2015-04-21, 00:25
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ingen, inte heller män, lever i nått vacuum. Du är beroende som barn, sjukling och åldrig av att andra betalar, hjälper och jobbar för/ med dig. Förr i världen var dessa dina föräldrar, din partner och till slut dina barn på ålderns höst. men under dessa tider fanns det avsevärt mindre möjligheter och därmed behov. man kunde kanske läka ett benbrott, men ex. leukemi gick inte att bota med lite mossa, spindelväv och 30 ave maria. Leukemi kräver avancerad sjukvård i miljonklass. Och sorry Djupis, men hur mycket stålars du än håvar in så hade du förmodligen inte klarat detta, utan samhälle och bara ex. din släkt så bye-bye.

Du eller granngubben betalar inte in pengar mer till kvinnor än vad du betalar till män. De pengar som går till barn, går just till barn som alltså är lika mycket barn med snopp som med snippa.
samt lika mycket till båda föräldrarna till detta barn och inte till kvinnor specifikt, bara för att de tär kvinnor som offrar sin lön och karriär på att passa barn också på den tid som samhällets pappor ( dvs män) borde göra det. Män gör alltså en ekonomiskt vinst lott på området barn. Barn kostar dem mindre än vad de kostar kvinnor.

De pengar som går till just kvinnors fler sjukskrivningar än mäns balanseras säkerligen till vad
våldet, buset, olyckorna och kriminella män kostar samhället.

Så tycker du ska lägga dina ramar ihop och fundera ett varv till.

Du förstår inte vad jag avser med ett hårdare samhällsklimat. Ett klimat som vi definitivt är på väg mot. Där finns det ingen som betalar för någon annan, än mindre betalar för att andras barn skall överleva. I ett sådant klimat kommer man att rycka på axlarna om någon dör i en sjukdom som är svårbehandlad eftersom fler dör i betydligt onödigare sammanhang.

Sjuksköterskefrågan släppte du rätt snabbt eftersom jag krossat dina falska påståenden angående detta otaliga gånger. Men det ser väl bra ut för nya medlemmar?
Istället tar du upp en annan käpphäst som du brukar köra med. Mäns kriminalitet. Nu är det ju bevisat att kvinnor är om inte mer så i alla fall lika våldsamma som män. Kvinnors våld ger förvisso mindre konsekvenser, och kostar således mindre.
Men det betyder ju bara något om man har ett samhällskontrakt, eller hur? Där kvinnor de facto kostar mer än män. Eller har du redan glömt bort konstaterandet i TS. Män betalar till samhället, kvinnor kostar. IGENOMSNITT. Det betyder alltså att jag betalar betydligt mer egentligen därför att jag även betalar för alla våldsamma och icke-ansvarstagande män som vissa kvinnor envist väljer att fortplanta sig med. Plus deras avkommor som till 90% kommer förorsaka ytterligare problem.

Har jag ingen lust med längre. Även om det innebär att jag dör i någon extremt svårbehandlad sjukdom. Leukemi tror jag nog jag klarat om jag fått behålla mina skattepengar själv.
Citera
2015-04-21, 01:17
Medlem
forts. på den förra
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Om du applicerar dina 7 års högskolestudier och läser igenom BRÅ 1996:2 och BRÅ 2005:17, tittar på den demografiska utvecklingen mellan dem samt den demografiska utvecklingen från 2001 fram tills idag så kan du dra dina egna slutsatser.

Lite svårt applicera högskolestudier på en rapport, och jag har inte helt tiden att sitta och läsa igenom båda helt och hållet. jag har dock gjort det tidigare på detta forum.
Ingen av rapporterna handlar om demografisk utveckling. Så vart vill du komma?

Enligt mig så beror brottslighet inte på varifrån folk kommer. Är inte antalet pigment i folks hud som gör människor brottsliga. Är saker som social utsatthet, fattigdom, dålig integration och dålig trygghetskänsla och sammanhållning i ett samhälle, samt också genus om vi ska vara ärliga som skapar brottslighet. Man ska alltså lägga skulden där den hör hemma.

