2015-04-20, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Weapon master ger more then enough ihop med reaper om det är lite density.

Ja, men inte mot en RG på grift 45. Lär märkas rätt rejält då.
Citera
2015-04-20, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Ja, men inte mot en RG på grift 45. Lär märkas rätt rejält då.

Nej det är sant, OM inte det är en RG som spawnar adds typ Hamelin=)
Citera
2015-04-20, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
hittade en bra rollad ancient windforce och kastade min arcane barb långt in i kistan, sjukt skönt att få tillbaks lite CC efter ha tappat alla pets som man hade med marauder set. tveksamt att det ens skulle vara sämre dps med en båge nu då man inte alls är lika resource-starved som förr i tiden med dyra cluster arrows och även har focus/restraint vilket tvingar en till att skjuta generators då och då. lägg då till bågars dps som är högre än xbows (alltså inte weapon damage) så väger det nog upp det ganska bra.

grift 52 season: https://www.youtube.com/watch?v=xG8VOREmuDs

Snyggt!
Citera
2015-04-20, 10:08
Medlem
Ni DH's, vad tycker ni om Nats so far?

Såg att rank 1 DH seasons kör nats.

http://www.diablofans.com/builds/54714-natalias-gr55-1-dh-na-seasons
http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/337h9q/ama_natalias_gr55_solo_dh_currently_1_us_seasons/
Citera
2015-04-20, 10:27
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Ni DH's, vad tycker ni om Nats so far?

Såg att rank 1 DH seasons kör nats.

http://www.diablofans.com/builds/54714-natalias-gr55-1-dh-na-seasons
http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/337h9q/ama_natalias_gr55_solo_dh_currently_1_us_seasons/

Jag har tänkt på Nats en del sista tiden och började laborera med en build igår.
Behöver dock ha en ancient nats båge innan det ens är värt att börja pusha.
Men jo, jag har varit medveten sen S3 startade att Nats troligtvis är den starkaste builden att gå med DHn. Dock va jag så sugen på att få testa UE först bara.
Planen är att ha två DH som rockar runt 50 när säsongen är slut :P
Citera
2015-04-20, 10:31
Medlem
Fenjal888s avatar
Bara jag som tycker D3 blivit fjantigt lätt? De senaste månaderna har det kommit legendary gems, ancient items och nya sets men svårighetsgraden (T6) är samma. Grifts har man ju men man vill kanske inte bara köra det.

Blev lvl 70 med min char, ca 1-2 timmar senare kör jag T6. De som är lite bättre gearade än mig smeker genom T6 som smör, lika fort som man gör med condiut. Barbar verkar löjligt OP då alla kör dust devil WW och one-shottar allt som man kan tänka sig.

Har Blizzard yttrat sig om framtidsplaner på riktiga utmaningar? Just nu är det bara löjligt.
Citera
2015-04-20, 10:34
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Bara jag som tycker D3 blivit fjantigt lätt? De senaste månaderna har det kommit legendary gems, ancient items och nya sets men svårighetsgraden (T6) är samma. Grifts har man ju men man vill kanske inte bara köra det.

Blev lvl 70 med min char, ca 1-2 timmar senare kör jag T6. De som är lite bättre gearade än mig smeker genom T6 som smör, lika fort som man gör med condiut. Barbar verkar löjligt OP då alla kör dust devil WW och one-shottar allt som man kan tänka sig.

Har Blizzard yttrat sig om framtidsplaner på riktiga utmaningar? Just nu är det bara löjligt.

Utmaningen ligger ju i grifter.
T6 används bara för att farma material för att sen kunna klara sig så högt i grifterna man kan. Och där igenom komma på leaderboardsen.
De spelare som har som mål att bara klara T6 måste ju vara extremt casual och inte ha någon vidare kunskap om spelets uppbyggnad eller vad det handlar om.
Citera
2015-04-20, 10:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
T6 används bara för att farma material för att sen kunna klara sig så högt i grifterna man kan. Och där igenom komma på leaderboardsen.
De spelare som har som mål att bara klara T6 måste ju vara extremt casual och inte ha någon vidare kunskap om spelets uppbyggnad eller vad det handlar om.

Spelet handlar väl ändå om vad man gör det till.. Alla kanske inte tycker repetitiva runs i gifter ens är kul utan önskar mer av en utmaning i "grundspelet". Jag hör definitivt till dem som tycker det var som roligast när spelet var helt nytt och man knappt kunde överleva de där jävla myggorna i sandvärlden på enklaste nivån, när Diablo fortfarande var svår att slå.. Missförstå mig rätt, jag tycker det är skitkul fortfarande, och älskar verkligen att spelet utvecklas - men jag kan gott förstå Fenjal888's åsikter också, varför döda spelglädjen i allt utom på allra högsta nivåerna? Ärligt talat förstår jag inte ens vitsen med att det ska gå lättare att levla om man är 4 st, varför då? Varför bygger de in en massa genvägar som gör att folk når full nivå efter en natts manglande när en ny säsong börjar?
Citera
2015-04-20, 10:56
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Skumt..

Men du klarar dig alltså på den furyn som dina ancients ger dig genom en hel GR? Fattar inte varför jag alltid får slut på fury.
Du skulle ju eventuellt kunna testa att byta din battle rage-runa till den som ger extra health globes vid crit, om du har Reaper's vill säga. Du kommer tappa en del damage å andra sidan.
Annars förstår jag inte heller, så länge CotA har någonting att slå på så har jag max fury hela tiden. Lägg sedan till Reapers så man kan virvla iväg en snabbis och plocka upp en health globe för mer fury, plus Weapon Master som ger fury när man virvlar och i värsta fall kan man använda war cry för en liten fury boost, men det är oftast när man går från ett pack till ett annat.
Citera
2015-04-20, 11:16
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

Jamen det är ju det jag menar. Varför finns T2? Och T3, T4, T5? Det finns för farao 10 svårighetsgrader och max 2-3 används. Och högsta nivån är extremt casual precis som du säger, det säger ju sig självt att något är fel.
Citera
2015-04-20, 11:36
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jamen det är ju det jag menar. Varför finns T2? Och T3, T4, T5? Det finns för farao 10 svårighetsgrader och max 2-3 används. Och högsta nivån är extremt casual precis som du säger, det säger ju sig självt att något är fel.

Ja jag hade inte haft något emot att få in mp10 i spelet igen.
Låta T6 va som det är men lägga till T7-T10 för att höja nivån ytterligare.
Normal kan man ta bort och Hard kan bli nya normal. Master är också överflödig egentligen.
Så visst finns det småfixar man kan göra.
Men jag klagar inte så länge folk inte facerollar Grift 100 som är maxnivån totalt i spelet.
Citera
2015-04-20, 11:51
Medlem
100k bloodshards på vapen senaste veckan. ger upp och börjar satsa på att uppgradera sista setdelarna till ancient istället, då droppar denna ur en jävla kista http://i.imgur.com/RkHOs3R.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in