2015-04-17, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Hoppas Ryno blev dyr. För rätt peng har han ett värde i en andra lina eller liknande men annars är han en överskattad skadebenägen spelare som inte kan bära ett lag. Känns för mycket som en risk så jag andas ändå ut lite pga att han inte hamnade i BIF. På tal om Brynäs så måste Bengtzèn plocka fram värva nått av värde snart, marknaden krymper för varje vecka och tydligen verkar ingen av ryktena ens vara i närheten.

230k i veckan sägs det. Är väl typ 100k billigare än Rödin och han är ju knappast sämre. Hoppades på Ryno när det blev klart att han skulle lämna Leksand, men trodde inte man var intresserade. Riktigt glad att det är klart faktiskt.

Med tanke på att klubben satsar på svenskar i år så hade det inte i princip gått att få tag på en bättre spelare som är svensk och kan tänka sig SHL.
Citera
2015-04-17, 20:42
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Stopp stopp!
Det är Färjestads fans som ska gråta!

Leffe och Färjestad satsar på playin kommande säsong också

Det känns lite så. Märklig värvning.
Citera
2015-04-17, 20:54
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nämen vafan håller de på med

Snart tar de väl tillbaka Ledin oxå

Jaja, antingen så spelar han väl i princip gratis och får ångra sitt snikenhetskast sist det begav sig med kontraktsförhandlingar...

Hade hellre sett att man hade gett den platsen till stenlund eller ahl. Önerud och Thörnberg har jag dock inget emot, Önerud har varit en av modos bästa spelare och är en perfekt breddspelare, så de är två bra hemmvändare. Sundh känns däremot lite som mellanmjölk som tar upp plats. Men spelar han för en korv och läsk så ok.
Citera
2015-04-17, 20:58
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
230k i veckan sägs det.
Veckan?
Citera
2015-04-17, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Veckan?

Hoppsan Månaden menade jag såklart. Är van vid fotbollen där man räknar lönen veckovis Hursomhelst så tycker jag 230k i månaden för Ryno är billigt. Han lär ha haft högre lön i Leksand när han skrev på för 5 år. Som det ser ut nu är han förstecenter.
Citera
2015-04-17, 21:05
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Framförallt måste man fundera över det liv som blir runt denne mediokre hockeyspelare. Han kan ju inte bidra till mer än på sin höjd en kvartsfinalplats för Färjestad nästa vår.

Glöm inte bort att Ryno kan bidra med att sprida mycket glädje Sverige runt. Hoppas verkligen att han utvecklar sitt sinne för humor i FBK. En värdig förvaltare av Papphammars arv.
Citera
2015-04-17, 22:00
Medlem
Draedons avatar
Grattis färjestad, ni har fått en center som håller landslagsklass var 8:e match, shl-klass var femte och allsvensk klass till vardags. Ryno är verkligen ett skolboksexempel på hög högsta nivå och låg lägstanivå.

Hoppas det går åt helvete.
Citera
2015-04-17, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Hade hellre sett att man hade gett den platsen till stenlund eller ahl. Önerud och Thörnberg har jag dock inget emot, Önerud har varit en av modos bästa spelare och är en perfekt breddspelare, så de är två bra hemmvändare. Sundh känns däremot lite som mellanmjölk som tar upp plats. Men spelar han för en korv och läsk så ok.
Tycker det är en så jävla dålig värvning.

Här väljer man att bryta med Jesper Williamsson antagligen för att de är missnöjda med hans utvecklingskurva. Visst den kurvan har ju på grund av skador inte varit så där dunderstrålande. Dock finns ju ändå potentialen kvar i den kurva och med en skadefri säsong kanske han tar det där steget.

Vad fan finns det för potential i (girigbukens) Sundhs kurva annat än nedåt?, FY FAN JAG ÄR BESVIKEN!!!

Pissar på alla som kommer att ta emot honom på samma sätt som de gjorde med svikaren Jämtin, PATETISKA MÄNNISKOR!!! FY FAN!!! (och en spysmiley som ser ut som B-Dawk på det)
Citera
2015-04-17, 22:22
Medlem
Embas avatar
Ska bli kul att se Ryno i en bra omgivning. Svårt att klandra honom för att vara ojämn i ett så pass talang fattigt lag som Leksand. Nu får han Gulas bredvid sig.
Citera
2015-04-17, 22:26
Medlem
FBK har råd att chansa.
Tror Ryno har en möjlighet att bli bättre i ett bättre lag. Samtidigt förstår jag om ni i Leksand känner er lurade. Det gör även jag som inte ens håller på LIF men det var inte bara Rynos fel. Snarare att man sålde spelare till en högst möjlig motståndare.
Avgå!! - Är min lösning, norrmän kan tyvärr inget om elithockey! - Och den som anställer dom vet ännu mindre...

Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Grattis färjestad, ni har fått en center som håller landslagsklass var 8:e match, shl-klass var femte och allsvensk klass till vardags. Ryno är verkligen ett skolboksexempel på hög högsta nivå och låg lägstanivå.

Hoppas det går åt helvete.
Senast redigerad av UltraMind 2015-04-17 kl. 22:29.
Citera
2015-04-17, 22:27
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ja, det tycker jag absolut. På vilket sätt skulle Sweatt inte passa in i Luleå?

Ni har i dagsläget ingen kreatör tillräckligt bra att sätta bredvid honom, det är ert största problem. Skridskoåkare har ni men det är absolut inget krav på att vara snabb på rören för att kunna spela med Sweatt.
Citera
2015-04-17, 22:35
Medlem
B-Dawks avatar
Ja vad ska man säga. Det kan både bli succé men också pannkaka med Ryno.

Förhoppningarna får vara att han växer i Färjestad genom att inte behöva ta ett för stort ansvar utan att han känner att han har flera runt om sig som kan göra jobbet. Men kan ju bli som några Leksingar säger att han är bra vart femte match, fast å andra sidan så har vi haft sådana spelare i laget innan för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in