Citat:
Ingen, inte heller män, lever i nått vacuum. Du är beroende som barn, sjukling och åldrig av att andra betalar, hjälper och jobbar för/ med dig. Förr i världen var dessa dina föräldrar, din partner och till slut dina barn på ålderns höst. men under dessa tider fanns det avsevärt mindre möjligheter och därmed behov. man kunde kanske läka ett benbrott, men ex. leukemi gick inte att bota med lite mossa, spindelväv och 30 ave maria. Leukemi kräver avancerad sjukvård i miljonklass. Och sorry Djupis, men hur mycket stålars du än håvar in så hade du förmodligen inte klarat detta, utan samhälle och bara ex. din släkt så bye-bye.
Du eller granngubben betalar inte in pengar mer till kvinnor än vad du betalar till män. De pengar som går till barn, går just till barn som alltså är lika mycket barn med snopp som med snippa.
samt lika mycket till båda föräldrarna till detta barn och inte till kvinnor specifikt, bara för att de tär kvinnor som offrar sin lön och karriär på att passa barn också på den tid som samhällets pappor ( dvs män) borde göra det. Män gör alltså en ekonomiskt vinst lott på området barn. Barn kostar dem mindre än vad de kostar kvinnor.
De pengar som går till just kvinnors fler sjukskrivningar än mäns balanseras säkerligen till vad
våldet, buset, olyckorna och kriminella män kostar samhället.
Så tycker du ska lägga dina ramar ihop och fundera ett varv till.
Du eller granngubben betalar inte in pengar mer till kvinnor än vad du betalar till män. De pengar som går till barn, går just till barn som alltså är lika mycket barn med snopp som med snippa.
samt lika mycket till båda föräldrarna till detta barn och inte till kvinnor specifikt, bara för att de tär kvinnor som offrar sin lön och karriär på att passa barn också på den tid som samhällets pappor ( dvs män) borde göra det. Män gör alltså en ekonomiskt vinst lott på området barn. Barn kostar dem mindre än vad de kostar kvinnor.
De pengar som går till just kvinnors fler sjukskrivningar än mäns balanseras säkerligen till vad
våldet, buset, olyckorna och kriminella män kostar samhället.
Så tycker du ska lägga dina ramar ihop och fundera ett varv till.
Du förstår inte vad jag avser med ett hårdare samhällsklimat. Ett klimat som vi definitivt är på väg mot. Där finns det ingen som betalar för någon annan, än mindre betalar för att andras barn skall överleva. I ett sådant klimat kommer man att rycka på axlarna om någon dör i en sjukdom som är svårbehandlad eftersom fler dör i betydligt onödigare sammanhang.
Sjuksköterskefrågan släppte du rätt snabbt eftersom jag krossat dina falska påståenden angående detta otaliga gånger. Men det ser väl bra ut för nya medlemmar?
Istället tar du upp en annan käpphäst som du brukar köra med. Mäns kriminalitet. Nu är det ju bevisat att kvinnor är om inte mer så i alla fall lika våldsamma som män. Kvinnors våld ger förvisso mindre konsekvenser, och kostar således mindre.
Men det betyder ju bara något om man har ett samhällskontrakt, eller hur? Där kvinnor de facto kostar mer än män. Eller har du redan glömt bort konstaterandet i TS. Män betalar till samhället, kvinnor kostar. IGENOMSNITT. Det betyder alltså att jag betalar betydligt mer egentligen därför att jag även betalar för alla våldsamma och icke-ansvarstagande män som vissa kvinnor envist väljer att fortplanta sig med. Plus deras avkommor som till 90% kommer förorsaka ytterligare problem.
Har jag ingen lust med längre. Även om det innebär att jag dör i någon extremt svårbehandlad sjukdom. Leukemi tror jag nog jag klarat om jag fått behålla mina skattepengar själv.