2015-04-17, 23:01
Bannlyst
Det går rykten på HV-forumet http://hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=517&start=300 i den här stilen:

"Kan bekräfta att det varit ett extrainsatt möte med alla guldsponsorer P.ga situationen med A.J och ett gäng spelare. Hade gärna sett att detta var trollande då det svider i mitt hjärta, men har fått det bekräftat från en nära vän, vars företag sponsrar åtminstone 300k+ /år, och som även personligen deltog på mötet.

Tydligen ska schismen bla orsakat att Jämtin ej förlängde med hv, kolan hotar att riva sitt kontrakt, Karalahti uttalat ganska allvarliga saker om A.J i stil med att han är den sämsta tränare han någonsin haft."

Om det finns minsta substans i det hela hoppas jag att man sparkar ut hela skiten och låter AJ ta över rodret. Är så jävla trött på alla jävla kompisvärvningar. Jag vill se hungriga spelare med krig i ögonen inte mätta kompisdaltare. Sundh var fan droppen för mig
Citera
2015-04-17, 23:43
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Ska bli kul att se Ryno i en bra omgivning. Svårt att klandra honom för att vara ojämn i ett så pass talang fattigt lag som Leksand. Nu får han Gulas bredvid sig.
ja vi har ju sett hans enorma produktion i landslaget, och ritola sallinen kähkönen är dussinlirare....
Citera
2015-04-17, 23:48
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
230k i veckan sägs det. Är väl typ 100k billigare än Rödin och han är ju knappast sämre. Hoppades på Ryno när det blev klart att han skulle lämna Leksand, men trodde inte man var intresserade. Riktigt glad att det är klart faktiskt.

Med tanke på att klubben satsar på svenskar i år så hade det inte i princip gått att få tag på en bättre spelare som är svensk och kan tänka sig SHL.
Rödin har 280k i månaden. Alltså 50k mer än Ryno i så fall.
Citera
2015-04-18, 00:06
Medlem
Thains avatar
http://www.noahpleasestay.se/

Förstår inte att det kan vara möjligt att han förmodligen försvinner
Citera
2015-04-18, 07:56
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat, detta är silly tråden, inte den allmänna SHL-tråden eller stora tråden om regeldiskussioner.

/Mod
Citera
2015-04-18, 09:16
Medlem
pontassss avatar
Rakshani är aktuell för LHC till nästa säsong. Om jag förstår det hela rätt så kommer han ersätta Kenta. Vi får se hur mycket tyngd som ligger bakom dessa uppgifter.

http://corren.se/sport/lhc/finalhjalte-pa-vag-till-lhc-7957869.aspx
Citera
2015-04-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är ju ni som vinner varje säsong, eller hur var det nu?

Du behöver inte hålla med men du kan ju ändå göra ett försök att lyssna på de som sett varenda match med Luleå Hockey till skillnad från dig, eller?

Försök att ta av dig dina anti-LHF-glasögon någon gång. Du framstår bara som en pajas nu tillsammans med övriga BIF-maffian på FB.

ES/SHL historiens mesta vinnare och dominant. I Färjestad har man inte som målsättning att vinna sm guld var 20:e år som ni i Fuleå har.
I bland önskar jag er att få känna på känslan som är när en lag vunnit sm guld

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Hoppsan Månaden menade jag såklart. Är van vid fotbollen där man räknar lönen veckovis Hursomhelst så tycker jag 230k i månaden för Ryno är billigt. Han lär ha haft högre lön i Leksand när han skrev på för 5 år. Som det ser ut nu är han förstecenter.

230 i månaden för Ryno
Ja så fall lyckas han sälja sig ännu en gång. Bra agerat från Ryno i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det går rykten på HV-forumet http://hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=517&start=300 i den här stilen:

"Kan bekräfta att det varit ett extrainsatt möte med alla guldsponsorer P.ga situationen med A.J och ett gäng spelare. Hade gärna sett att detta var trollande då det svider i mitt hjärta, men har fått det bekräftat från en nära vän, vars företag sponsrar åtminstone 300k+ /år, och som även personligen deltog på mötet.

