2015-04-19, 14:55
Medlem
ImWorthlesss avatar
90 timmar para 602.
Man lär sig det effektiva spelet mer och mer
Citera
2015-04-20, 00:18
Medlem
hittade en bra rollad ancient windforce och kastade min arcane barb långt in i kistan, sjukt skönt att få tillbaks lite CC efter ha tappat alla pets som man hade med marauder set. tveksamt att det ens skulle vara sämre dps med en båge nu då man inte alls är lika resource-starved som förr i tiden med dyra cluster arrows och även har focus/restraint vilket tvingar en till att skjuta generators då och då. lägg då till bågars dps som är högre än xbows (alltså inte weapon damage) så väger det nog upp det ganska bra.

grift 52 season: https://www.youtube.com/watch?v=xG8VOREmuDs
Citera
2015-04-20, 00:20
Bannlyst
Börjar bli så jävla less, spelat hela dagen idag med. Inget ancient vapen. Tog 45 utan några problem alls och det var en riktig pissrift.. Kan säkert ta 49-50 med lite bra RNG, men den där 25-35% damage increasen man får från ancient vapen är något man inte kan förbise... Bara att kämpa på då.
Citera
2015-04-20, 01:37
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Börjar bli så jävla less, spelat hela dagen idag med. Inget ancient vapen. Tog 45 utan några problem alls och det var en riktig pissrift.. Kan säkert ta 49-50 med lite bra RNG, men den där 25-35% damage increasen man får från ancient vapen är något man inte kan förbise... Bara att kämpa på då.

Skulle du vilja länka din profil? Det vore intressant att få se din build för jag har nämligen stora problem med GR 45+ trots att jag har bra gear, däribland även en ancient BB.
Citera
2015-04-20, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Skulle du vilja länka din profil? Det vore intressant att få se din build för jag har nämligen stora problem med GR 45+ trots att jag har bra gear, däribland även en ancient BB.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/MaxxarN-2864/hero/58289272

Edit: Hahaha, jag såg nu att jag till och med glömde att jag har ancients, så jag körde hela 45 griften utan ancients och klarade det galant, hahahahahahahah. Hade sprint istället, hahah.
Senast redigerad av Prixm 2015-04-20 kl. 02:16.
Citera
2015-04-20, 02:21
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/MaxxarN-2864/hero/58289272

Edit: Hahaha, jag såg nu att jag till och med glömde att jag har ancients, så jag körde hela 45 griften utan ancients och klarade det galant, hahahahahahahah. Hade sprint istället, hahah.

Tänkte precis också på det där med Ancients
Helt galet ändå att du klarade det. Jag förstår bara inte hur du lyckas hålla din fury uppe utan Wind Shear? Skulle också gärna vilja kunna köra Blood Funnel och därmed få lite mer survivability, men min fury droppar direkt om jag väljer den runan..
Citera
2015-04-20, 02:34
Bannlyst
Citat:
Tänkte precis också på det där med Ancients
Helt galet ändå att du klarade det. Jag förstår bara inte hur du lyckas hålla din fury uppe utan Wind Shear? Skulle också gärna vilja kunna köra Blood Funnel och därmed få lite mer survivability, men min fury droppar direkt om jag väljer den runan..

Jag hade ingen fury på bossen. Det jag inte förstår, hur jag faktiskt klarade det utan ancients fury på mina ancients. Det är så jag håller uppe min fury, med den runan på ancients.
Citera
2015-04-20, 03:00
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Jag hade ingen fury på bossen. Det jag inte förstår, hur jag faktiskt klarade det utan ancients fury på mina ancients. Det är så jag håller uppe min fury, med den runan på ancients.

Skumt..

Men du klarar dig alltså på den furyn som dina ancients ger dig genom en hel GR? Fattar inte varför jag alltid får slut på fury.
Citera
2015-04-20, 03:02
Medlem
Troll0lzs avatar
Om man vill levla paragons snabbt och effektivt, är det full grupp och GR som gäller då eller finns det inget alternativ för solo? Testade med en 99% Leorics Crown och HF Ring, men det märktes ingen större skillnad på exp'n, trots att det var GR 30-35 jag körde.
Citera
2015-04-20, 05:14
Bannlyst
Citat:
Vem håller i den? Så kan jag PMa.

Såg att du har gått med nu.

Citat:

Alltså, är du verkligen säker på att du inte hade ancients? Att varken ha fury från dem eller wind shear gör ju att du omöjligt skulle kunna få tillräckligt för att snurra.

Citat:
Om man vill levla paragons snabbt och effektivt, är det full grupp och GR som gäller då eller finns det inget alternativ för solo? Testade med en 99% Leorics Crown och HF Ring, men det märktes ingen större skillnad på exp'n, trots att det var GR 30-35 jag körde.

Full grupp ger ju +75% från party-buffen, så det är minst dubbelt så bra som solo i och med att det är lättare att klara en grift i grupp än solo (förutsatt att det är samma nivå).

Exp-gear hjälper, men du kan inte gimpa dig för mycket.

Så kör grifter runt 40 med bra grupper och lagom mycket exp-gear så forsar levlarna in.
Senast redigerad av Illsuionist 2015-04-20 kl. 05:16.
Citera
2015-04-20, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Såg att du har gått med nu.

Alltså, är du verkligen säker på att du inte hade ancients? Att varken ha fury från dem eller wind shear gör ju att du omöjligt skulle kunna få tillräckligt för att snurra.

Weapon master ger more then enough ihop med reaper om det är lite density.
Citera
2015-04-20, 06:35
Medlem
Citat:
Skumt..

Men du klarar dig alltså på den furyn som dina ancients ger dig genom en hel GR? Fattar inte varför jag alltid får slut på fury.

Du måste göra något fel. Jag kör weapon master + ancients och har alltid fury, har till och med dumpat reapers till förmån för strongarms (ess of johan på mig så fin synergi).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in