrukar. Det skulle vara en extrem plusaffär för mig. Tidigare har jag liksom av någon sorts svenskt snällhetssyndrom tyckt att det varit rimligt att betala för även andra, men detta kontrakt är som sagt på väg att upplösas. Vare sig du vill eller inte. Ty den samhällsutveckling som idag sker kommer ge ett skarpare klimat där var och en i första hand ser till sitt. Men det är bra för mig, rent ekonomiskt alltså.
För det andra:
Säkert skitjobbigt att vara sjuksköterska. Speciellt kvinnlig sådan, eftersom jag sällan ser manliga dito gnälla ut i slaskpressen om hur jävla jobbigt de har det, samtidigt som de grovt åsidosätter sina patienters behov vilket vi kan läsa om i samma mediakanaler. Men vem är det nu som gnäller mest om det här? Sjuksköterskorna? Nä, de kan tjäna uppemot 24 000 kr/veckan om de sköter sina kort rätt. Det är feminister med låtsasjobb som fortfarande använder denna yrkesgrupp som någon sorts Jesus på korset. Men för i helvete, vill du inte bli sjuksköterska, välj ett annat jobb. Häng upp och ner i knävecken från ett glashalt plåttak och knacka istappar för 15 papp i månaden. Eller läs till arkeolog eller nåt annat skityrke som inte ger betalt.
Eller gör som jag, ge dig in branscher med stenhård konkurrens, inga skyddsnät men grova pengar om du lyckas. Satsa allt och jobba som en jude så skall du se att du också skiter i om staten har råd att avlöna sköterskor. Dylika wannabe-helerskor kan du ha dygnet-runt-anställda. Och så betalar du en riktig läkare vad det kostar att faktiskt åtgärda åkomman.
Till sist behöver ju inte granngubben tacka mig då han rent statistiskt betalar in en massa jävla mer i skatt än vad kärringen hans gör och följaktligen är en nettobetalare.

Ingen, inte heller män, lever i nått vacuum. Du är beroende som barn, sjukling och åldrig av att andra betalar, hjälper och jobbar för/ med dig. Förr i världen var dessa dina föräldrar, din partner och till slut dina barn på ålderns höst. men under dessa tider fanns det avsevärt mindre möjligheter och därmed behov. man kunde kanske läka ett benbrott, men ex. leukemi gick inte att bota med lite mossa, spindelväv och 30 ave maria. Leukemi kräver avancerad sjukvård i miljonklass. Och sorry Djupis, men hur mycket stålars du än håvar in så hade du förmodligen inte klarat detta, utan samhälle och bara ex. din släkt så bye-bye.
Du eller granngubben betalar inte in pengar mer till kvinnor än vad du betalar till män. De pengar som går till barn, går just till barn som alltså är lika mycket barn med snopp som med snippa.
samt lika mycket till båda föräldrarna till detta barn och inte till kvinnor specifikt, bara för att de tär kvinnor som offrar sin lön och karriär på att passa barn också på den tid som samhällets pappor ( dvs män) borde göra det. Män gör alltså en ekonomiskt vinst lott på området barn. Barn kostar dem mindre än vad de kostar kvinnor.
De pengar som går till just kvinnors fler sjukskrivningar än mäns balanseras säkerligen till vad
våldet, buset, olyckorna och kriminella män kostar samhället.
Så tycker du ska lägga dina ramar ihop och fundera ett varv till.