2015-04-20, 14:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
överrepresentation är inte samma sak som "en majoritet av" som är det jag tog upp.
Om man tror det så är får man stå för sin egen dumhet.

Läste du det här:

Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
16,5% är utrikes födda, räknar vi in barn med minst en utrikes född förälder så blir det betydligt mer. Jag skrev en liten Sammanställning över statistiken, både brott och befolkning, som du kanske vill läsa: (FB) Våldtäktsexplosionen media inte skriver om - Nu upp 330% på 15 år

Enligt min uppskattning står svenskfödda svenskar för ca 12% av våldtäkterna i Sverige idag, resterande 88% tillfaller utrikes födda, barn till utrikes födda och personer ej folkbokförda i landet:

(FB) Våldtäktsexplosionen media inte skriver om - Nu upp 330% på 15 år

Redan perioden 1985-1989 stod svenskar endast för 39% av det totala antalet våldtäkter, då var andelen utrikes födda i Sverige "bara" 9%, idag är den 16,5%. Bara sedan år 2001 har antalet första och andra generationens invandrare i Sverige ökat med nästan 1 miljon samtidigt som svenskfödda svenskar minskat med över 80 000.
Citera
2015-04-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Läste du det här:
Hålla på och dra in verkligheten sådär. Du är bergis rasist.
Citera
2015-04-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Det där smarta/insiktsfulla av feminister skulle jag vilja se prov på oftare. Helst innan munnen eller pennan används.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Men inte tillräckligt smarta för att göra en faktakoll?

Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Fast deras smarthet räcker inte till för att vägra lita på Expressen och Aftonbladet.

Så din poäng är?

Citat:
Ursprungligen postat av bimbobitch
Poängen är att Fria tider citerar bara det regeringen skriver, tyvärr hade du inte tillräckligt med hjärnceller för att fatta detta
fria tider skriver bara dynga taget ur luften. finns ingen som helst verklighetsförankring. det är typ kalle anka & co för vuxna. allt är invandrarnas fel. feministerna vet att roten till allt ont är männen. oavsett hudfärg, sexuell läggning, religion eller estnisk bakgrund
Citera
2015-04-20, 22:29
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Fast deras smarthet räcker inte till för att vägra lita på Expressen och Aftonbladet.

Så din poäng är?
fria tider skriver bara dynga taget ur luften. finns ingen som helst verklighetsförankring. det är typ kalle anka & co för vuxna. allt är invandrarnas fel. feministerna vet att roten till allt ont är männen. oavsett hudfärg, sexuell läggning, religion eller estnisk bakgrund

Notera vad folk verkligen skriver också. Jag har tagit med vad jag skrev tillsammans med ditt svar.

Källa på att Fria tider skriver dynga? Att hävda det är EN sak. Fast nu kommer du med ett påstående som är "fakta formulerat". Då får du backa upp dit påstående med objektiv fakta också om att det är så. Ditt påstående din sak att backa upp med objektiv källa.

Fram tills dess du slänger fram med objektiva bevis så kvarstår mina ord som jag skrev om feministerna.
Citera
2015-04-20, 22:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför måste just grannkärringen tacka? och varför inte lika mycket granngubben?
Och varför måste inte DU i din tur tacka alla andra som betaltar för dina ungar i form av barnbidrag m.m.?

Den grupp som verkligen får skit, in på bara huden i viss fall, för det arbete de bidrar med i samhället är kvinnor. Kvinnors arbeten är underbetalda, idag hårt stressande vissa underbemanade och de jobbar oftast dubbelt olönat och får usla pensioner/ långa sjukskrivningar som tack för mödan.
Att påstå att män i Sverige får skit, är ju tämligen löjligt om man jämför. Det ni får är kritik av systemet och att vissa av er har så otroligt svårt att släppa de uppenbara privilegierna ni dras med…du vet det där "skitet".
För det första:
JAG behåller gärna mina pengar för mig själv och betalar för vad jag och min familj förbrukar. Det skulle vara en extrem plusaffär för mig. Tidigare har jag liksom av någon sorts svenskt snällhetssyndrom tyckt att det varit rimligt att betala för även andra, men detta kontrakt är som sagt på väg att upplösas. Vare sig du vill eller inte. Ty den samhällsutveckling som idag sker kommer ge ett skarpare klimat där var och en i första hand ser till sitt. Men det är bra för mig, rent ekonomiskt alltså.

För det andra:
Säkert skitjobbigt att vara sjuksköterska. Speciellt kvinnlig sådan, eftersom jag sällan ser manliga dito gnälla ut i slaskpressen om hur jävla jobbigt de har det, samtidigt som de grovt åsidosätter sina patienters behov vilket vi kan läsa om i samma mediakanaler. Men vem är det nu som gnäller mest om det här? Sjuksköterskorna? Nä, de kan tjäna uppemot 24 000 kr/veckan om de sköter sina kort rätt. Det är feminister med låtsasjobb som fortfarande använder denna yrkesgrupp som någon sorts Jesus på korset. Men för i helvete, vill du inte bli sjuksköterska, välj ett annat jobb. Häng upp och ner i knävecken från ett glashalt plåttak och knacka istappar för 15 papp i månaden. Eller läs till arkeolog eller nåt annat skityrke som inte ger betalt.
Eller gör som jag, ge dig in branscher med stenhård konkurrens, inga skyddsnät men grova pengar om du lyckas. Satsa allt och jobba som en jude så skall du se att du också skiter i om staten har råd att avlöna sköterskor. Dylika wannabe-helerskor kan du ha dygnet-runt-anställda. Och så betalar du en riktig läkare vad det kostar att faktiskt åtgärda åkomman.