Tydligen ska schismen bla orsakat att Jämtin ej förlängde med hv, kolan hotar att riva sitt kontrakt, Karalahti uttalat ganska allvarliga saker om A.J i stil med att han är den sämsta tränare han någonsin haft."

Om det finns minsta substans i det hela hoppas jag att man sparkar ut hela skiten och låter AJ ta över rodret. Är så jävla trött på alla jävla kompisvärvningar. Jag vill se hungriga spelare med krig i ögonen inte mätta kompisdaltare. Sundh var fan droppen för mig

Karalahti,Kolan och Jämtin är inga spelare att gråta över om dom drar/försvinner.
Citera
2015-04-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Karalahti,Kolan och Jämtin är inga spelare att gråta över om dom drar/försvinner.

HV71s två bästa backar klart det skulle svida lite. Andreas Johansson är en märklig man, när han spelade i NHL så framstod han som en rolig pajas men nu är mest han butter och inte alls trevlig att ha att göra med.
Kolan är ju också lite speciell så att det har skurit sig där är ju ingen högoddsare.
Citera
2015-04-18, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
HV71s två bästa backar klart det skulle svida lite. Andreas Johansson är en märklig man, när han spelade i NHL så framstod han som en rolig pajas men nu är mest han butter och inte alls trevlig att ha att göra med.
Kolan är ju också lite speciell så att det har skurit sig där är ju ingen högoddsare.
Först och främst så var ju det inlägget jag citerade från HV-forumet skrivet av en medlem med bara två inlägg skrivna, trots att han varit registrerad medlem sedan 2012, så det kan ju vara ett troll som bara vill härja runt lite så här i sillytider.

Fast om det finns substans i det då får man fråga sig vart problemet ligger hos spelarna eller tränarna. För det är så att Janne Karlsson dög inte, Ulf Dahlén dög inte och nu skulle inte AJ duga. Alltså tre stycken tränare på raken. Det är minst två tränare för mycket i min bok på så kort tid och då börjar man så smått undra om det kanske är hos spelarna problemet ligger.

Fast jag tror nog att det är bäst att ta det hela med en nypa salt.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-04-18 kl. 12:34.
Citera
2015-04-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Först och främst så var ju det inlägget jag citerade från HV-forumet skrivet av en medlem med bara två inlägg skrivna, trots att han varit registrerad medlem sedan 2012, så det kan ju vara ett troll som bara vill härja runt lite så här i sillytider.

Fast om det finns substans i det då får man fråga sig vart problemet ligger hos spelarna eller tränarna. För det är så att Janne Karlsson dög inte, Ulf Dahlén dög inte och nu skulle inte AJ duga. Alltså tre stycken tränare på raken. Det är minst två tränare för mycket i min bok på så kort tid och då börjar man så smått undra om det kanske är hos spelarna problemet ligger.

Fast jag tror nog att det är bäst att ta det hela med en nypa salt.
Ja men att vissa spelare har problem med AJ trodde jag halva småland visste. Men i vilken omfattning och vad det beror på skulle man ju allt vilja veta. Men som du säger är det oroväckande att spelarna i laget aldrig nöjer sig.
Citera
2015-04-18, 13:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
ES/SHL historiens mesta vinnare och dominant. I Färjestad har man inte som målsättning att vinna sm guld var 20:e år som ni i Fuleå har.
I bland önskar jag er att få känna på känslan som är när en lag vunnit sm guld

Jag gillar att du fortsätter att vara kaxig trots att ditt lag har en kurva som pekar stadigt neråt. Ni åkte ut i playin och föreningen har börjat dra i handbromsen. Högmod går före fall.
Citera
2015-04-18, 14:09
Medlem
Tvonds avatar
Stor intervju i Kvällsposten med Mats Lusth om sparkningen.

http://www.expressen.se/kvp/sport/mats-lusth-det-kom-som-en-stor-chock/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in