Citat:
Hjälp på vägen, 1985-1989 stod infödda svenskar för 68,5% av den totala brottsligheten (men bara 39% av våldtäkterna), 1997-2001 hade svenskarnas andel av brotten minskat till 55% (ingen särredovisning av svenskars andel av våldtäkterna, men överrepresentationen för invandrare ökade från 4 ggr till 4,5 ggr mellan rapporterna, jämfört svenskar). För den totala brottsligheten ökade överrepresentationen från 2,1 ggr till 2,5 ggr. Så även om antalet invandrare inte hade förändrats alls så hade deras andel av brotten ökad enbart p.g.a. ökad överrepresentation. Nu ökade dock även antalet och andelen invandrare mellan rapporterna, men ökningen sedan dess fram till nu har varit ännu större och nästan enbart från de mest överrepresenterade länderna. Idag begår första och andra generationens invandrare uppskattningsvis 60-70% av samtliga brott och en ännu större del av våldsbrotten och sexualbrotten.

Fast *harkel* det där stämmer ju inte med vad Brå rapporten säger…
Tar jag den från 2005 exempelvis så står det redan i inledande sammanfattningen s.8.

"Brå:s studie omfattar samtliga folkbokförda personer i Sverige som var 15 - 51 år år 1997. Det rör sig om cirka 4,4 miljoner individer. Närmare 60 procent av de nästan 1 520 000 brotten som dessa personer var registrerade för under perioden kan hänföras till personer födda i Sverige av två svensk- födda föräldrar." Varifrån plockar du uppgiften 55%?
Och varifrån får du ditt påstående ifrån att det idag skulle vara en majoritet av invandrare som begår brott?

Citat:
Jag fortsätter gärna den här diskussionen i en annan tråd där den är mer on topic, den här kanske? (FB) Begås flest brott av invandrare?

Jag hade gärna gjort det, men har en annan fet diskussion på g. som rör feminism och är en lite mer stressad räka för tiden än vad jag varit tidigare. så jag avböjer så länge detta ämne, jag är här för att svara som feminist och har fullt upp med mitt lilla svärd och rosa cape att fäktas emot.

Citat:
Det är inte etniciteten i sig utan frekvensen av för brottslighet predisponerande faktorer som ser olika ut för olika etniciteter, av flera skäl. Vad forskningen visar är att genetiska faktorer förklarar allt större del av brottsligheten och de s.k. socioekonomiska en allt mindre. Men du behöver inte tro på något av det, räcker att du tittar i statistiken, t.ex. sidan 63 i BRÅ 2005:17, och ser att andelen svenskar som var minst skäligen misstänkta för något brott under perioden 1997-2001 var 5%. Motsvarande andel för personer från Övriga Afrika var 26,3%, Nordafrikaner 24,1% och Västasiater 18,8%.

Nä sånt där är trams och rent strunt…seriöst doppa skallen lite i isvatten. Finns en gen som ger extra utslag för våldsamma män. Den sitter alltså enbart hos män och är rel. utbredd, ex har svenska män till 30% denna gentyp, men den slår bara igenom ibland förmodligen pga epigenetik ( dvs gener slås av och på beroende på vissa faktorer) Men den genen är inte mer förekommande bland vissa etniciteter etc. Dravel alltså.

Att siffrorna ser ut som de gör på s. 63 är inget bevis för att "ras"/ etnicitet eller gener ligger bakom brottslighet. Det kan ha massvis med andra förklaringsmodeller, ex. hade Sverige genomlevt en djup ekonomisk kris 1990-94. / Det finns forskning som visar att alla invandringströmmar, alltså även vi svenskar då vi utvandrade till USA får ökad brottslighet i sin grupp pga icke grupptillhörighet/ samhörighetskänsla med sitt nya land. Den typen tar en viss tid. är just därför som invandrarbarn är avsevärt mindre brottsliga än 1.a generationen. OM brottslighet hade verkligen suttit i generna så hade du inte sett denna sänkning eller hur?

