2015-04-20, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
jiss…du pratar med en liten räka med 7 års högskola bakom sig så sorry men obildad är jag faktiskt inte.

Sen tycker jag du ska köra lite mer nyare rapporter från Brå, finns en från 2005, så varför köra med en som är 25 år gammal? Poäng?
https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1311776209675/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_ och_utlandet.pdf

Enligt denna var andelen våldtäktsmän under hela 90-talet ca 60% inhemska svennebanan. 40% invandrare. (en grupp som alltså även innehåller norrmän, finnar etc etc.) Är härifrån jag tagit mitt påstående från.
Detta ger att:
Bland invandrar gruppen så var 99,78 procent INTE misstänkta för våldtäkt.
Bland den svenska gruppen så var 99,96 procent INTE misstänkta för våldtäkt.

Finns liksom lite olika sätt att läsa siffror på som "känns" på olika sät

Jösses, hur dum är du egentligen? Invandrarna utgör ca 10% av befolkningen, ändå så begår de 40% av våldtäkterna, fatta vilken överrepresation det är.

Finns inte en chans att du gått en dag på högskola...
Citera
2015-04-20, 08:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimbobitch
Jösses, hur dum är du egentligen? Invandrarna utgör ca 10% av befolkningen, ändå så begår de 40% av våldtäkterna, fatta vilken överrepresation det är.

Ja det är förstås en extrem överrepresentation, det inser alla med lite skolning med lätthet. Nu har jag inte haft tid att läsa rapporten men säger den någonting om de övriga 60 procenten, hur många av dessa är födda här men barn till invandrare? Dvs. hur liten är andelen som inte är en direkt följd av den invandring vi haft de senaste säg 25 - 30 åren?
Citera
2015-04-20, 08:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
"kritiska vithesstudier"? VAD är detta uven? albino forskning? / tvättmedel?/ färg-kemi?

Det är rasism riktat mot vita. Ja, främst mot framgångrika vita män, så klart.
http://www.dn.se/ledare/signerat/skulden-ar-en-vit-man/

[quote]Tss. Märks att ni gossar inte hänger med. Jag rekomenderar er att kolla upp ingenjörsutbildningarna
kvinnor är inte så fåtaliga där som ni tycks tro. Är typ lika många kvinnor där som det är män i övriga områden alltså runt 70/30. Och då ska tilläggas att kvinnor är den grupp som i högre grad än killarna faktiskt tar en ingenjörsexamen till slut, killarna droppar av.

Fast spännande nog, så vet inte de kvinnliga ingenjörerna vad det egentligen är som de gör.
http://womengineer.org/2014/06/30/vad-gor-en-ingenjor-2/

Citat:
Svettigt boys.

Men don't worry, ni kan ju få lite statliga bidrag om ni tar hand om blöjorna, disken, tvätten och resten.
I vart fall första året, sen får ni ju naturligtvis ingenting för sånt onödigt arbete. Får ni se till ni skaffar er en rik fruga.

Du vet vad jag tycker om bidrag. Familjeavdrag är däremot en klok sak, och mindre viktigt om det är make eller maka som blir hemma.

Men i takt med att det blir fler kvinnliga ingenjörer så skall det väl inte bli så svårt att hitta en rik fruga. Fast hon får förstås ändå diska när hon kommer hem.
Citera
2015-04-20, 09:04
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:

16,5% är utrikes födda, räknar vi in barn med minst en utrikes född förälder så blir det betydligt mer. Jag skrev en liten Sammanställning över statistiken, både brott och befolkning, som du kanske vill läsa: (FB) Våldtäktsexplosionen media inte skriver om - Nu upp 330% på 15 år

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det är förstås en extrem överrepresentation, det inser alla med lite skolning med lätthet. Nu har jag inte haft tid att läsa rapporten men säger den någonting om de övriga 60 procenten, hur många av dessa är födda här men barn till invandrare? Dvs. hur liten är andelen som inte är en direkt följd av den invandring vi haft de senaste säg 25 - 30 åren?