Till sist behöver ju inte granngubben tacka mig då han rent statistiskt betalar in en massa jävla mer i skatt än vad kärringen hans gör och följaktligen är en nettobetalare.
Citera
2015-04-20, 23:44
Medlem
Någon som är förvånad över detta?
Citera
2015-04-20, 23:47
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixom
Någon som är förvånad över detta?
Nej.
Men kvinnor är mer värda, det är därför de får mer pengar.
Citera
2015-04-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nej.
Men kvinnor är mer värda, det är därför de får mer pengar.

Kvinnors förmåga att föda barn är mer värd, ja...
Citera
2015-04-20, 23:54
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixom
Kvinnors förmåga att föda barn är mer värd, ja...
Seriöst?? Skulle det va enda.
Citera
2015-04-21, 00:00
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Seriöst?? Skulle det va enda.

Seriöst, ja. Fundera lite på hur det ser ut i naturen. Ägg är dyra att producera, spermier är billiga.
Citera
2015-04-21, 00:02
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Seriöst, ja. Fundera lite på hur det ser ut i naturen. Ägg är dyra att producera, spermier är billiga.
Va för natur? Finns inte människor som lever vilda nuförtiden.
Varför ska man leva bara för att göra nya människor som ska göra samma sak hela tiden.
Citera
2015-04-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
För det första:
JAG behåller gärna mina pengar för mig själv och betalar för vad jag och min familj förbrukar. Det skulle vara en extrem plusaffär för mig. Tidigare har jag liksom av någon sorts svenskt snällhetssyndrom tyckt att det varit rimligt att betala för även andra, men detta kontrakt är som sagt på väg att upplösas. Vare sig du vill eller inte. Ty den samhällsutveckling som idag sker kommer ge ett skarpare klimat där var och en i första hand ser till sitt. Men det är bra för mig, rent ekonomiskt alltså.

För det andra:
Säkert skitjobbigt att vara sjuksköterska. Speciellt kvinnlig sådan, eftersom jag sällan ser manliga dito gnälla ut i slaskpressen om hur jävla jobbigt de har det, samtidigt som de grovt åsidosätter sina patienters behov vilket vi kan läsa om i samma mediakanaler. Men vem är det nu som gnäller mest om det här? Sjuksköterskorna? Nä, de kan tjäna uppemot 24 000 kr/veckan om de sköter sina kort rätt. Det är feminister med låtsasjobb som fortfarande använder denna yrkesgrupp som någon sorts Jesus på korset. Men för i helvete, vill du inte bli sjuksköterska, välj ett annat jobb. Häng upp och ner i knävecken från ett glashalt plåttak och knacka istappar för 15 papp i månaden. Eller läs till arkeolog eller nåt annat skityrke som inte ger betalt.
Eller gör som jag, ge dig in branscher med stenhård konkurrens, inga skyddsnät men grova pengar om du lyckas. Satsa allt och jobba som en jude så skall du se att du också skiter i om staten har råd att avlöna sköterskor. Dylika wannabe-helerskor kan du ha dygnet-runt-anställda. Och så betalar du en riktig läkare vad det kostar att faktiskt åtgärda åkomman.

Till sist behöver ju inte granngubben tacka mig då han rent statistiskt betalar in en massa jävla mer i skatt än vad kärringen hans gör och följaktligen är en nettobetalare.

Ingen, inte heller män, lever i nått vacuum. Du är beroende som barn, sjukling och åldrig av att andra betalar, hjälper och jobbar för/ med dig. Förr i världen var dessa dina föräldrar, din partner och till slut dina barn på ålderns höst. men under dessa tider fanns det avsevärt mindre möjligheter och därmed behov. man kunde kanske läka ett benbrott, men ex. leukemi gick inte att bota med lite mossa, spindelväv och 30 ave maria. Leukemi kräver avancerad sjukvård i miljonklass. Och sorry Djupis, men hur mycket stålars du än håvar in så hade du förmodligen inte klarat detta, utan samhälle och bara ex. din släkt så bye-bye.

Du eller granngubben betalar inte in pengar mer till kvinnor än vad du betalar till män. De pengar som går till barn, går just till barn som alltså är lika mycket barn med snopp som med snippa.
samt lika mycket till båda föräldrarna till detta barn och inte till kvinnor specifikt, bara för att de tär kvinnor som offrar sin lön och karriär på att passa barn också på den tid som samhällets pappor ( dvs män) borde göra det. Män gör alltså en ekonomiskt vinst lott på området barn. Barn kostar dem mindre än vad de kostar kvinnor.

De pengar som går till just kvinnors fler sjukskrivningar än mäns balanseras säkerligen till vad
våldet, buset, olyckorna och kriminella män kostar samhället.

Så tycker du ska lägga dina ramar ihop och fundera ett varv till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in