Citat:
Poängen är att om du läst 2005:17 så vet du att man där inte rapporterar hur stor del av våldtäkterna som begås av respektive grupp, däremot ser vi att överrepresentationen hos invandrare vad gäller våldtäkter har ökat ytterligare från 1996:2, från 4 ggr till 4,5 ggr. Ovanpå detta har dessutom antalet utrikes födda ökat med ca 500 000 från senaste rapporten fram till idag, majoriteten från de mest överrepresenterade regionerna.

Och överrepresentationen för att män ska våldta kontra att kvinnor ska våldta är enorm.
Vad tycker du vi ska göra med den faktan? Köra ut alla män ur landet? Vore nämligen förmodligen det enda som skulle hjälpa Sverige mot våldtäkter helt garanterat. Vi ahde fått det rent och fin i vårt land men globalt sett hade vi inte gjort nån som helst "vinst" eftersom dessa män förmodligen fortsätter kanske t.o.m i värre skala nån annanstans.

För visst, män från patriarkala kulturer där kvinnor betraktas som 1. mindre värda 2. rätt att tas om de rör sig utomhus utan man i sikte är mer våldtäktsbenägna än män som är mer feministiskt lagda.
Inget direkt konstigt. Men det är den patriarkala idéens fel och inte dessa mäns etnicitet eller ens faktorn att de är biologiska män.

hela ditt resonemang fokuserar kring härkomst av dessa män och du bollar runt med siffror och "överrepresentation".
jag skulle kunna göra detsamma och börja bolla med könet som skuldfaktorn här och få avsevärt mycket värre nuffor kring "överrepresentation" som sagt och med exakt samma resonemang som du, säga att män borde köras ut ur landet/ inte födas/ låsas in från 12 år eller what ever.
manlighetsnormer är nämligen boven här inte etnicitet.
Citera
2015-04-21, 01:17
Medlem
Del 2.
Citat:
Att du hävdar att "svennebanan begår en majoritet av våldtäkterna i Sverige idag, a fact", när "svennebanan" redan för 25 år sedan endast begick 39% av våldtäkterna och utvecklingen sedan dess har varit dels en ökning av invandrares överrepresentation och dels en ökning av antalet och andelen invandrare, dessutom i huvudsak från regioner som hade en överrepresentation för våldtäkter på 10-20 ggr svenskars, är direkt löjeväckande och rent förtal. Att du stoltserar med att du minsann har 7 års högskolestudier i ryggen förändrar inte detta.
Hänvisa till på vilken sida du finner detta.

har jag redan gjort, citerat ovan. Brå har mig veterligen inte gett ut nån ny rapport kring läget idag.
men har du en sådan som inte är fria tider, SD eller nått annat skit gett ut och gäller Sverige så kan jag gärna ta en glutt.

Och fasligt vad du tjatar om min utbildning. Du skrev jag är obildad. Detta är väldigt icke-korrekt, för det är jag rätt rejält, jag har 2 högskoleexamen, varav en MA. Du kan däremot gärna säga att jag är "obildbar" eller dylikt…men rätt ska fan vara rätt.

Citat:
Ja, tips på klur - tror du kvinnor från en patriarkal klankultur som fryser ut eller mördar kvinnor som haft utomäktenskaplig sex är mer eller mindre benägna att anmäla våldtäkt än svenska kvinnor? Tror du de flesta våldtäkter som inte anmäls är våldtäkter som sker av obekanta eller bekanta? Med samma definition av våldtäkt, tror du det är sannolikt att svenska män våldtar sina kvinnliga partners eller kvinnliga bekanta i högre grad än invandrare? Vad skulle tala för detta?