Enligt min uppskattning står svenskfödda svenskar för ca 12% av våldtäkterna i Sverige idag, resterande 88% tillfaller utrikes födda, barn till utrikes födda och personer ej folkbokförda i landet:

(FB) Våldtäktsexplosionen media inte skriver om - Nu upp 330% på 15 år

Redan perioden 1985-1989 stod svenskar endast för 39% av det totala antalet våldtäkter, då var andelen utrikes födda i Sverige "bara" 9%, idag är den 16,5%. Bara sedan år 2001 har antalet första och andra generationens invandrare i Sverige ökat med nästan 1 miljon samtidigt som svenskfödda svenskar minskat med över 80 000.
Senast redigerad av tryggtochbra 2015-04-20 kl. 09:06.
Citera
2015-04-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag kan även tänka mig att betala en slant åt grannkärringen om hon ser till att hennes osnytna slynglar växer upp till producerande samhällsmedborgare. Hon behöver inte ens tacka mig, då det i mångt och mycket är av rent egoistiska skäl jag försöker ge förutsättningar till att de skall bli goda medborgare, och inte kriminella våldsverkare.

Instämmer helt. Däremot vill jag inte betala ett öre till den pappa/mamma som inte uppfostrar sina barn till svensk kultur eftersom alla andra kulturer är kvinnofientligare än vår.
Min frihet som kvinna har gått tillbaka de senaste trettio åren. Visst, jag kan fortfarande välja vilket yrke jag vill utbilda mig till, men allt det roliga som hör livet till och mycket hälsosamt har definitivt begränsats. Det är inte svenska mäns fel.

Som svensk kvinna har jag betydligt mer gemensamt med godtycklig svensk man än med godtycklig icke-svensk kvinna. Den svenska manskulturen är väl värd att bevara, finns väl ingen manskultur som har något bättre att komma med, de flesta innefattar inte ens en pappa-roll värd namnet.
Det finns heller ingen mansroll som är så hotad som den svenska.
Citera
2015-04-20, 10:30
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Man är du inte, snarare en gnällig pojkvasker som sitter på Flashback och lägger ved på feministernas brasa, och sitter och ger feministerna rätt genom dina svar.

Jo, jag argumenterar emot idiotin.
Om det är att lägga ved på feministers brasa...

Då lägger du ved på både feminister och antifeminister.

Är det att föredra?
Citera
2015-04-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Män betalar mer i skatt och utnyttjar mindre bidrag än kvinnor – det är ett konstaterande som regeringen gör i sin nya vårbudget.

Enligt en prognos som regeringen tagit fram kommer en man född 2020 att betala i genomsnitt 1,6 miljoner kronor mer i skatt under sin livstid än han får tillbaka i form av bidrag, ersättningar eller samhällsservice. Samtidigt kommer en kvinna född samma år i snitt att få 1,7 miljoner kronor mer från den offentliga sektorn än hon betalat in i form av skatter och avgifter.

http://www.friatider.se/regeringen-kvinnor-kostar-mer-an-man

Vad ska vi göra åt denna orättvisa, behöver vi en högre beskattning av kvinnor för att jämna ut detta?
feminister är generellt sett för smarta/insiktsfulla för att lita på något som Fria tider publicerar.
Citera
2015-04-20, 11:14
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
feminister är generellt sett för smarta/insiktsfulla för att lita på något som Fria tider publicerar.

Det där smarta/insiktsfulla av feminister skulle jag vilja se prov på oftare. Helst innan munnen eller pennan används.
Citera
2015-04-20, 11:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Men inte tillräckligt smarta för att göra en faktakoll?
Citera
2015-04-20, 11:58
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Fast deras smarthet räcker inte till för att vägra lita på Expressen och Aftonbladet.

Så din poäng är?
Citera
2015-04-20, 12:43
Bannlyst
Citat:

Poängen är att Fria tider citerar bara det regeringen skriver, tyvärr hade du inte tillräckligt med hjärnceller för att fatta detta
Citera
2015-04-20, 14:51
Medlem
Citat:

överrepresentation är inte samma sak som "en majoritet av" som är det jag tog upp.
Om man tror det så är får man stå för sin egen dumhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in