Vilka kvinnor skulle det vara menar du som mördar andra kvinnor?
Jag tror de är mindre benägna.
Bekanta.
Jag tror inte att svenska män är mer benägna att våldta sina partners etc än vad invandrade män är det. Jag är helt med på noterna då det kommer till den s.k. överrepresentationen.
Dock tror jag inte att 15% överrepresentation hos invandrare klår 85% svennebananers sexuella illdåd i antal.

Citat:
Ja, Reserachgruppens ordmoln är förstås ett övertygande inlägg i debatten. Finns en tråd, eller flera om det där - (FB) AFA-aktivisten Martin Fredriksson listar de vanligaste namnen i svenska fängelser

Tycker du ska fundera lite på din kammare om du VERKLIGEN tror att det är svennebanan som begår så många våldtäkter i Sverige och det är svenska kvinnor som inte vågar anmäla sina män av rädsla för repressalier, samt över vilka du tror du skyddar när du argumenterar för att så skulle vara fallet respektive vilka det är som fortsätter råka illa ut.

nej svenska kvinnor anmäler inte svenska män i lika hög grad som de anmäler utländska, förmodligen av 2 orsaker. 1. Våldtäkt begås till 17% av partner, 14% av ex partner och till 60% i någons hem antingen offrets eller gärningsmannens. Att anmäla sin partner eller ex. eller annan nästsående vän etc. är självklart svårare än att ex. anmäla krogragg eller överfallsvåldtäkt.
Endast 20% av alla vådtäkter är en total främling till offret. 2. Samma fördomar som du själv står för.

(detta är nuffror också från Brå, rapport som enbart handlar om statistik kring våldtäkt.)

Citat:
Även om det här sannerligen berör kvinnors situation i samhället och att kostnaden för t.ex. en våldtäkt kan bli skyhög och dessutom tillförs kvinnan, som är den som syns i statistiken som sjukskriven och sjukvårds- och terapibehandlad, så är det här off topic för tråden och jag kommer inte svara på fler inlägg som berör brottsstatistiken här utan föreslår att vi fortsätter den diskussionen på annan plats, t.ex.:

(FB) Begås flest brott av invandrare?

En våldtäkt beräknas kosta samhället ca 40 000 kr, men då tror jag bara ex. polis, sjukhus, rättskostnader är inberäknat och inte ex. kvinnans ev. inkomstbortfall eller sjukfrånvaro.
(men inte 100% på den)
Och nej inte så sugen diskutera invandring med rasitssnubbar på detta forum.
Sorry den dusten får någon anna ta. jag är här i egenskap som feminist som sagt och fullt upp med detta.

Under tiden tycker jag du ska läsa denna:

https://www.advokatsamfundet.se/advokaten/tidningsnummer/2010/nr82010-argang76/invandrare-och-brottslighet--myter-och-statistik/

den tror jag kan ge dig lite klarhet i en del saker du kanske frotterat in dig i för länge.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-04-21 kl. 01:24.
Citera
2015-04-21, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Du förstår inte vad jag avser med ett hårdare samhällsklimat. Ett klimat som vi definitivt är på väg mot. Där finns det ingen som betalar för någon annan, än mindre betalar för att andras barn skall överleva. I ett sådant klimat kommer man att rycka på axlarna om någon dör i en sjukdom som är svårbehandlad eftersom fler dör i betydligt onödigare sammanhang.

Sjuksköterskefrågan släppte du rätt snabbt eftersom jag krossat dina falska påståenden angående detta otaliga gånger. Men det ser väl bra ut för nya medlemmar?
Istället tar du upp en annan käpphäst som du brukar köra med. Mäns kriminalitet. Nu är det ju bevisat att kvinnor är om inte mer så i alla fall lika våldsamma som män. Kvinnors våld ger förvisso mindre konsekvenser, och kostar således mindre.
Men det betyder ju bara något om man har ett samhällskontrakt, eller hur? Där kvinnor de facto kostar mer än män. Eller har du redan glömt bort konstaterandet i TS. Män betalar till samhället, kvinnor kostar. IGENOMSNITT. Det betyder alltså att jag betalar betydligt mer egentligen därför att jag även betalar för alla våldsamma och icke-ansvarstagande män som vissa kvinnor envist väljer att fortplanta sig med. Plus deras avkommor som till 90% kommer förorsaka ytterligare problem.

Har jag ingen lust med längre. Även om det innebär att jag dör i någon extremt svårbehandlad sjukdom. Leukemi tror jag nog jag klarat om jag fått behålla mina skattepengar själv.

Jorrå, det förstår jag, den diskussionen har dock inget med forumet eller just denna tråd att skaffa.

Nä, jag släppte den för den skulle göra så ont i din isbjörnstass eller nos om jag snärtade tillbaka den mot dig. De driver en drive just nu med att ge extrembonusar för att försöka förmå utbrända sjuksköterskor att skita i sin semester och jobba hela sommaren, eftersom det är värsta situationen ever just nu. Denna bonus kommer dock med smarta krav. ex. får man inte lov vara sjukskriven eller vabba mer än x. antal dagar efter detta så ryker bonusen. Rätt mycket lurendrejeri alltså.
och nej 24 000 är fortfarande en kass lön för ett arbete som kräver 3 års högskolestudier och har det ansvar som det har.

Faktiskt så hoppas jag lite att sjuksköterskorna skiter i detta och tar ut sin rättmätiga semster och låter sjukhusen falla ihop, är kanske det enda som skulle få vissa manliga räknenissar att fatta vad detta innebär.

ahh björnen, du blir så tilltuffsad om du ska bråka med mig, blir 3 månaders pälsvård efter varje match + en grumsen nalle. Har du råd med det?

Det TS och regeringen konstaterar är att män betalar mer i skatt, men de får också ut mer i lön i plånboken.) Och att kvinnor tar ut mer av samhällets bidrag, eftersom de tar ut dessa i mäns ställe.
(i frågan om barn ex).
Om kvinnor skulle skita i att ta männens del och istället jobba så måste män gå ner i arbetstid, förlora karriärsmöjligheter, lön och pension och därmed betala mindre i skatt och kvinnor skulle öka sina skatter som skulle gå till bidrag till män. Detta scenario är fullt möjligt är bara att män börjar ta ut sin föräldraledighet, vabb m.m. istället för att ge bort den till frugan. Mycket enkelt, sätt igång bara.

Och att ge skulden för att vissa män är våldsamma idioter på kvinnor, är trams, är helt deras eget ansvar, vilket du mycket väl vet.

God natt på dig herr isbjörn.
Citera
2015-04-21, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Varifrån har man fått uppgifterna om arbetsfördelning i hemmen.
Kan det finnas en grupp som överskattar sig själv vid en ev enkätundersökning?
Vilka uppgifter räknas som hemarbete?

Som ett litet inlägg i debatten kan jag meddela att jag under några år ensam skötte denna så överskattade syssla. Om vi nu talar om den kvinliga delen städa, tvätta, laga mat passa barn.Upptäckte jag då att arbetsbördan inte står i proposition till uppmärksamheten den fått i media och givetvis av de enögdas förening, feministerna.

De små liven har inget annat att komma med. Det är alltid synd om svenska kvinnor.
Citera
2015-04-21, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Trodde inte detta skulle hända.
Här får jag nog ta feministernas sida, brrr.
Låter väldigt osannolikt att kvinnor skulle vara mer våldsamma än män, ens i förhållanden. Beror nog på vad man menar med våld.
Liknar lite det hårklyveri feminister brukar ägna sig åt.

PS. Oj, ser nu att du snackar kostnader, jag svarade på enbart våldsutövning... Jaja, jag ska snyta mig.

Jag har även läst att kvinnor är minst lika våldsamma eller t.o.m. våldsammare i relationer. Har för mig att det var en tidningsartikel som beskrev fenomenet men att BRÅ som vanligt gjorde om bedömningskriterierna för sin statistik så att det svenska folket ännu en gång fördes bakom ljuset. Ett tips är att alltid ladda ner deras PDF:er när de kommer ut för det ändras oftast hejvilt efter publikation.

Vet att ämnet även debatterades i morgontv precis när undersökningen offentliggjordes där högröda feminister fräste och spottade frenetiskt åt alla håll eftersom det gick hål i samtligas offerkoftor.

Kvinnor initierar våld i högre grad än män - de använder även tillhyggen i högre grad. Männen anmäler inte detta våld. Problemet uppstår när männen får nog och klappar till kärringen - då ska hon till sjukhus och polisanmäler mannen. Det är i princip så det ser ut.

Dessutom är homosexuella förhållanden oftast våldsamma - framförallt lesbiska. Det är ganska så motsägelsefullt att påstå att kvinnor är änglar när de lesbiska är det.
Senast redigerad av Cuneiforme 2015-04-21 kl. 02:35.
Citera
2015-04-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Räknar man ut vad kvinnors negativa egenskaper kostar landet går det nog på ett ut. Att tro att bara män är samhällsskadliga är naivt.

Då räknar du inte in de generationer med barn som fått ett helvete under sin uppväxt p.g.a. morsor som inte tar ansvar för vem de bjuder in i köttgrottan eller systematiskt bekämpar männen till deras barn.

Psykiatrin jobbar redan för högvarv och värre lär det bli. Lägg ovanpå detta ökat droganvändande, kriminalitet, utanförskap m.m.
Citera
2015-04-21, 02:32
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jorrå, det förstår jag, den diskussionen har dock inget med forumet eller just denna tråd att skaffa.

Nä, jag släppte den för den skulle göra så ont i din isbjörnstass eller nos om jag snärtade tillbaka den mot dig. De driver en drive just nu med att ge extrembonusar för att försöka förmå utbrända sjuksköterskor att skita i sin semester och jobba hela sommaren, eftersom det är värsta situationen ever just nu. Denna bonus kommer dock med smarta krav. ex. får man inte lov vara sjukskriven eller vabba mer än x. antal dagar efter detta så ryker bonusen. Rätt mycket lurendrejeri alltså.
och nej 24 000 är fortfarande en kass lön för ett arbete som kräver 3 års högskolestudier och har det ansvar som det har.

Faktiskt så hoppas jag lite att sjuksköterskorna skiter i detta och tar ut sin rättmätiga semster och låter sjukhusen falla ihop, är kanske det enda som skulle få vissa manliga räknenissar att fatta vad detta innebär.

ahh björnen, du blir så tilltuffsad om du ska bråka med mig, blir 3 månaders pälsvård efter varje match + en grumsen nalle. Har du råd med det?

Det TS och regeringen konstaterar är att män betalar mer i skatt, men de får också ut mer i lön i plånboken.) Och att kvinnor tar ut mer av samhällets bidrag, eftersom de tar ut dessa i mäns ställe.
(i frågan om barn ex).
Om kvinnor skulle skita i att ta männens del och istället jobba så måste män gå ner i arbetstid, förlora karriärsmöjligheter, lön och pension och därmed betala mindre i skatt och kvinnor skulle öka sina skatter som skulle gå till bidrag till män. Detta scenario är fullt möjligt är bara att män börjar ta ut sin föräldraledighet, vabb m.m. istället för att ge bort den till frugan. Mycket enkelt, sätt igång bara.

Och att ge skulden för att vissa män är våldsamma idioter på kvinnor, är trams, är helt deras eget ansvar, vilket du mycket väl vet.

God natt på dig herr isbjörn.

Ooh puttinutti, alla sjuksköterskor är utbrända och utnyttjade. Men om så är fallet, BYT JOBB för i helvete.

1.Kvinnor tar mer ut i samhällsbidrag för att de undantaget(i min vetskap) min fru och ett par av mina systrar är gnälliga bortskämda dramaqueens. Ivrigt uppbackade av låtsasjobbande kulturmarxister med ett ständigt behov att hitta syndabockar. För det är ju inte deras fel att man blir tjock av att sitta på arschlet och äta kanelbullar med konsekvensen att inte ens den mest svältfödde ohygienske mansgrisen lyckas få upp den liggandes i samma säng.

2.Jag hoppas också sjuksköterskorna ger fan i att jobba på semestern. Jag hoppas som sagt hela välfärden brakar ihop. Jag betalar mycket mer än vad jag får ut och idag är jag inte beredd att ställa upp på detta längre. Fuskade med skatten rejält häromdagen, kände mig som en tonårsrebell på nytt Skillnaden mellan att fuska på proven i skolan och blåsa svetsarn på xxxxxx var känslomässigt rätt lika. Lite busigt.

3. Män och kvinnor bär samma ansvar över sina handlingar. Bara det att vi oftast tenderar att ha överseende med kvinnornas felsteg. Som sagt, kvinnor är lika våldsamma som män. Men eftersom ni är ungefär lika starka som tolvåriga pojkar gör ni inte lika stor skada.
4. Du har rätt. Som i ovan, alla bär ansvar för sina egna handlingar. Men som du nyligen uttryckte dig i en annan tråd. Päronrumpor, sluttande axlar och ljus röst går bort. Med breda axlar, senor och muskler som spänner under huden och djup stämma följer även ett par andra attribut:
Skydda och värna sin familj, med våld om det krävs.
Ni gillar det, behöver det och ni särar så gärna på benen när någon erbjuder er detta. Vi i våran tur försöker ju underlätta era liv, med följden att vissa av er har blivit så kravstora att ni förmodligen slagit sönder hela samhällskontraktet.

Medan andra kvinnor lever under verkligt förtryck sitter dessa kanelbulleätare och använder dem som exempel på hur synd det är om dem sjäva. Men så är det, att få mäns medlidande är en kvinnlig strategi. Och den som är starkast överlever.

Edit: era sjuttiotalssystrar försökte ju påverka detta genom att upphöja velourmannen till någon sorts ideal. Gick väl sådär.
Senast redigerad av Djupfrys 2015-04-21 kl. 02:54.
Citera
2015-04-21, 02:38
Medlem
WordWarriors avatar
Kvinnor är dyrare än män. De konsumerar mer offentliga resurser än män, och bidrar med mindre än 88 % av männens skattepengar. Varje man betalar 1,6 miljoner till varje kvinna i skatter och transfereringar under sin livstid. Ändå är det kvinnor som anses diskriminerade. Stämmer det? Dra dina egna slutsatser.

Jag lämnar landet. Inte en skattekrona från mig...
Citera
2015-04-21, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Det ända rätta vore givetvis att införa så att männen betalar en speciell skatt, en såkallad "mansskatt" som är lägre än den kvinnliga motsvarigheten.

För jämställdheten.

Man fick ju göra om hela trafikförsäkringssystemet eftersom det var diskriminerande att kvinnor betalade mindre i försäkring än män.

Jag anser att den orättvisa skattefördelningen är precis lika diskriminerande som de tidigare försäkringarna. Skulle detta komma upp som mål i EU-rätten så är det högst troligt att kvinnor kommer att få ändrad skatt. Vem känner en bra jurist som vill göra pro-bono arbete?
Citera
2015-04-21, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
men hallå, män åker ju mer bil!!!!! tänk på miljön

Ja, vi bara nöjesåker hela dagarna.
Citera
2015-04-21, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Jag lever på 2000-talet och försörjer mig själv.

Nej, du får bidrag i form av 1,6 miljoner som nettotransfereras via mäns skatteinbetalningar. Sluta hyckla din bidragsparasit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in